Afacerile companiilor listate din sectorul transporturilor globale vor scădea cu 32% în trimestrul 4 din 2020 şi cu 5% în trimestrul 4 din 2021, comparativ cu trimestrul 4 al anului 2019, arată prognoza Coface, care nu se aşteaptă ca sectorul să revină la nivelul celui de-al patrulea trimestru al anului 2019 înainte de 2022.
”În scenariul de bază al Coface, cifra de afaceri a companiilor listate din sectorul transporturilor globale va fi cu 32% mai mică în trimestrul 4 din 2020 şi cu 5% mai mică în trimestrul 4 din 2021 comparativ cu trimestrul 4 al anului 2019. În ipoteza unui al doilea val de pandemie în trimestrul 3 al anului curent, cifra de afaceri ar fi cu 57% mai mică în trimestrul 4 2020 şi cu 27% mai mică în trimestrul 4 2021”, arată datele Coface.
Impactul COVID-19 este cu atât mai important cu cât activitatea economică deja încetinea înainte de criză, spun reprezentanţii Coface.
26 mai - Energy Road - Energie la tine acasă
10 iunie - Perspectivele macroeconomice și fiscale ale României
Printre cele 13 sectoare pentru care Coface publică evaluări sectoriale ale riscurilor, transportul aerian ar fi cel mai afectat: cifra de afaceri este preconizată să scadă cu 51% în scenariul de bază şi cu 57% în cazul unui al doilea val de Covid-19 în trimestrul 3 din 2020.
Conform IATA (Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian), traficul aerian a scăzut cu 94% în aprilie 2020 faţă de anul trecut şi nu va reveni la nivelul pre-Covid mai devreme de câţiva ani.
”Scăderea activităţii de pasageri aerieni a dus la o descreştere puternică a capacităţii de încărcătură aeriană, deoarece cea mai mare parte a acesteia este transportată de aeronavele de pasageri”, arată Coface.
Segmentele de transport maritim şi feroviar se confruntă, de asemenea, cu o deteriorare puternică a activităţii lor la nivel global, chiar dacă unele pieţe (cum ar fi transportul feroviar între China şi Europa) se află într-o situaţie mai bună.
În plus, sectorul transportului aerian a trebuit să facă faţă crizei Boeing 737.
Au fost totodată puse în aplicare mai multe reglementări pentru reducerea impactului activităţii sectorului de transport asupra mediului, cum ar fi: Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), a cărei reglementări IMO 2020, din ianuarie, urmăresc să limiteze emisiile de sulf ale navelor sau Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (OACI), care din martie 2017 a adoptat un nou standard de emisii de dioxid de carbon pentru aeronave.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.