Amazon încearcă să atenueze îngrijorările investitorilor privind impactul noilor tarife impuse de administraţia Trump asupra afacerii sale de e-commerce, însă compania are puţine opţiuni pe termen lung pentru a proteja vânzătorii independenţi care se confruntă cu taxe de import de 145% pentru mărfurile din China, transmite Reuters.
Deşi Amazon a declarat că nu a observat o scădere a cererii şi nici creşteri semnificative de preţuri până în prezent, CEO-ul Andy Jassy a confirmat că firma colaborează cu partenerii săi pentru a muta comenzile în SUA mai devreme, evitând astfel costurile tarifare viitoare.
”Vânzătorii noştri şi-au adus deja în avans o parte din stocuri, iar noi încurajăm asta pentru a menţine preţurile cât mai mici”, a spus Jassy.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Totuşi, analiştii avertizează că aprovizionarea masivă este doar o soluţie de moment.
”Nu îmi imaginez că şi-au făcut rezerve pentru mai mult de şase luni,” a spus Gil Luria, analist la D.A. Davidson. Dacă incertitudinea persistă, Amazon ar putea fi nevoită să accepte marje mai mici sau să permită creşteri de preţuri.
Aceste probleme se extind şi asupra altor giganţi precum Apple, Qualcomm, Samsung sau Intel, care se confruntă cu presiuni similare din partea tarifelor, într-o competiţie acerbă cu rivali precum Microsoft şi Google. Acţiunile Amazon au scăzut cu 1% vineri, iar cele ale Apple cu aproape 4%, după ce compania a estimat costuri suplimentare de 900 de milioane de dolari pentru trimestrul în curs, în cazul în care tarifele nu vor fi reduse.
Veniturile din serviciile pentru vânzători terţi, care reprezintă aproape un sfert din cifra de afaceri a Amazon, au crescut cu doar 7% în primul trimestru, faţă de ritmul dublu înregistrat anterior. În plus, eliminarea, de la 2 mai, a regimului ”de minimis”, care permitea intrarea fără taxe a produselor ieftine expediate direct către clienţi, va afecta sever atât vânzătorii independenţi, cât şi segmentul Haul, prin care Amazon aduce masiv marfă din China.
Unii comercianţi se gândesc deja să nu participe la evenimentele majore, precum Amazon Prime Day din iulie, potrivit Reuters. De asemenea, divizia cloud AWS – motorul principal de profit al companiei – a dezamăgit investitorii în primul trimestru, în comparaţie cu performanţele solide ale Microsoft Azure şi Google Cloud.
”Cel mai greu va veni în trimestrul al treilea şi al patrulea. Deocamdată, toată lumea joacă pe termen scurt pentru că nu ştie ce altceva să facă,” a declarat Bob O’Donnell, analist-şef la TECHnalysis Research.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.