Alstom, lider global în mobilitatea inteligentă şi sustenabilă, şi Akiem, companie europeană de leasing pentru material rulant, au semnat un contract-cadru pentru 100 de locomotive Traxx Universal multisistem (MS3).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Alstom, lider global în mobilitatea inteligentă şi sustenabilă, şi Akiem, companie europeană de leasing pentru material rulant, au semnat un contract-cadru pentru 100 de locomotive Traxx Universal multisistem (MS3). Partea fermă a comenzii include 65 de locomotive. Valoarea totală a acordului cadru este de 500 de milioane de euro. Akiem îşi confirmă astfel poziţia de lider pe piaţa europeană de leasing şi ambiţia de a contribui la activităţile de accelerare a pieţei feroviare, cu investiţii majore în coridoare feroviare dinspre Franţa spre 12 ţări europene”, anunţă Alstom.

Locomotivele Traxx multisistem beneficiază de un consum de energie optimizat şi pot derula atât operaţiuni de transport de marfă, cât şi de pasageri, cu o viteză de până la 160 de kilometri pe oră.

Locomotivele vor acoperi 12 ţări europene: Germania, Austria, Elveţia, Franţa, Italia, Belgia, Ţările de Jos, Luxemburg, Ungaria, Polonia, Cehia şi Slovacia. Ca o caracteristică unică pentru locomotivele multi-sistem, o parte dintre ele vor fi livrate cu funcţia de „last mile”, atât pe varianta diesel cât şi pe baterii, astfel încât să permită accesul în porturi, terminale sau site-uri industriale fără a fi nevoie de o locomotivă de manevră.

Toate locomotivele vor fi echipate cu sistemul de semnalizare ATLAS, soluţia îmbarcată a Alstom pentru sistemul european de control al trenurilor (ETCS). Acest sistem, bazat pe o arhitectură superioară, vine cu cea mai largă acoperire ca număr de ţări şi tipuri de linii, atât în sistemul ETCS, cât şi pentru funcţionarea în sistem convenţional de semnalizări.

 „Sunt foarte mândru că Akiem îşi extinde flota de locomotive cu cea mai mare comandă de locomotive Traxx pentru un număr important de ţări. Datorită acestui acord, atât Akiem, cât şi Alstom îşi vor consolida poziţia pe piaţa de locomotive în diferite ţări, inclusiv pe piaţele de origine”, spune Kevin Cogo, vicepreşedinte pentru material rulant, locomotive şi componente al companiei Alstom pentru regiunea DACH.

Asamblarea finală este planificată să aibă loc la sediul Alstom din Kassel, Germania, iar livrarea unităţilor este programată să se deruleze între 2025 şi 2028.

„Investim constant în portofoliul nostru de locomotive pentru a ne deservi clienţii şi a dezvolta noi piaţe. Aceste investiţii în material rulant vor permite noi rute eficiente şi sustenabile care vor contribui la creşterea tranziţiei către transportul feroviar în Europa. Ca parte a acestei comenzi, 55 de locomotive vor opera din Franţa către Europa într-un context în care nu s-au înregistrat livrări în ultimul deceniu. Intenţionăm să contribuim la revitalizarea transportului feroviar de marfă şi a transportului interurban de pasageri în Franţa şi să facilităm inovaţia şi concurenţa cu sprijinul serviciilor şi echipelor noastre de mentenanţă”, spune Fabien Rochefort, CEO al Akiem.

Alstom construieşte trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizare şi mobilitate digitală. Prezentă în 63 de ţări, Alstom are peste 80.000 de angajaţi din 175 de naţionalităţi. Listată în Franţa, compania a înregistrat venituri de 16,5 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2023. 

Akiem este un furnizor european de top în materie de servicii feroviare pentru operator, producători şi autorităţi locale. Compania oferă a flotă de 740 de locomotive şi peste 160 de vehicule de pasageri, precum şi soluţii care acoperă întregul lanţ valoric al materialului rulant. Akiem are peste 90 de clienţi şi este prezent în 22 de ţări europene. Majoritatea celor peste 330 de membri ai personalului sunt localizaţi în Franţa, Germania, Suedia, Italia, Ungaria, Polonia şi Marea Britanie. Akiem este deţinută 100% de CDPQ, un grup global de investiţii puternic angajat în dezvoltarea infrastructurii cu emisii reduse de carbon.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.