Românii au efectuat 188.000 de tranzacţii cu plata online cu ocazia evenimentului de Black Friday, desfăşurat în perioada 18-20 noiembrie, pentru produse în valoare totală de 113,3 milioane de lei, în creştere cu 67% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor procesatorului de plăţi PayU România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Totodată, aceştia au cheltuit, în medie, cu 42 de lei mai mult în acest an pentru o achiziţie decât anul trecut, coşul mediu de cumpărături ajungând la 602 lei, însă suma este aproape dublă faţă de anul 2013.

Produsele IT&C au fost achiziţionate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coşului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 lei.

Cea mai mare comandă a venit din Ungaria, cu o valoare de 143.000 de lei, fiind urmată de două comenzi din România, cu valori apropiate, de 36.000 lei, respectiv 35.000 de lei.

“Pentru o parte dintre comercianţi, Black Friday a început la miezul nopţii, însă la ora 7:00 dimineaţa am înregistrat o creştere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacţii pe minut, de două ori mai multe faţă de nivelul maxim de anul trecut. Minutul de aur a fost la ora 8:10”, a declarat directorul de ţară al PayU România, Marius Costin.

Datele procesatorului de plăţi arată că, dacă în urmă cu trei ani românii efectuau doar 56.000 de tranzacţii cu plata online pentru cumpărături de Black Friday, numărul acestora a urcat în fiecare an, ajungând la 120.000 de tranzacţii anul trecut şi la 188.000 în acest an.

Totodată, volumele tranzacţionate au crescut de peste şase ori în ultimii trei ani, având în vedere că plăţile online cumulau puţin peste 18 milioane de lei în anul 2013.

Din totalul plăţilor online efectuate în sistemul PayU România, aproape o treime au fost efectuate folosind cardul cu rate.

Circa 6 din 10 români care au cumpărat şi plătit online de Black Friday şi-au luat produse IT&C, în creştere cu 52,3%. Aproape o treime dintre vânzări au vizat însă produse de mobilier, decoraţiuni, jucării, cărţi, produse alimentare, cosmetice sau vinuri, categorie care a consemnat o creştere de 125%.

Produsele din categoria fashion au avut vânzări mai mari cu 50,3%, reprezentând 5% din total.

“La ediţia Black Friday de anul acesta PayU a procesat plăţi din 87 ţări. În top 5 ţări cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (coş mediu 1.771 lei), Finlanda (coş mediu 1.250 lei), Slovenia (coş mediu 874 lei), Rusia (coş mediu 651 lei) şi România (coş mediu 623 lei)”, arată datele procesatorului.

Printre retailerii din portofoliul PayU care au participat la ediţia Black Friday de anul acesta se numără Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.