Alibaba reduce cu 7% din forţa de muncă la divizia sa de cloud computing, care se pregăteşte pentru o ofertă publică iniţială, relatează CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În cadrul restructurării, confirmată pentru CNBC de o persoană familiarizată cu problema, care a preferat să rămână anonimă pentru că nu au putut vorbi public, gigantul chinez de comerţ electronic va oferi pachete de compensaţii celor afectaţi.

Alibaba a început să informeze personalul cu privire la disponibilizări şi, de asemenea, ajută angajaţii să se mute în diferite alte poziţii la nivel intern, dacă doresc, a adăugat aceeaşi sursă.

Acest lucru vine după ce a anunţat în martie planuri de a împărţi compania în şase unităţi de afaceri, fiecare cu propriul director executiv şi consiliu de administraţie.

Săptămâna trecută, compania a anunţat planuri pentru o separare completă a unităţii sale de cloud computing şi a declarat că intenţionează ca divizia să devină o companie independentă, listată la bursă.

Alibaba îşi propune să finalizeze separarea în următoarele 12 luni.

CEO-ul Alibaba, Daniel Zhang, a văzut de multă vreme cloud computingul ca o parte cheie a viitorului gigantului de comerţ electronic, dar acesta în prezent reprezintă doar 9% din veniturile totale ale grupului.

Şi veniturile au scăzut semnificativ în ultimele trimestre. De fapt, veniturile au scăzut cu 2% de la an la an, în primul trimestru al anului.

Zhang a spus, la conferinţa companiei privind veniturile, de săptămâna trecută, că acest lucru a fost determinat ”parţial mişcării noastre proactive de a ne ajusta structura veniturilor şi de a ne concentra pe creşterea de înaltă calitate, precum şi un rezultat al schimbărilor externe ale mediului de piaţă şi al compoziţiei clienţilor”.

Proprietarul TikTok, ByteDance, a început să-şi mute operaţiunile internaţionale din cloud-ul Alibaba, ceea ce continuă să afecteze afacerea în cloud a companiei.

Cu toate acestea, Alibaba a făcut ceva progrese cu afacerea sa în cloud, în ultimii câţiva ani. Este jucătorul numărul unu în funcţie de cota de piaţă în China şi numărul doi în Asia-Pacific, chiar după Amazon, potrivit Synergy Research Group. Cu toate acestea, la nivel global, Alibaba este încă în urma giganţilor Amazon, Microsoft şi Google.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.