Ponderea comerţului electronic din totalul industriei de comerţ, la nivel mondial, va creşte la 20% până în 2022, de la 7-8% în 2019, după ce anul acesta, în vârful pandemiei, a atins aproximativ 17%, arată o analiză a VTEX, soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS). VTEX va creşte echipa din România cu până la 30 de noi angajaţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În 2019, ponderea comerţului electronic era de aproximativ 7-8% din totalul comerţului la nivel mondial. Anul acesta, în vârful pandemiei, a atins aproximativ 17%. Chiar şi în contextul în care, pentru 2021, VTEX ia în calcul o mică regresie a comerţului electronic, la aproximativ 14% (pe fondul redeschiderii magazinelor clasice, fizice), până în 2022, ponderea comerţului electronic din totalul industriei de comerţ, la nivel mondial, va creşte la 20%”, spune de Mariano Gomide de Faria, cofondator şi co-CEO VTEX, soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS).

El afirmă că industria eCommerce a avansat într-un singur an cât în trei ani.

”Creşterea înregistrată anul acesta de industria eCommerce va continua în 2021; companiile vor investi mai mult în digitalizare şi în dezvoltarea aptitudinilor digitale ale angajaţilor; tot mai mulţi antreprenori vor demara propriile afaceri online, iar până în 2022, ponderea comerţului electronic din totalul industriei de comerţ, la nivel mondial, va creşte la 20%”, acestea sunt principalele premise luate în calcul pentru proiecţiile de anul viitor de Mariano Gomide de Faria, cofondator şi co-CEO VTEX, prima şi singura soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS) din lume.

El precizează că obiceiurile de consum s-au schimbat definitiv, oamenilor fiindu-le confortabil să cumpere orice online.

”Pandemia de COVID-19 a schimbat ireversibil modul de desfăşurare a comerţului la nivel mondial, cele mai multe companii fiind dispuse acum să demareze proiectele în care până de curând nu credeau, managerii fiind de părere că viitorul propriilor cariere şi al companiilor ţine de digitalizare. Companiile au început să realizeze că trebuie să se schimbe, să se adapteze rapid la 'noua normalitate' şi să investească în digitalizare”, spune Mariano Gomide de Faria.

La nivel mondial, anul trecut, sute de companii de top au început să investească puternic în proiecte digitale, în platforme şi servicii mai bune, care vor fi, în curând, gata de lansare.

”În mod tradiţional, magazinele online lansează marketplace-uri, iar cele care au deja marketplace-uri, în 2021, vor deveni platforme omnichannel. Cele care oferă deja experienţe omnichannel vor deveni anul viitor magazine conversaţionale, adică vor folosi aplicaţii ca Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat etc. pentru a interacţiona rapid cu clienţii. Iar aceştia, având acces direct la reprezentanţii companiilor, pot pune întrebări, pot primi recomandări personalizate, sau chiar cumpăra direct din aplicaţiile de mesagerie”, declară cofondatorul VTEX.

În 2019, ponderea comerţului electronic era de aproximativ 7-8% din totalul comerţului la nivel mondial. Anul acesta, în vârful pandemiei, a atins aproximativ 17%.

”Chiar şi în contextul în care, pentru 2021, VTEX ia în calcul o mică regresie a comerţului electronic, la aproximativ 14% (pe fondul redeschiderii magazinelor clasice, fizice), până în 2022, ponderea comerţului electronic din totalul industriei de comerţ, la nivel mondial, va creşte la 20%”, spune acesta.

Reprezentantul VTEX afirmă că evoluţia extraordinară a segmentului de comerţ electronic îi va convinge pe tinerii antreprenori să îşi înceapă propriile afaceri online, principala provocare fiind găsirea oamenilor potriviţi.

”Companiile vor începe propriile programe educaţionale pentru a instrui talentele de care dispun deja în interiorul organizaţiilor lor pentru ca, în timp, aceşti angajaţi să devină experţi în domeniul digital”, adaugă el.

Este şi cazul companiilor din România care vor fi nevoite să investească în pregătirea angajaţilor, astfel încât să crească şi să îşi formeze proprii specialişti. Ţările mai dezvoltate, care au legislaţii fiscale şi de muncă mai solide vor fi avantajate în acest scenariu şi se vor adapta mai repede la noile realităţi digitale.

”România are una dintre cele mai creative forţe de muncă, buni ingineri – la fel ca Polonia sau Ungaria. Aceste ţări au un potenţial imens, însă oamenii nu se organizează astfel încât să colaboreze sau să pună, împreună, bazele unor companii. Sunt preocupaţi doar de propria lor carieră”, mai spune Mariano Gomide de Faria, menţionând că România ar trebui să facă paşi importanţi în direcţia creşterii numărului de startup-uri tehnologice şi digitale, dar şi de investitori care să contribuie la dezvoltarea startup-urilor, lucru care ar trebui să fie o prioritate pentru guvernele din întreaga lume, inclusiv în România.

În acest context, planurile VTEX pentru România vizează creşterea investiţiilor şi a numărului de angajaţi cu până la 30 de persoane anul viitor, atât pentru gestionarea activităţii din România, cât şi pentru adresarea regiunii. În prezent, VTEX are o echipă de 15 angajaţi în România. Poziţionat, încă de la deschidere, ca un centru strategic în dezvoltarea VTEX în Europa Centrală şi de Est, biroul VTEX din România coordonează procesul de extindere în regiune şi ţinteşte, pentru perioada următoare, consolidarea prezenţei VTEX şi în Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Austria şi Grecia.

Anul acesta, compania şi-a dublat numărul de angajaţi, la nivel mondial, echipa depăşind 1.000 de persoane.

„Industria eCommerce a avansat într-un singur an cât în 3 ani, iar acest lucru, pentru VTEX,  a fost o foarte mare provocare. Tot ceea ce VTEX intenţiona să facă timp de trei ani, fie că vorbim de angajări, de proiecte, de extinderi ale unor proiecte începute deja, de deschideri de noi pieţe etc., a trebuit făcut în doar 12 luni. Există o presiune de a creşte foarte rapid. VTEX va accelera în 2021 investiţiile în nucleul platformei – în capabilităţile omnichannel şi marketplace. Credem că fiecare client al nostru ar trebui să poată vinde orice, de oriunde, prin orice canal, oricui”, conchide Mariano Gomide de Faria.

VTEX este prima şi singura soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS), din lume, care unifică experienţele utilizatorilor pe toate canalele, într-o singură soluţie completă, destinată companiilor medii şi mari. 


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.