Banca Mondială a dezvăluit luni o nouă metodologie şi măsuri de protecţie îmbunătăţite pentru evaluarea climatului de afaceri în până la 180 de ţări, după ce dezvăluirile jenante ale neregulilor în materie de date şi favoritismul faţă de China au forţat-o să-şi anuleze clasamentul emblematic în urmă cu doi ani, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Banca şi-a anulat clasamentul ”Doing Business” în septembrie 2021, invocând audituri interne şi o anchetă independentă, care a constatat că liderii înalţi ai Băncii Mondiale au făcut presiuni asupra personalului pentru a modifica datele în favoarea Chinei.

Aceasta a citat nereguli legate de date care au îmbunătăţit, de asemenea, clasamentele altor ţări, inclusiv Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite şi Azerbaidjan.

O ediţie pilot a noii serii anuale de înlocuire, numită ”Business Ready”, va fi publicată în primăvara anului 2024, acoperind un grup iniţial de 54 de economii din Asia, America Latină, Europa, Orientul Mijlociu şi Africa Subsahariană, a spus banca.

Mai multe ţări vor fi adăugate în următorii doi ani, pe măsură ce banca îşi perfecţionează metodologia şi intensifică noul proiect, care îşi propune să ajute ţările să atragă investiţii şi să stimuleze locurile de muncă şi productivitatea pentru a accelera dezvoltarea.

”Business Ready... reflectă o abordare mai echilibrată şi mai transparentă pentru evaluarea climatului de afaceri şi investiţii al unei ţări”, a spus banca într-un comunicat.

Economistul-şef al Băncii Mondiale, Indermit Gill, a spus că noua abordare a permis ”o măsură mai completă şi mai precisă a climatului investiţional al ţărilor”, ceva despre care a spus că este extrem de necesar într-o economie globală în mijlocul unei încetiniri generalizate.

”Business Ready” a fost modelat de recomandările experţilor Băncii Mondiale, guvernelor, sectorului privat şi grupurilor societăţii civile şi include pentru prima dată drepturile lucrătorilor, aşa cum sunt definite de Organizaţia Internaţională a Muncii, recunoscând totodată că reglementarea poate avea şi aspecte pozitive.

”Principalul lucru care a mers prost a fost că integritatea datelor Doing Business a fost compromisă. Principalul punct pentru noi este că trebuie să asigurăm integritatea datelor şi avem o abordare foarte cuprinzătoare pentru a face acest lucru”, a declarat pentru Reuters Norman Loayza, directorul Grupului de indicatori al Băncii Mondiale, care conduce proiectul.

TRANSPARENŢA DATELOR

Pentru a asigura o transparenţă deplină, Loayza a spus că banca va publica toate datele colectate - datele brute, scorurile şi calculele utilizate pentru obţinerea scorurilor, de la contributorii din sectorul privat, precum şi din sondajele întreprinzătorilor, proprietarilor de companii şi managerilor.

Banca va pune, de asemenea, la dispoziţie instrumentele necesare persoanelor din exterior pentru a reproduce rezultatele evaluărilor datelor.

Dar oficialii Băncii Mondiale încă dezbat dacă să folosească din nou clasamentele climatului de afaceri, care s-au aflat în centrul controversei ”Doing Business” sau să producă un indice general, a spus Loayza, o decizie fiind aşteptată înainte de primul raport.

Loayza a spus că, deşi clasamentele au fost criticate pentru că încurajează presiunea politică pentru a încerca să ridice scorurile ţărilor, au contribuit, de asemenea, la stimularea a aproape 4.000 de reforme de reglementare în economiile în curs de dezvoltare şi dezvoltate, în ultimele două decenii.

El a arătat că noul proiect se concentrează pe 10 subiecte care acoperă ciclul de viaţă al unei firme, inclusiv intrarea în afaceri, serviciile de utilităţi, munca, soluţionarea disputelor, concurenţa pe piaţă, impozitarea şi insolvenţa, o altă mişcare care vizează abordarea criticilor aduse produsului anterior.

”Luăm în considerare nu numai perspectiva antreprenorului privat, ci şi perspectiva lucrătorilor, consumatorilor şi a altor participanţi la piaţă”, a explicat el, invocând includerea unor factori precum siguranţa lucrătorilor, sustenabilitatea mediului şi concurenţa pe piaţă.

Pentru a prezenta noua abordare, banca a publicat două documente cheie: un manual şi un ghid pentru afaceri, care specifică protocoale şi garanţii detaliate, inclusiv modul în care banca interacţionează cu guvernele şi liniile de aprobare, precum şi un manual de metodologie cu privire la indicatorii şi scorul acesteia. metodologie.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.