Turismul din Antalya se confruntă cu o criză importantă în ce priveşte numărul de turişti, în contextul disputelor cu Rusia, dar şi a atentatelor care au avut loc în Turcia, hotelierii şi autorităţile luând însă măsuri atât de securitate, cât şi de reducere semnificativă a preţurilor pentru pachetele turistice, de până la 30 la sută, în speranţa că în acest fel vor atrage mai mulţi turişti din alte state, inclusiv din România, aceştia reprezentând în prezent doar 1% din numărul total.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Autorităţile şi hotelierii din Antalya sunt în alertă după izbucnirea conflictului cu Rusia, deoarece, spun ei, disputa politică s-a transformat în una economică, ruşii având interdicţie să mai meargă în Antalya. În condiţiile în care numai în 2015 au fost trei milioane de turişti ruşi, pagubele din turism ar putea fi enorme.

Guvernul turc a luat măsuri excepţionale pentru a susţine turismul, inclusiv acodarea a 6.000 de dolari pe avion agenţiilor care aduc turişti străini

Guvernatorul Antalyei, Muammer Turker, a vorbit, într-o întâlnire cu jurnalişti români, despre măsurile pe care Guvernul le-a luat pentru susţinerea turismului. Astfel, pentru a-i ajuta pe cei care lucrează în turism, în actualul context al pierderii provizorii a pieţei ruse, Guvernul a decis să acorde sprijin sub diferite forme.

Una dintre măsuri vizează agenţiile de turism care aduc turişti străini, acestea primind la schimb 6.000 de dolari pentru fiecare avion cu turişti.

Pe de altă parte, Guvernul susţine angajatorii, dar şi angajaţii turci din turism.

“Celor care lucrează în turism şi au datorii la bănci, statul turc le-a amânat datoria. În turism, în special în Antalya, se lucrează cam nouă luni pe an, iar iarna nu se lucrează. Dacă un om a muncit nouă luni pe an în turism, celelalte trei luni statul îi plăteşte asigurările de sănătate şi salariul. Statul vrea să ajute turismul în această perioadă”, a explicat Muammer Turker.

Guvernatorul a declarat că Antalya atrage 60 la sută din totalul turiştilor veniţi în Turcia, pentru aceştia fiind disponibile nu mai puţin de 2.400 de hoteluri, iar 380 dintre ele sunt de 5 stele.

“În 2015, cei mai mulţi turişti au venit din Germania, Rusia, Olanda, Danemarca. Desigur, în acest an, am sesizat o oarecare temere în rândul unor turişti. Este o pierdere pentru noi, în mod cert. Nu putem spune cât de mare. Asta vom vedea în perioada iunie-iulie. Anul acesta, estimăm că cei mai mulţi turişti din Europa vor veni din Germania, Rusia, Olanda, Marea Britanie, Suedia”, a explicat Muammer Turker.

Acesta, dar şi hotelierii invită românii să viziteze Antalya, promiţându-le pachete foarte avantajoase ca preţ în comparaţie cu anii trecuţi.

“Din România au venit, în 2015, aproximativ 100.000 de turişti. Îi invităm să descopere Antalya, cu atât mai mult cu cât în acest an sunt oferte la preţuri reduse”, a mai spus guvernatorul.

Dincolo de scăderea numărului de turişti ruşi, a mai apărut şi problema atentatelor din Turcia, însă autorităţile din Antalya susţin că aceasta este o falsă problemă în regiunea lor.

“Este cea mai sigură zonă turistică, pentru că punem preţ, în principal, pe siguranţa oamenilor. Încercăm să prevenim totul înainte să se întâmpla ceva. În autogări, în aeroporturi, pe străzi, în unele puncte din oraş, menţinem securitatea cu ajutorul poliţiei, jandarmeriei, există agenţi de pază şi la hoteluri. Sunt forţe de poliţie care patrulează în principalele puncte din oraşe. Sunt atât în uniformă, cât şi în civil. Sunt cazuri când cel care îţi vinde un anume produs la colţ de stradă să fie de fapt poliţist sub acoperire. Pot spune că Antalya este un oraş sigur”, a asigurat Muammer Turker, precizând că în cei 30 de ani de când Antalya este un oraş turistic nu a existat niciun incident care să pună în pericol viaţa vreunui turist.

În acelaşi timp, marile hoteluri au luat măsuri suplimentare de securitate, angajând companii de pază care lucrează şi cu poliţişti, jandarmi, dar şi cu serviciile secrete.

Preşedintele Federaţiei Hotelierilor din Turcia (TUROFED), Osman Ayik, a spus că toate autorităţile iau măsuri speciale pentru ca vizitatorii să fie tot timpul în siguranţă şi a semnalat faptul că siguranţa este o problemă în toată lumea.

“Europa are în ansamblu astfel de probleme şi siguranţa cetăţenilor, a turiştilor, este o prioritate. Am sporit măsurile de securitate încă de la sosirea în aeroport. Turiştii trebuie să ştie că aici se pot bucura în linişte de vacanţa lor (...) Peste tot în lume sunt probleme pentru că terorismul este peste tot. Fiecare dintre noi trebuie să lupte cu asta. Atacuri teroriste pot avea loc oriunde. Noi ne luăm cele mai bune precauţii. Clienţii noştri, când vin aici, îşi pun viitorul în mâinile noastre. În jurul hotelurilor, chiar şi în interior sunt forţe de securitate care să asigure liniştea”, a explicat Osman Ayik.

Spre exemplu, într-un resort din Antalya nu poţi să intri dacă nu eşti pe listă la recepţie, iar la intrare se fac verificări cu detectoarele de arme şi explozibili.

“Este mai mult decât sigur. Dacă îmi spui că undeva eşti complet în siguranţă, atunci în Antalya este şi mai sigur. Antalya este importantă pentru publicul internaţional. (...) Turiştii români trebuie să ştie că Antalya este ca o destinaţie românească. Avem culturi foarte asemănătoare, oameni foarte asemănători, mâncarea noastră, muzica şi dansurile sunt foarte asemănătoare. Deci, ei când vin aici se simt ca acasă. La fel mă simt şi eu când merg în România, indiferent că este vorba de Braşov, Cluj sau Sibiu. De când am deschis hotelul, românii vin chiar şi iarna, mai ales cei pasionaţi de golf, iar noi le asigurăm cele mai bune condiţii şi oferte”, a spus managerul general al Calista Luxury Resort, Ali Kizildag. Acesta a precizat că în resortul pe care îl conduce, şi în care a fost cazat şi preşedintele Barack Obama atunci când a participat la Summitul G 20 din Antalya, preţurile au scăzut cu până la 15 la sută în acest an.

Pe de altă parte, Oznur Ozdemir Ozaltin, general manager la Gloria Golf Resort,  a explicat că măsurile excepţionale de securitate nu sunt luate de acum şi că încă de la început Antalya a fost una dintre cele mai sigure zone.

El a mai spus că după apariţia problemelor cu Rusia, hotelierii turci au început să se orienteze către alte pieţe şi să investească în promovare, una dintre ele fiind România.

”Aşteptăm să crească cu 15-20 la sută numărul de turişti români.  Am investit în promovare, iar românii trebuie să ştie că Antalya este foare sigură şi, probabil, una dintre cele mai bune locaţii pentru români. Investiţiile făcute, dar şi serviciile oferite aproape întotdeaua îi fac pe turişti să se întoarcă. Ne-am concentrat pe România, Serbia şi sperăm că turismul şi filosofia ospitalităţii vor face să avem turişti ca înainte. Nu cred că problema este preţul. În acest moment, este sentimentul securităţii. (...) Am simţit că sunt nişte întrebări ale românilor apropo de Turcia, dar cred că asta a dispărut şi, după o vacanţă aici, vor alege din nou Antalya”, a spus Oznur Ozdemir Ozaltin.

 

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT): Oferte ca în acest an, pentru Antalya, nu am avut în ultimii 15 ani

Măsurile luate de hotelierii turci, în ce priveşte reducerea preţurilor, au impresionat chiar şi operatorii români. Preşedintele ANAT şi directorul Paralela 45, Alin Burcea, a precizat că oferte cum sunt în acest an pentru Antalya nu au mai fost, cel mai probabil, în ultimii 15 ani.

“Hotelierii de acolo au reacţionat imediat la cunoscuta criză pe care o au ei, una din problemele majore fiind că nu mai vin turiştii din Rusia. (...) S-au reorientat, s-au recalibrat şi avem tarife foarte bune, programe de genul «no name» - hoteluri de 5 stele pe care le afli acolo sau «ruletă», sau «3-2-2». Sunt pachete de 5 stele la 399 de euro, la 4 stele, dar pe care nu le recomandăm în Antalya, poate să fie şi la 300 de euro. Preţurile au scăzut cu 30 la sută. Foarte multe hoteluri, care au vrut să menţină numărul de turişti, au prelungit early-booking-ul din martie. Deci, hotelierii de acolo chiar ştiu să reacţioneze când este vorba de o situaţie mai delicată şi este evident că cei 3 milioane de turişti ruşi se resimt în economia lor”, a spus Alin Burcea.

Potrivit acestuia, criteriul principal pentru care se merge în Antalya este plaja, pentru că e foarte bună, dar şi preţul şi faptul că este all inclusive.

“Nu este vorba de mâncare, dar la all inclusive, când ai doi copii, ştii că ai plătit o singură dată şi după aceea nu mai scoţi bani din buzunar. Apoi, resorturile de acolo, în afară de restaurantul principal, au două, trei, cinci restaurante a la carte, care pot fi cu specific diferit, unde nu plăteşti sau poţi să plăteşti băutura”, a mai spus prim-vicepreşedintele ANAT.

Preşedintele Consiliului Regional Bucureşti-Ilfov din cadrul ANAT şi directorul Cocktail Holidays, Dan Goicea, a explicat că turismul din Antalya este puţin diferit de turismul din celelalte ţări europene, în sensul că Turcia a dezvoltat sistemul de all inclusiv cel mai bun din Europa, un sistem care este originar de peste ocean, din Mexic.

“Majoritatea hotelurilor sunt de fapt nişte cluburi foarte mari, care în interior îţi pot acorda absolut toate serviciile cu care eşti învăţat într-o destinaţie turistică şi, practic, nu ai nevoie să ieşi în afara resortului respectiv şi, în acest fel, securitatea se poate asigura mult mai uşor. Noi vă confirmăm că nu există probleme majore”, a spus Goicea.

Estimări: Peste 100.000 de români ar putea fi atraşi de vacanţe în Antalya în acest an

Numărul românilor care în acest an vor alege să petreacă vacanţa în Antalya va fi, potrivit estimărilor, de peste 100.000.

Reprezentanţii ANAT spun însă că nu se aşteaptă ca în 2016 să se depăşească „vârful” de turişti pe care Antalya i-a avut din România, respectiv 150.000 în anii 2008 – 2009.

În topul preferinţelor românilor, în materie de vacanţe, rămân Bulgaria, cu aproximativ 250.000 de turişti/an şi Grecia, care a înregistrat o creştere a numărului de români care o vizitează, în ultimii trei ani.

Potrivit reprezentanţilor ANAT, cele două ţări sunt preferate şi pentru faptul că este mult mai simple de mers cu maşina sau cu autocarul. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.