Românii din Diaspora se întorc acasă pentru Sărbătorile Pascale, astfel că 56% dintre biletele de avion vândute cu date de călătorie în preajma Paştelui au ca destinaţie România, potrivit datelor agenţiei online de turism Vola.ro, potrivit căreia biletele de avion pentru Italia sau Marea Britanie sunt mai ieftine decât la cele pe rute interne din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Diaspora se întoarce acasă, 56% dintre biletele de avion vândute de Vola.ro pentru perioada Paştelui au ca destinaţie România. După ce anul trecut Sărbătorile Pascale au arătat cu totul altfel faţă de cum eram obişnuiţi, anul acesta, pe fondul condiţiilor mai relaxate de călătorie şi exceptării de la carantină a persoanelor vaccinate sau care au avut COVID în ultimele 90 de zile, românii din Diaspora se întorc acasă chiar şi din ţări aflate pe lista galbenă, cum ar fi Franţa, Italia, Belgia sau Olanda, fapt confirmat şi de către specialiştii Vola.ro care au anunţat că mai mult de jumătate dintre biletele de avion vândute în luna aprilie cu perioadă de călătorie săptămânile din preajma Paştelui au ca destinaţie România", arată compania.

Potrivit Vola.ro, dată fiind cererea crescută pentru destinaţii cu o comunitate mare de români, cum ar fi Italia sau Marea Britanie, adesea biletele de avion din sau spre aceste destinaţii pot fi achiziţionate cu preţuri mai mici decât acelea plătite pentru un zbor intern în România.

"Astfel, conform datelor furnizate de Vola.ro, românii plătesc, în medie, 81 de euro pentru un bilet cu plecare din Marea Britanie şi destinaţie România, în vreme ce pentru un zbor România-Marea Britanie, tariful mediu este chiar mai mic, anume 62 de euro. O situaţie similară este şi în cazul România-Italia, unde românii achită, în medie, 65-70 de euro pentru călătorii spre sau dinspre Italia, prima ţară europeană care a impus un lockdown anti-COVID-19", mai arată compania.

În acelaşi timp, pentru călătorii interne în România, tariful mediu al biletelor de avion este de 86 de euro per segment de zbor, preţ ce ar putea fi pus pe seama taxelor aeroportuare ridicate şi numărului încă redus de curse spre majoritatea oraşelor mari din România.

Marea Britanie, Spania sau Germania se află în topul preferinţelor românilor de Paşte.

"Destinaţiile preferate de români de Paşte rămân în mare parte neschimbate în ciuda faptului că pandemia a lovit puternic în majoritatea ţărilor din Europa, iar restricţiile de călătorie sunt încă în vigoare pentru multe dintre destinaţiile de pe continent. Astfel, în topul destinaţiilor externe spre care se îndreaptă românii în acestă perioadă regăsim ţări precum Marea Britanie, Spania, Germania, Franţa sau Italia, la care se adaugă şi Emiratele Arabe Unite sau Turcia. Dacă pe primele 5 locuri se află ţări cu o comunitate mare de români, iar scopul călătoriilor spre acete destinaţii este de a vizita rudele sau prietenii, în Dubai sau Turcia românii merg mai degrabă în vacanţe de relaxare la plajă. Pentru un bilet de avion cu destinaţia Dubai, românii plătesc, în medie, 399 de euro, iar pentru Turcia mai puţin de jumătate, 183 de euro", mai arată compania.

Vizitele la rude, prieteni, cunostinţe si eliberarea de stres sunt principalele motive de călătorie în 2021.

"Pe lângă dorinţa de a petrece sărbătorile alături de familie şi prieteni după un an în care am fost cu toţii nevoiţi să păstrăm distanţa ori ne-am aflat în imposibilitatea de a călători pentru a îi revedea pe cei dragi, cel mai important factor care îi convinge pe români să planifice o vacanţă în această perioadă este nevoia de relaxare şi eliberarea de stres", precizează reprezentanţii companie.

 Conform specialiştilor Vola.ro, atractivitatea ofertelor last-minute este un alt factor ce îi convinge pe români să călătorească, cele mai multe rezervări fiind efectuate cu mai puţin de o lună înainte de check-in.

"Românii sunt tot mai deschişi spre călătorii, chiar dacă vorbim momentan despre o revenire treptată şi spre destinaţii apropiate ori cu temperaturi prietenoase, astfel încât să poată petrece cât mai mult timp în aer liber. Totodată, se observă şi o creştere a numărului de pasageri pe zboruri interne. Comparativ cu luna martie, în aprilie am vândut cu 23% mai multe bilete de avion spre destinaţii interne, turiştii noştri exprimându-şi preferinţa pentru călătoriile cu avionul în defavoarea deplasărilor cu maşina proprie sau cu trenul", a declarat Claudia Tocilă, director de mmarketing la Vola.ro.

În 2015, Vola.ro a primit o investiţie de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, acelaşi fond care a mai investit în România în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot şi Vector Watch. În 2019, Vola.ro a avut o cifra de afaceri de aproximativ 10,6 milioane de euro la un volum de tranzacţii de 71 milioane euro.

 

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.