Asociaţia pentru Prevenirea şi Combaterea Fraudelor (APCF) organizează, împreună cu Team Innovation Media, în data de 7 aprilie, la hotel Hilton, seminarul “Cum să construieşti un proces de achiziţie “sănătos”?”, la care participanţii se pot instrui pentru efectuarea de achiziţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Temele principale sunt:

-       Mecanismele necasare pentru implementarea unui program sănătos de achiziţii

-       Controale generale şi specifice care pot fi implementate în procesul de achiziţie, recepţie şi monitorizare

-       Identificarea principalelor tipare de erori sau fraude specifice sectorului de achiziţii

Preşedintele APCF, Alin Becheanu, apreciază că achiziţia de bunuri şi servicii este unul din elementele de bază în activitatea oricărei organizaţii şi, având în vedere acest lucru, merită să fie tratată cu respectul necesar. De cele mai multe ori, entitatea care face achiziţia are un singur obiectiv în acest proces: optimizarea costurilor sau a calităţii, fără să acorde prea multă importanţă cu privire la drumul de parcurs pentru a îl atinge. Becheanu consideră că ar trebui să se aloce cel puţin la fel de multe resurse pentru stabilirea etapelor prin care trebuie să treacă un proces de achiziţie pentru a fi evitate potenţiale riscuri, cum ar fi conflictul de interese sau corupţia şi care se finalizează de cele mai multe ori într-o fraudă şi, respectiv, într-o pierdere pentru organizaţie.

Statisticile confirmă importanţa acestui proces. Potrivit raportului anual al ACFE U.S.A (Asociaţia Examinatorilor Certificaţi de Fraudă din Statele Unite ale Americii)  pe 2016, o organizaţie pierde în medie 5% din cifra de afaceri din cauza fraudelor, iar categoria de fraudă de tip “Facturare” este pe locul doi după “Corupţie” şi reprezintă 18,4%din totalul acestor cazuri. (Sursa: https://www.acfe.com/rttn2016/easteurope/2016-Report-to-the-Nations-Eastern-Europe-Edition.pdf).

Schemele folosite pentru fraude pot varia de la înţelegeri între angajaţii beneficiarului şi ofertanţi prin manipularea caietului de sarcini sau furnizarea de informaţii confidenţiale cu privire la alţi ofertanţi de la angajaţii fraudatori şi chiar la acorduri între diverşi ofertanţi competitori, precum şi multe altele.

Preşedintele APCF atrage atenţia că riscurile pentru o organizaţie care nu are definit un astfel de proces sunt semnificative şi nu reprezintă doar pierderi materiale, ci şi reputaţionale, care sunt mult mai greu de cuantificat şi remediat.

Alin Becheanu spune că un prim pas pentru prevenirea acestor cazuri este definirea clară a etapelor procesului de achiziţie care să includă cel puţin: definirea echipei responsabile, a caietului de sarcini, modul de publicare al acestuia şi accesul potenţialilor ofertanţi, stabilirea unei matrici de selectie, evaluarea ofertanţilor şi desemnarea câştigătorului.

Cei care doresc să cunoască o abordare integrată a acestui proces sunt aşteptaţi la seminarul “Cum să construieşti un proces de achiziţie
„sănătos”?”, organizat de Asociaţia pentru Prevenirea şi Combaterea Fraudelor, împreună cu Team Innovation Media, în data de 7 aprilie, la hotel Hilton.

Evenimentul este destinat personalului din cadrul instituţiilor private cu atribuţii în achiziţii, antreprenori, contabili, analişti şi controlori financiari, ofiţeri de control intern, specialişti în risc operational, auditori, ofiţeri de conformitate, angajaţi şi persoane care doresc să acumuleze cunoştinţe şi să deprindă abilităţi pentru implementarea unei mecanism eficient de achiziţii.

Mai multe detalii: https://www.teaminnovation.ro/seminar-cum-sa-construiesti-un-proces-de-achizitie-sanatos/

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.