Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că Centrul European al Consumatorilor, direcţie în cadrul ANPC, a recuperat pentru consumatori, în primele nouă luni ale anului, suma de 225.000 de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
“Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) - direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, care are competenţă numai în soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru al UE, altul decât România, precum şi acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident într-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România- a recuperat pentru consumatori circa 225.000 euro, în primele nouă luni ale acestui an”, au transmis joi, reprezentanţii ANPC.
 
Aceştia au precizat că, în această perioadă, ECC Romania a instrumentat aproximativ 4.700 de solicitări sosite de la consumatori români şi 155 solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor. 
 
Comisarii ANPC au adăugat că structura reclamaţiilor primite a cuprins cinci domenii principale:
 
  • 37% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto)
  • 20% îmbrăcăminte şi încălţăminte
  • 11% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
  • 10% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă)
  • 9% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)
 
“Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat, o scădere semnificativă, de circa 15%, acestea menţinându-se totuşi în vârful topului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor. Totodată, faţă de aceeaşi perioadă de referinţă, a crescut semnificativ numărul solicitărilor care vizează achiziţii online, fie că discutăm de îmbrăcăminte şi încălţăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice”, a menţionat sursa citată.
 
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.