BMW Group intenţionează să investească 1,7 miliarde de dolari în operaţiunile sale din SUA, pentru a construi vehicule electrice şi baterii, a anunţat compania miercuri, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Investiţia va include 1 miliard de dolari pentru pregătirea producţiei de vehicule electrice la fabrica existentă a producătorului de automobile, Spartanburg, din Carolina de Sud, şi 700 de milioane de dolari pentru o nouă unitate de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune, în Woodruff, din apropiere.

Producătorul auto german se aşteaptă să producă cel puţin şase modele complet electrice în SUA până în 2030.

Unitatea din Spartanburg, unde a avut loc anunţul investiţiei, produce în prezent SUV-uri BMW X şi module de baterii litiu-ion pentru cele două vehicule electrice hibride plug-in ale sale.

Producţia noului BMW XM hibrid-electric este de aşteptat să înceapă în cursul acestui an.

”În viitor, va fi, de asemenea, un motor major pentru strategia noastră de electrificare şi vom produce aici cel puţin şase modele complet electrice BMW X până în 2030”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele BMW, într-un comunicat.

BMW a mai anunţat miercuri un acord pentru achiziţionarea de celule de baterie de la compania japoneză Envision AESC, care va construi o nouă fabrică de celule de baterii în Carolina de Sud, pentru a aproviziona fabricile BMW.

Se preconizează că instalaţia Envision AESC va avea o capacitate de producţie anuală de 30 gigawaţi oră – în conformitate cu planurile altor producători auto şi furnizori de baterii pentru fabricile din SUA, a spus BMW.

O purtătoare de cuvânt a Envision AESC a declarat că noua fabrică este de aşteptat să fie o investiţie de miliarde de dolari, dar a refuzat să precizeze o sumă exactă. Ea a spus că locul unde va fi amplasată fabrica ar trebui să fie anunţată până la sfârşitul anului.

În aprilie, compania a anunţat că va cheltui 2 miliarde de dolari pentru a construi o a doua fabrică din SUA, în Kentucky. Prima sa fabrică, din Tennessee, aprovizionează Nissan Motor.

Celălalt client major al său este BMW din SUA, având loc discuţii în desfăşurare cu ”un număr de producători şi parteneri globali de automobile”, a spus purtătorul de cuvânt.

BMW a anunţat deja că vor fi construite patru fabrici suplimentare de celule de baterii în Europa şi China, pentru a satisface cererea de celule de baterii de următoarea generaţie.

Anunţurile sunt cele mai recente dintre câteva investiţii de mai multe miliarde de dolari în producţia de vehicule electrice şi baterii din SUA, pe fondul înăspririi reglementărilor şi legislaţiei privind emisiile, pentru a încuraja producţia internă.

Producătorii de automobile se confruntă, de asemenea, cu reglementări mai stricte de aprovizionare, care fac parte din Legea de reducere a inflaţiei şi din Acordul SUA-Mexic-Canada, fostul Acordul de Liber Schimb din America de Nord.

Ambele politici au măritt cerinţele pentru piesele şi materialele auto din surse naţionale, pentru a evita tarifele sau pentru a se califica pentru stimulente financiare.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.