România ocupă a doua poziţie în Europa, după Turcia, după ritmul creşterii şi potenţialul de creştere din sectorul de alimente şi băuturi (food & beverage - F&B), incluzând aici consumul din restaurante, unităţi fast-food, cafenele, ceainării şi gelaterii, conform unui studiu al Cushman & Wakefield, a estimat ritmul de creştere din ultimii zece ani la 7,2% pe an.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potenţialul de creştere pentru următorul deceniu este şi el considerat foarte rificat, ritmul mediu de creştere fiind estimat la 8,8% pe an de către Cushman & Wakefield.

„Lumea modernă, incluzând aici şi România, trece printr-o schimbare semnificativă de paradigmă. Dacă în urmă cu câţiva ani, obişnuiam să cumpărăm haine din oraş sau mall şi să mâncăm acasă, în ultima perioadă am început să cumpărăm diverse lucruri, inclusiv haine, online şi să ieşim pentru a lua masa în oraş sau la mall. În pieţe dinamice, precum România, cu o creştere economică record şi un avans al salariilor de peste 10% pe an, aceste tendinţe sunt rapid îmbrăţişate de consumatorii tineri, iar operatorii de restaurante şi cafenele beneficiază de acest context pozitiv”, a declarat un consultant al C&W Echinox, Cristi Moga.

Cele mai mari zece centre comerciale din România găzduiesc aproximativ 250 de unităţi F&B, întinse pe o suprafaţă închiriabilă de peste 40.000 de metri pătraţi, reprezentând circa 6% din suprafaţa închiriabilă a centrelor comerciale analizate, potrivit datelor centralizate de Cushman & Wakefield Echinox.

În ultimii ani, dezvoltatorii au acordat o atenţie tot mai mare zonei de pentru restaurante a centrelor comerciale, căutând să îmbine spaţiile pentru servirea mesei cu cele de relaxare şi distracţie.

În Europa, anul trecut au fost cheltuite 796 miliarde euro în sectorul F&B, în condiţiile în care ritmul mediu de creştere al pieţei din ultimul deceniu a fost de 4,2% pe an.

Pentru următorii 10 ani (2017-2026), consultanţii Cushman & Wakefield estimează un ritm mediu de creştere de 4,9% pe an.

Spania, Marea Britanie, Italia, Germania şi Franţa au fost cele mai mari cinci pieţe de F&B în 2016, în condiţiile în care în Spania, liderul pieţei de profil la nivel european, piaţa a atins nivelul de 120 miliarde euro, reprezentând 15% din consumul la nivel european.

Pe de altă parte, pieţele din centrul şi estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia şi Ucraina, au avut şi îşi vor păstra un ritm de creştere peste media europeană.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.