Numărul construcţiilor de case a scăzut cu 26% în primul semestru al anului 2023 faţă de primele şase luni de anul trecut, arată compania IBC Focus, activă pe piaţa monitorizarii şantierelor şi proiectelor de construcţii din România. 8.811 de proiecte rezidenţiale se află în diferite stadii de lucru după prima jumătate a anului la nivel naţional, în comparaţie cu 10.000 de astfel de proiecte în aceeaşi perioadă a anului 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Anul 2023 a adus un declin al numărului de proiecte noi începute de persoanele fizice care vor propria locuinţă. Numărul construcţiilor de case a scăzut cu 26% în primul semestru al anului 2023 faţă de primele şase luni de anul trecut”, potrivit IBC Focus.

Tendinţa de scădere este generală la nivelul întregului domeniu rezidenţial: 8.811 de proiecte rezidenţiale se află în diferite stadii de lucru după prima jumătate a anului la nivel naţional, în comparaţie cu 10.000 de astfel de proiecte în aceeaşi perioadă a anului 2022, arată compania.

În privinţa judeţelor preferate de dezvoltatorii de locuinţe, Timişul conduce clasamentul domeniului rezidenţial, cu 1.459 de proiecte, urmat de Bucureşti-Ilfov (aproximativ 1.130) şi Cluj (cu 977 proiecte).

La construirea unei case este nevoie de aproximativ 2.500 de produse şi repere (de la betonul din fundaţii până la prize şi decoraţiuni).

”Deşi piaţa este în scădere în anul 2023, cei care construiesc acum nu sunt dispuşi să facă rabat de la calitate şi eficienţă. De exemplu, 9 din 10 români care îşi construiesc o casă preferă să plătească un preţ mai mare pentru soluţii constructive care îi ajută să economisească ulterior bani la plata utilităţilor, potrivit unui studiu Victa.ro la care au răspuns 307 beneficiari care au început construcţia unei case”, menţionează compania.

De asemenea, 89% dintre cei care îşi construiesc o casă acum au declarat că sunt dispuşi să plătească în plus pentru aceeaşi categorie de produse dacă percep o calitate superioară a produsului.

“Durabilitatea în timp a produsului, garanţia oferită de furnizori, funcţionalităţile şi recenziile clienţilor sunt criteriile în funcţie de care beneficiarii evaluează calitatea unui produs în construcţii atunci când îşi fac propria casă. Cei mai mulţi români se informează online când îşi construiesc o locuinţă şi doar 1 din 5 folosesc expertiza arhitecţilor şi a constructorilor ca prima sursă de informare”, a declarat Andrei Spătaru, CEO IBC Focus.

Chiar dacă lucrează cu un antreprenor general, românii care încep să construiască o casă trebuie să ia sute de decizii privind materialele alese. Cei mai mulţi beneficiari se informează prima dată despre materialele de construcţii necesare online şi abia apoi se îndreaptă spre magazinele de specialitate. În mod surprinzător, doar 1 din 5 apelează la arhitecţi şi constructori ca prima sursă de informare.

”Chiar şi aşa, online-ul devine esenţial în strategia de comunicare a producătorilor şi furnizorilor de materiale de construcţii. Acest aspect este subliniat de faptul că 8 din 10 beneficiari caută informaţii suplimentare online pentru produsele şi serviciile de construcţii dorite, chiar şi atunci când aceştia sunt într-un showroom de materiale de construcţii. Cei mai mari producători şi furnizori de materiale de construcţii din România s-au adaptat acestui trend, astfel încât în ultimii ani se observă o creştere a interesului faţă de promovarea online nişată pe segmentul construcţiilor”, adaugă Andrei Spătaru, CEO IBC Focus. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.