Călin Ionescu, directorul general interimar al Sphera Franchise Group, care controlează în România francizele KFC, Taco Bell şi Pizza Hut, afirmă că efectele măsurilor din perioada stării de urgenţă vor fi resimţite pe o perioadă mai îndelungată decât estimau atât antreprenorii, cât şi autorităţile, argumentând că iniţial vânzările consolidate ale Grupului au fost cu 80% mai mici faţă de aceeaşi perioadă din 2019. În ceea ce priveşte paşii către normalizarea activităţii, directorul general interimar al Sphera Franchise Group spune că mai întâi au fost redeschise restaurante care au funcţionat în regim Take Away, iar ca urmare a deciziei autorităţilor de a permite reluarea activităţii teraselor de la 1 iunie, la acest moment sunt funcţionale 8 unităţi cu terase la Pizza Hut şi 23 la KFC. Referitor la deschiderile de restaurante, el afirmă că sunt în aşteptare o serie de unităţi în mall-uri din ţară.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
 Călin Ionescu a vorbit într-un interviu pentru News.ro despre impactul pandemiei COVID- 19 asupra business-ului, despre acvtivitatea din perioada stării de urgenţă , transformările operate, atât în restaurante,cât şi la  nivel de personal, şi ce urmează odată cu relaxarea restricţiilor impuse de autorităţi în contextul pandemiei.
 
Efectele măsurilor luate în perioada stării de urgenţă vor fi  resimţite, cel mai probabil, pe o perioadă mai îndelungată decât se estima
 
Întrebat în legătură cu măsurile luate de Sphera Franchise Group după instituirea stării de urgenţă, Călin Ionescu afirmă: ”Restricţiile impuse din 17 martie au avut consecinţe aproape instantaneu în industria HoReCa, iar efectele acestora vor fi  resimţite, cel mai probabil, pe o perioadă mai îndelungată decât noi, antreprenorii, şi reprezentanţii statului, am fi anticipat iniţial.”

El precizează că Sphera Franchise Group a închis restaurante din portofoliul său, în România ca urmare a deciziei autorităţilor de a suspenda activitatea de servire şi consum a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, în timp ce pentru cele rămase deschise a funcţionat doar serviciul de livrare.

”KFC şi Pizza Hut Delivery au continuat să servească produse clienţilor numai prin serviciul de livrare al celor două branduri, precum şi pe liniile de acces pentru autoturisme ale restaurantelor KFC de tip Drive Thru din Bucureşti şi din ţară. Restaurantele Pizza Hut Dine-in (cu sală) şi Taco Bell au fost închise până la noi decizii ale autorităţilor”, precizează directorul  general interimar al grupului.

Produse KFC şi Pizza Hut pentru personalul medical de la Institutul Naţional de Boli Infecţioase – "Prof. Dr. Matei Balş". Donaţie de 100.000 de euro pentru Crucea Roşie

El subliniază, însă, că, deşi business-ul a fost afectat în mare măsură, compania pe care o conduce a înţeles necesitatea sprijinirii persoanelor aflate în prima linie pe perioada de urgenţă şi a oferit produse KFC şi Pizza Hut personalului medical din cadrul Institutului Naţional de Boli Infecţioase – "Prof. Dr. Matei Balş", dar şi pentru o parte dintre angajaţii Direcţiei de Sănătate Publică din Bucureşti. De asemenea, Sphera Franchise Group a donat 100.000 de euro către organizaţia Crucea Roşie Română, în vederea achiziţionării de echipament medical.

Transformările la nivel de business au vizat atât restaurantele, dar şi angajaţii: încetare sau reducere a operaţiunilor la restaurantele din România, Italia, dar şi din R. Moldova, renegociere de contracte, sistem de lucru remote pentru angajaţii din zona de birouri, şomaj tehnic, măsuri de siguranţă pentru angajaţii rămaşi în activitate

”La nivelul business-ului Sphera Franchise Group, au avut loc schimbări majore, începând cu încetarea sau reducerea operaţiunilor din restaurantele de pe teritoriul Italiei şi al României, urmate fiind de cele din Republica Moldova. Am fost nevoiţi să ne concentrăm eforturile integral în zona de Delivery şi Drive Thru, acolo unde a fost posibil acest lucru – ne referim aici la brandurile KFC şi Pizza Hut - însă, alături de angajaţii din restaurante şi cei de la birouri, am reuşit să reechilibrăm într-o oarecare măsură situaţia, într-un timp foarte scurt”, declară Călin Ionescu, explicând că ”iniţial vânzările consolidate ale Grupului au fost cu 80% mai mici faţă de aceeaşi perioadă din 2019, ulterior, prin reluarea graduală a operaţiunilor şi implementarea unor măsuri suplimentare de siguranţă, am ajuns la un total actual al vânzărilor de 65% sub nivelul anului precedent.

El precizează că pe tot parcursul stării de urgenţă a fost necesară renegocierea anumitor contracte încheiate cu proprietarii spaţiilor comerciale, colaboratori şi furnizori, precum şi cu serviciul administrativ.

”Au fost măsuri pe care le-am adoptat analizând rezultatele financiare ale primelor săptămâni de restrângere a operaţiunilor, dar şi calculând potenţialul de risc al perioadei imediat următoare pandemiei de COVID-19. Sigur, este aproape imposibil să anticipăm cu acurateţe evoluţia situaţiei socio-economice pe care o traversăm şi să conturăm un plan care să garanteze 100% succesul, însă suntem ghidaţi de principiile strategice care stau la baza modelului de business al Sphera Franchise Group, unul dintre cele mai importante dintre acestea fiind capacitatea de adaptare la diverse medii”, afirmă Ionescu.

Opt unităţi Pizza Hut şi 23 KFC, deschise după 1 iunie, odată cu reluarea activităţii teraselor

În ceea ce priveşte paşii către normalizarea activităţii, directorul general interimar al Sphera Franchise Group spune că mai întâi au fost redeschise restaurante care au funcţionat în regim Take Away, iar ca urmare a deciziei autorităţilor de a permite reluarea activităţii teraselor de la 1 iunie, la acest moment sunt funcţionale 8 unităţi cu terase la Pizza Hut şi 23 la KFC..

”La jumătatea acestei perioade, am reuşit să reaccesăm zona de Delivery şi pentru brandul Taco Bell, iar ulterior, pe măsură ce autorităţile anunţau noi decizii privind starea de alertă, am reuşit să deschidem o serie de restaurante KFC şi Pizza Hut, în regim Take Away. De asemenea, începând cu 1 iunie, a fost posibil accesul clienţilor la terase, acolo unde există această facilitate. În acest moment, funcţionăm cu 8 unităţi cu terase la Pizza Hut şi 23 la KFC”, a relatat Călin Ionescu pentru News.ro.

El a vorbit şi despre măsurile care au vizat angajaţii, care au inclus şomaj tehnic, sistem de lucru remote şi măsuri de siguranţă pentru cei rămaşi în activitate.

”O altă măsură prin care am urmărit securizarea business-ului a fost şomajul tehnic, una dintre facilităţile puse la dispoziţia mediului de afaceri de către autorităţile responsabile, la care am apelat atât pentru angajaţii restaurantelor, cât şi pentru cei de la birourile Sphera Franchise Group. La nivel de birouri am aplicat sistemul de lucru remote pentru angajaţi, iar în restaurantele deschise iniţial în regim Drive Thru, Delivery şi ulterior Take Away şi terase am aplicat o serie de măsuri de siguranţă extra astfel încât angajaţii să beneficieze de un mediu de lucru fără riscuri, iar consumatorii de o interacţiune sigură”, a declarat Ionescu.

Măsuri de siguranţă: materiale de protecţie de unică folosinţă pentru angajaţii restaurantelor, măsuri suplimentare de sanitarizare a suprafeţelor şi a genţilor de transport, încurajarea plăţilor cu cardul

”Siguranţa şi bunăstarea consumatorilor au fost întotdeauna prioritare pentru noi, indiferent de context, însă, pentru a ne plia cu rigurozitate pe standardele impuse de autorităţi în perioada stării de urgenţă, am intensificat procedurile de igienă şi siguranţă alimentară la nivelul tuturor restaurantelor din portofoliu, fie că vorbim despre locaţiile din România, Italia sau Republica Moldova. Toţi angajaţii restaurantelor funcţionale au primit materiale de protecţie de unică folosinţă – măşti, mănuşi, viziere, am suplimentat numărul procedurilor de sanitarizare a suprafeţelor din bucătării şi a genţilor de transport, iar la livrare şi în locaţiile Drive Thru, am încurajat plăţile cu cardul şi contactless”, explică directorul general interimar al Sphera Franchise Group.

Unităţi din mall-uri sunt în aşteptare. Este necesară deschiderea restaurantelor existente la capacitate completă, pentru a echilibra pierderile suferite. Personalul e reinstruit în legătură cu regulile de igienă

”După redeschiderea unităţilor cu terasă, aşteptăm noi direcţii din partea autorităţilor pentru a începe reluarea treptată a activităţii tuturor restaurantelor din portofoliului Sphera. În ceea ce priveşte deschiderile de restaurante noi avem în aşteptare o serie de unităţi din cadrul unor centre comerciale din ţară, însă este important să rămânem conectaţi la deciziile autorităţilor pentru a relua sau regândi strategia de dezvoltare a business-ului. Momentan, ne concentrăm pe deschiderea restaurantelor existente la 100% din capacitate pentru a echilibra pierderile suferite în această perioadă. În paralel, reinstruim personalul cu privire la măsurile suplimentare de igienă şi siguranţă care trebuie respectate întocmai, chiar şi după această perioadă”, declară Călin Ionescu.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.