Angajaţii români cheltuiesc tot mai mult din bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achiziţia de servicii turistice, iar unul din zece angajaţi a cumpărat o vacanţă în România decontată prin intermediul voucherelor de vacanţă, potrivit unei analize publicate joi de platforma BenefitOnline.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Argumentul angajaţilor este posibilitatea de a utiliza mai eficient bugetul de beneficii primit lunar de la angajator, consideră cofondatorul BenefitOnline.ro, Stelian Bogza.

”Angajaţii din platforma BenefitOnline.ro îşi cheltuiesc din ce în ce mai mult bugetele pe vacanţe în România, principalul argument fiind posibilitatea de a utiliza mai eficient bugetul de beneficii primit lunar de la angajator prin intermediul tichetelor de vacanţă, care beneficiază de un regim de taxare de doar 10%, reprezentând impozitul pe venit. Tichetele de vacanţă pot fi utilizate exclusiv pentru cazare sau pachete turistice pe teritoriul României”, a spus Stelian Bogza.

Concret, pentru servicii de cazare în valoare de 250 de lei, într-o destinaţie din România, achitate din bugetul de beneficii al companiei prin intermediul tichetelor de vacanţă, un angajat va plăti taxe din salariu de doar 25 de lei, reprezentând impozitul pe venit, în valoare de 10%.

”Aproximativ unul din zece angajaţi care au utilizat anul trecut platforma BenefitOnline.ro a cumpărat cel puţin o vacanţă în România decontată prin intermediul voucherelor de vacanţă. Principalele destinaţii au fost: litoralul românesc (în special, staţiunile Mamaia şi Eforie), Valea Prahovei (cu precădere în oraşul Sinaia) şi oraşe culturale precum Braşov şi Sibiu”, se arată în comunicat.

Până la finalul anului 2018, angajaţii vor cumpăra vacanţe în valoare de aproximativ 4 milioane de lei prin intermediul BenefitOnline.ro, potrivit estimărilor platformei. Doar în perioada estivală, valoarea tranzacţiilor realizate în secţiunea „Turism Intern” a platformei este aşteptată să depăşească 1,5 milioane de lei.

”Anul trecut, angajaţii au realizat 12.300 de tranzacţii în secţiunea „Turism Intern”, cu o valoare totală de 2,4 milioane de lei, înregistrând o creştere de circa 15 ori faţă de 2014. Valoarea medie a unei tranzacţii realizate în 2017 în această categorie de beneficii a fost de 250 de lei”, se arată în comunicat.

Cea mai scumpă vacanţă cumpărată de un angajat prin platforma BenefitOnline.ro a costat aproape 7.000 de lei şi a presupus un circuit, de familie, de 10 zile prin România, care a inclus oraşele Sibiu şi Sighişoara şi destinaţii rurale din regiunile Bucovina şi Maramureş. Vacanţa a fost achitată integral din bugetul de beneficii extrasalariale primit de angajat cumulat în decursul unui an.

Angajaţii cu cele mai multe achiziţii în secţiunea „Turism Intern” a platformei sunt bărbaţi – realizând circa 56% dintre tranzacţii, cu vârste între 30 şi 45 de ani şi care lucrează în industrii precum producţie, IT & software şi servicii.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.