Măsurile fiscale luate în acest an, multe dintre ele fără consultarea mediului de afaceri, sunt factori de presiune şi frustrare pentru mediul de afaceri, spune Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, unul din cei mai mari touroperatori din ţară, care subliniază că aceste măsuri bulversează şi afectează afacerile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De asemenea, Burcea spune că ultima propunere legislativă, referitoare la pedeapsa cu închisoarea de la un an la şase ani pentru nereţinerea, neîncasarea, re­ţi­nerea şi neplata impozitelor şi contribuţiilor în cel mult 30 de zile de la scadenţă este ”încă o dovadă de lipsă de respect” faţă de cei care creează locuri de muncă şi contribuie la creşterea economică, susţinând bugetul de stat cu milioane de euro anual.  

“Suntem consideraţi infractori. În loc să apară măsuri pentru stimularea mediului de afaceri, permanent se pune o presiune pe business-uri. E anormal să propui închisoare pentru patronul care a întârziat plata a câţiva lei, actul normativ nu prevede aplicarea pedepselor proporţional cu gravitatea infracţiunii, nu e deloc flexibil. Statul ori nu ştie, ori se preface că nu ştie cum funcţionează o afacere. Noile măsuri fiscale sunt ca o avalanşă pentru mediul de afaceri, ne bulversează şi ne afectează”, a declarat Alin Burcea.

El precizează că aşteptările antreprenorilor de la autorităţi sunt cu totul altele.

”E nevoie de măsuri pentru stimularea creşterii afacerilor, reducerea poverii fiscale cu salariile, rezolvarea crizei de personal. În turism şi industria hotelieră lipsa personalui calificat a devenit acută”, adaugă reprezentantul Paralela 45.

Totodată, el afirmă că industria hotelieră are nevoie de bucătari, ospătari, recepţioneri, nu există şcoli de meserii şi nici nu se înfiinţează unele. 

”Angajaţii şcoliţi la locul de muncă sunt greu de păstrat când în străinătate câştigă mult mai bine. În agenţiile de turism, ca să ne păstrăm angajaţii, derulăm programe pentru fidelizarea lor, cu costuri importante an de an”, mai spune Burcea.

Compania are 160 de angajaţi şi organizează periodic traininguri pentru instruirea agenţilor de turism şi a personalului din back office.

”Recent a iniţiat o schemă de fidelizare, Fidelity Star, prin care angajaţii sunt recompensaţi în funcţie de vechime. Aproape jumătate dintre angajaţii turoperatorului au o vechime între 5 şi 20 de ani”, menţionează el.

Turoperatorul specializat în vacanţe de tip charter, circuite şi turism individual are 43 de agenţii proprii şi francize în toată ţara, din care şase inaugurate în acest an în Bucureşti, Braşov, Arad, Bacău şi Sfântu Gheorghe.

 Paralela 45 estimează că încheie anul cu o cifră de afaceri în creştere cu 22%, la peste 50 de milioane de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.