România trebuie să îndeplinească mai multe criterii care presupun reforme pentru a adera la zona euro, iar dacă acele reforme se vor îndeplini, cred că putem vorbi de un orizont realist nu mai devreme de zece ani, a declarat miercuri Claudiu Cercel-Duca, director general adjunct, coordonator al ariei pieţe, al BRD Groupe Société Générale, în cadrul unei întâlniri cu presa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Până acum, toate ţintele de aderare la Zona Euro, avansate de Guverne de-a lungul timpului, au fost ratate.

”Intrarea în zona euro presupune îndeplinirea unor criterii, iar îndeplinirea acestor criterii presupune un număr de reforme. Este o informaţie pe care o ştim. E greu de făcut o previziune cu privire la anul intrării, dar putem să ne exprimăm speranţa că acele reforme necesare, în marea majoritate economice, unele dintre ele probabil politice au ca oportunitate acest Plan Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Acolo sunt prevăzute un număr de reforme pe care România va trebui să îndeplinească şi dacă se vor îndeplini acele reforme, cred că putem vorbi de un orizont realist nu mai devreme de zece ani”, a declarat miercuri Claudiu Cercel-Duca, director general adjunct, coordonator al ariei pieţe, al BRD Groupe Société Générale, în cadrul unei întâlniri cu presa.

La rândul său, François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale, a spus că important este mai degrabă ca România să îşi dorească să adere la euro, mai degrabă decât momentul în care face acest lucru.

”Întrebarea cheie este dacă vom continua cu această idee, de a adera la Euro. Şi până acum cred că este evident că răspunsul este da. Cred că asta e important pentru România. De când am ajuns în România – la finalul anului 2016 – în fiecare an aud că România va adera la Euro în 5-7 ani. Şi sunt şapte ani de când aud asta. Aşa că azi vă putem spune că în 5-7 ani. Şi anul viitor vom spune fix la fel. Dar nu asta e important. Important e să disciplina convergenţei în ceea ce priveşte cadrul economic”, a spus Bloch.

BRD Groupe Société Générale a prezentat miercuri principalele orientări ale planului său de acţiune Horizons 2025: Clientul pe primul plan, banking responsabil care oferă soluţii relevante şi personalizate printr-o combinaţie de experienţă umană şi digitală.

”Obiectivele-cheie ale planului sunt:

  • Să continuăm să ne bazăm pe expertiza noastră pentru a profita de creşterea pieţei, îmbunătăţind modelul de relaţionare la nivelul tuturor segmentelor de clienţi;
  • Să oferim un parcurs complet digitalizat, combinând cele mai bune elemente ale modelelor de distribuţie bazate pe reţeaua fizică, respectiv pe canalele digitale    
  • Să încurajăm tranziţia durabilă prin intermediul unei strategii ESG cuprinzătoare, cu ambiţia de a deveni lider în finanţarea tranziţiei energetice”,arată banca.

BRD - Groupe Société Générale este unul dintre liderii pieţei bancare din România. Banca operează o reţea de 499 de sucursale şi are active totale în valoare de 71 miliarde lei (la 31 martie 2022).

"Planul nostru Horizons 2025 abordează viitorul BRD din trei perspective principale: satisfacţia clientului şi digitalizare, tranziţia către sustenabilitate şi eficienţa liniilor de business. Această strategie se traduce prin executarea viziunii noastre de a consolida relaţia pe termen lung cu clienţii noştri, persoane fizice şi juridice, oferind mai multă personalizare şi un parcurs omnicanal. Prin Horizons 2025, BRD doreşte să-şi întărească poziţia pe piaţa românească, să fie lider în tranziţia energetică spre  sustenabilitate şi să ofere mai mult sprijin economiei şi societăţii româneşti", spune François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Piaţa românească are în continuare perspective semnificative de creştere, remarcându-se printr-un grad încă scăzut de intermediere financiară, prin comparaţie cu media Uniunii Europene, şi un potential încă şi mai important în ceea ce priveşte serviciile cu valoare adăugată precum asigurările şi managementul activelor, arată banca.

”BRD are ambiţii importante în domeniul ESG: sprijinirea clienţilor în procesul de tranziţie energetică şi dobândirea poziţiei de lider în materie de finanţare verde în România. În 2021, BRD s-a poziţionat deja drept pionier prin acordarea celui mai mare credit verde din România, în valoare de 250 milioane euro şi prin intermedierea primei emisiuni de bonduri corporative legată de obiective de sustenabilitate. Ambiţia băncii este aceea de a acorda, până în 2025, cumulat, finanţări sustenabile de peste 1 miliard de euro”, mai arată strategia.

BRD face parte din Grupul Société Générale, care are peste 131.000 de angajaţi în 66 de ţări şi sprijină zilnic 26 de milioane de clienţi persoane fizice, companii şi investitori instituţionali din întreaga lume, oferind servicii de consultanţă şi soluţii financiare personalizate. Grupul se bazează pe trei activităţi principale complementare:

- Retail banking în Franţa

- Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare

- Global Banking şi Soluţii pentru investitori

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.