Alstom şi autoritatea de transport din Saxonia Centrală, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), au prezentat la Chemnitz, în Germania, un nou tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom. Un total de unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental au fost comandate de VMS. Aceste trenuri vor intra în circulaţie în 2024 pe linia Chemnitz-Leipzig.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Ambiţia Alstom este de a fi lider global în mobilitatea sustenabilă, reducând emisiile de carbon şi poluarea. Prezentarea primului tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom este un pas important în această direcţie. Cu Coradia iLint, Alstom are de asemenea în portofoliu primul tren cu hidrogen din lume în serviciu comercial. Prin trenurile cu hidrogen şi cele cu baterii, Alstom oferă clienţilor săi două soluţii alternative de propulsie ecologică pentru calea ferată”, spune Müslüm Yakisan, Preşedintele Regiunii Alstom DACH.

Trenul electric cu baterii Coradia Continental are o autonomie de până la 120 de kilometri şi poate fi operat atât sub catenară, precum şi pe tronsoane de linie neelectrificate. Trenurile cu trei vagoane au o lungime de 56 de metri şi o capacitate de 150 de pasageri. În modul baterie, vor atinge o viteză maximă de 160 km/h.

„Cu trenurile pe baterii de la Alstom vrem să demarăm transportul viitorului în operarea feroviară de pasageri. Vom putea circula electric pe una dintre cele mai importante rute feroviare fără ca aceasta să fie deja electrificată. Posibilitatea de a călători curat, ecologic şi confortabil între Chemnitz şi Leipzig este rezultatul interacţiunii dintre asociaţie regională de transport şi tehnologia inovatoare de la Alstom”, spune Mathias Korda, Managing Director Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH (VMS).

Capacitatea bateriilor de înaltă performanţă litiu-ion este calculată pentru a garanta funcţionarea fără catenară pe linia Chemnitz-Leipzig fără a sacrifica performanţa sau confortul pasagerilor. Unităţile germane de producţie din Salzgitter şi Mannheim sunt implicate în producţia de trenuri electrice cu baterii. Subsistemul de tracţiune cu baterii este proiectat şi furnizat de uzina Alstom din Tarbes, un centru pentru sistemele de tracţiune ecologice.

Alstom oferă cel mai extins şi mai complet portofoliu de tehnologii de tracţiune cu zero emisii directe, de la cele electrice clasice, până la pile de combustie cu hidrogen şi la baterii. Introdus în 2016, Coradia iLint este primul şi singurul tren operaţional de pasageri alimentat cu hidrogen din lume. Acest tren cu tracţiune verde este silenţios şi emite doar vapori de apă. Alstom a dezvoltat, de asemenea, soluţii de tracţiune pe baterii, pe mai multe platforme de produse, pentru a deservi linii mai scurte, neelectrificate. În plus, soluţiile de tracţiune ecologică de la Alstom oferă posibilitatea de a converti trenurile diesel existente la tracţiune cu emisii directe zero.

Grupul Alstom este prezent în 63 de ţări şi are peste 80.000 de angajaţi din 175 de naţionalităţi. Listată în Franţa, compania a înregistrat venituri de 16,5 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2023. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.