Comerţul electronic din România este aşteptat să atingă 3,5% din PIB în 2025, consolidându-şi poziţia în Top 10 state membre UE ca E-GDP, potrivit unui raport publicat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), care arată că România ocupă locul 9 la nivel european şi locul 3 în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Comerţul electronic din România este aşteptat să atingă 3,5% din PIB în 2025, consolidându-şi poziţia în Top 10 state membre UE ca E-GDP, potrivit European E-Commerce Report 2025. România ocupă locul 9 la nivel european şi locul 3 în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia”, anunţă ARMO.

European E-Commerce Report 2025 este realizat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce, pe baza contribuţiilor a peste 25 de asociaţii naţionale de e-commerce, inclusiv ARMO.

Asociaţia precizează că mai multe detalii din studiu vor fi prezentate cu ocazia Zilei Comerţului Electronic, pe 15 octombrie 2025.

„Suntem în Top 10 şi avem şansa să valorificăm acest potenţial prin sprijinirea digitalizării IMM-urilor şi prin asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru magazinele româneşti”, a declarat Cristi Movilă, preşedinte ARMO.

Potrivit raportului pe 2025, comerţul online din România generează un impact economic extins, stimulând dezvoltarea serviciilor de curierat şi poştă, a software-ului, publicităţii digitale şi chiar a producţiei locale de bunuri.

„Comerţul online nu mai este doar convenienţă pentru consumatori, ci un motor real de creştere economică şi fiscală, care conectează România la Piaţa Unică europeană”, a adăugat Cristian Pelivan, Director Executiv ARMO.

Provocări şi oportunităţi pentru 2025:

  • Digitalizarea IMM-urilor – doar 12% dintre IMM-urile româneşti vând online, sub media europeană; este nevoie de programe dedicate.
  • Condiţii echitabile de piaţă – comerţul extracomunitar pune presiune asupra retailerilor români; ARMO susţine reforma Codului Vamal al UE şi aplicarea principiului level playing field.
  • Tehnologii emergente – AI este deja folosită pentru conţinut, suport clienţi şi prognoză de stocuri.
  • Logistică verde şi sustenabilitate – oportunităţi de dezvoltare a reţelelor de lockere, flote electrice şi integrarea mecanismelor SGR în comerţul online.

La nivel european, principalele tendinţe confirmate de studiu sunt: sprijinirea IMM-urilor în transformarea digitală, reguli echitabile pentru toţi jucătorii, investiţii în logistică verde şi simplificarea administrativă (facturare electronică, raportări integrate).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.