Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) anunţă că susţine menţinerea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, dar cu specialişti din domeniu la conducere. ANAT consideră că structurile de promovare trebuie finanţate din taxa turistică, achitată de către turişti, ca oriunde în lume, nu de la bugetul de stat sau din suprataxarea afacerilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Membrii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), reuniţi pe 19 aprilie, în apropiere de Ploiesti, în cadrul  Adunării Generale anuale a asociaţiei, au adoptat o rezoluţie prin care susţin menţinerea unui Minister al Turismului şi după rotaţia ministerială care se apropie, dar cu specialişti din domeniu la conducere. Turismul ar trebui să fie considerat prioritate naţională în mod concret iar pentru atingerea pragului de 10% din Produsul Intern Brut (PIB) al României şi de 10 milioane de turişti străini anual, despre care se vorbeste constant în ultima vreme, este nevoie de tehnocraţi, cu experienţă antreprenorială incontestabilă, capabili să asigure un dialog permanent şi constructiv între mediul public şi cel privat”, anunţă ANAT.

 La întrunire au participat Tudoriţa Lungu, secretar de stat în cadrul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) şi George Borună, director general al Direcţiei Generale de Turism din cadrul MAT alături de reprezentanţi de seamă ai organizaţiilor importante din turism şi ai antreprenoriatului românesc.

”Turismul reprezintă unul dintre cele mai importante sectoare economice ale României şi ar trebui să fie tratat ca atare. Din păcate, în trecut, turismul a fost adesea ignorat sau considerat „a cincea roată la căruţă” în politica publică. În ciuda acestui fapt, turismul ar putea aduce o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al ţării noastre dacă ar exista voinţă politică şi o comunicare reală între mediul public şi privat. Este vital ca ministerul de resort să fie condus de specialişti în turism care să înţeleagă nevoile şi provocările din sector. ANAT a fost implicată în multe proiecte care au contribuit la dezvoltarea turismului românesc atunci când acestea au fost aprobate, dar există încă multe oportunităţi neexploatate. ANAT susţine menţinerea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, deoarece considerăm că este esenţial pentru dezvoltarea turismului în România. Ca organizaţie reprezentativă a agenţiilor de turism din România, suntem implicati la nivel de decizie şi conducere în Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Turism şi Turoperatorilor (ECTAA). Suntem încrezători că, prin cooperare şi colaborare, putem promova o abordare integrată a turismului în România, care să aducă beneficii economice şi sociale semnificative pentru întreaga ţară”, subliniază Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a jucat un rol important în iniţierea mai multor proiecte care sprijină industria turismului din România. Printre aceste proiecte regăsim: voucherele de vacanţă, pachetul legislativ de stimulare a incoming-ului, înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD).

De asemenea, ANAT susţine înfiinţarea unui OMD naţional. Structurile de promovare trebuie finanţate din taxa turistică, achitată de către turişti, ca oriunde în lume, nu de la bugetul de stat sau din suprataxarea afacerilor.

"În fiecare ţară există o confederaţie a întreprinderilor mici şi mijlocii, majoritatea agenţiilor de turism încadrându-se în domeniul IMM. ANAT reprezintă cu cinste şi foarte activ turismul în cadrul CNIPMMR. În perioada următoare trebuie şi dorim să susţinem la modul serios şi corect promovarea turismului românesc. Sunt necesare investiţii în infrastructura de agrement a României, pentru a atrage turiştii 365 de zile pe an către orice destinaţie. Avem nevoie de parcuri tematice pe litoral, la munte şi în alte regiuni turistice, care ar asigura o sezonalitate permanentă a turismului. Trebuie să promovăm România în mod inteligent. Din păcate, birourile externe de promovare turistică au fost închise temporar acum 6 ani şi au rămas închise. Şi proiectul Organizaţiilor de Management al Turismului încă nu se dovedeşte un real succes, deşi aceste OMD-uri sunt foarte utile. Dar sectorul public doreşte să păstreze controlul şi întrevăd şi o lipsă de interes faţă de domeniul turismului. Cred cu tărie că investiţiile în infrastructura de agrement sunt esenţiale pentru a atrage turişti în România pe tot parcursul anului. Împreună cu ANAT şi CNIPMMR, vom continua să susţinem promovarea turismului românesc în mod inteligent şi eficient, pentru a atrage turişti din întreaga lume şi a-i încânta cu frumuseţile ţării noastre. Alături de ANAT, creăm de 3 ani o Carte Albă a Turismului, ediţia pentru 2023 fiind în lucru”, a declarat Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), invitat la Adunarea Generală a ANAT.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) este membru al Asociaţiei Europene a Agenţiilor de Turism şi Turoperatorilor (ECTAA) din 1999.

ANAT a organizat la Bucureşti două reuniuni semianuale ECTAA, prima fiind în 2002 şi a doua în 2007 şi intenţionează să mai găzduiască o astfel de reuniune în ţara noastră, la Braşov, în 2024. Acest eveniment reuneşte liderii asociaţiilor agenţiilor de turism din toate ţările membre UE şi nu numai.

Dumitru Luca, preşedintele ANAT, este membru al board-ului ECTAA şi în Comisia juridică iar George Cioceanu, membru în Consiliul Director al ANAT, a fost ales de curând liderul Comisiei de tehnologie a ECTAA. Alţi lideri ai ANAT sunt membri în Comisiile de Fiscalitate, Turism sustenabil şi Transport aerian ale ECTAA.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.