Alitalia, care a fost la un moment dat un simbol al stilului italian dar a cărei strălucire a fost distrusă de managementul defectuos, a efectuat joi ultimul său zbor, la 75 de ani de la înfiinţare, înainte ca activitatea sa să fie preluată de succesoarea sa mai mică Italia Trasporto Aereo (ITA).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Alitalia, preferată în mod tradiţional de papi, de vedete şi de elita politică italiană, a fost condusă de administratori numiţi de stat din 2017, pentru a evita să fie lichidată.

Un zbor de seară din capitala Sardiniei, Cagliari, a aterizat la Roma la ora 21:00 GMT, marcând finalul operatorului aerian fondat în 1946, după o serie de restructurări şi schimbări de proprietari.

Compania a fost profitabilă un singur an în acest secol, iar guvernul a salvat-o în nenumărate rânduri, cheltuind peste 8 miliarde de euro în numai trei ani.

Noua companie ITA, în care guvernul va investi 1,35 miliarde de euro pe parcursul a trei ani, va începe activitatea cu 52 de avioane şi 2.800 de angajaţi, comparativ cu circa 110 avioane şi o forţă de muncă de 10.000 de angajaţi în cazul Alitalia.

Potrivit acordului negociat cu Comisia Europeană, noul operator trebuie să fie profitabil până la sfârşitul actualului plan de afaceri 2021-2025.

Noul operator nbegociază să cumpere brandul Alitalia.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.