Amazon a fost de acord marţi să facă unele schimbări semnificative în afacerile sale din Europa, ca parte a unui acord cu Uniunea Europeană pentru închiderea unei investigaţii antitrust care ar fi putut duce la o amendă uriaşă pentru titanul comerţului electronic, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Comisia Europeană, braţul executiv al UE, a anunţat marţi că Amazon şi-a luat o serie de angajamente pentru a aborda acuzaţiile conform cărora compania foloseşte datele vânzătorilor independenţi în avantajul său.

Autoritatea de reglementare şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul dublu al Amazon, atât ca piaţă, cât şi în calitate de concurent pentru comercianţii care vând pe platforma sa.

Amazon, la rândul său, spune că este un facilitator pentru întreprinderile mici din regiune.

În noiembrie 2020, Comisia a emis Amazon o declaraţie de obiecţii cu privire la utilizarea ”sistematică” a datelor comerciale nepublice de la vânzători independenţi, pentru a avantaja propria afacere cu amănuntul.

De asemenea, Comisia a deschis o a doua investigaţie asupra afirmaţiilor conform cărora criteriile stabilite de Amazon pentru selectarea comercianţilor prezentaţi în instrumentul său ”cutie de cumpărare” (buy box) şi pentru a le permite vânzătorilor să ofere produse utilizatorilor programului său de abonament Prime acordă un tratament preferenţial afacerii cu amănuntul a Amazon sau vânzătorilor care folosesc propriile servicii de livrare.

Marţi, Comisia a declarat că Amazon i-a dat asigurări că va schimba unele dintre aceste practici. Unul dintre angajamente este să nu mai folosească date non-publice despre vânzătorii independenţi pentru afacerile sale cu amănuntul sau pentru vânzarea de produse de marcă şi produse de marcă privată.

De asemenea, compania a fost de acord să afişeze o a doua cutie de cumpărare atunci când există o a doua ofertă, diferită de prima, în ceea ce priveşte preţul sau livrarea şi să lase vânzătorii Prime să aleagă orice transportator pentru serviciile lor de logistică sau de livrare.

Modificările se aplică numai Spaţiului Economic European.

În Italia, Amazon a convenit remedii legale diferite cu autoritatea de reglementare a concurenţei din ţară, în ceea ce priveşte cutia de cumpărare şi Prime.

Amazon va avea timp până în iunie 2023 pentru a implementa modificările, care vor rămâne în vigoare timp de cinci până la şapte ani.

”Decizia de astăzi stabileşte regulile pe care Amazon va trebui să le respecte în viitor, în loc ca Amazon să stabilească aceste reguli pentru toţi jucătorii de pe platforma sa. Cu aceste noi reguli, comercianţii cu amănuntul independenţi concurenţi, transportatorii şi clienţii europeni vor avea mai multe oportunităţi şi opţiuni”, a declarat Margrethe Vestager, şefa UE pentru competiţii, într-un discurs de marţi.

Dacă compania ar fi fost găsită vinovată, s-ar fi putut confrunta cu o amendă în valoare de până la 10% din veniturile sale anuale globale.

Pentru Amazon, o companie care a realizat venituri de 469,81 miliarde de dolari în 2021, asta ar fi putut însemna o penalizare record de 47 de miliarde de dolari.

Cu toate acestea, UE poate amendă Amazon cu 10% din cifra de afaceri anuală totală în cazul în care încalcă angajamentele, sau o penalizare periodică de 5% pe zi din cifra de afaceri zilnică pentru fiecare zi de nerespectare.

Amazon a declarat într-o declaraţie că este ”mulţumit că am abordat preocupările Comisiei Europene şi am rezolvat aceste probleme. Deşi continuăm să nu fim de acord cu câteva dintre concluziile preliminare ale Comisiei Europene, ne-am angajat în mod constructiv pentru a ne asigura că putem continua să servim clienţii din toată Europa şi să sprijinim cele 225.000 de întreprinderi mici şi mijlocii europene care vând prin magazinele noastre”, a declarat Amazon.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.