Preţurile pentru publicitatea electorală în campania pentru alegerile parlamentare variază la televiziunile de ştiri din România şi ajung până la 1.400 de euro pentru un spot de 30 de secunde în primetime, tarif stabilit de Antena 3.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Un spot electoral la tv în primetime de 30 de secunde costă până la 1.400 de euro

Un astfel de spot electoral difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbatere electorală, stabilit în grila de programe Antena 3 costă 1.400 euro pentru difuzare în intervalul orar 21.00-00.00, 1.100 euro pentru difuzare în intervalul orar 18.00-21.00 şi 900 euro pentru difuzare în intervalele orare 06.00-18.00, respectiv 00.00-02.00, potrivit site-ului Antena 3. 

În funcţie de solicitările competitorilor raportat la volumul pe numărul de spoturi difuzate, Antena 3 propune un discount de 5% pentru 60 de spoturi, 10% pentru 120 de spoturi şi 15% pentru 180 de spoturi.

Conform prevederilor legale ale articolului 10, alineatele 1 şi 2 din Decizia CNA 592/2016, radiodifuzorii privaţi pot difuza spoturi publicitare electorale numai în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbateri electorale.

”Spoturile publicitare electorale se difuzează în calupuri separate şi marcate ca atare. În cadrul emisiunii electorale, în spaţiul alocat unui competitor electoral nu pot fi inserate spoturi electorale ale altor competitori electorali”, mai arată articolul.

Emisiunile electorale în care competitorii electorali îşi pot prezenta programele politice şi activităţile de campanie electorală, difuzate de luni până vineri, în direct sau înregistrate, presupun un tarif de bază unic de 1.250 de euro pe minut. Pot exista unul sau mai mulţi invitaţi din cadrul aceluiaşi partid.

Tariful unic pentru toţi competitorii electorali pentru transmisiunile în direct - mitinguri electorale, conferinţe de presă, activităţi şi program de campanie la cererea competitorilor electorali, este de 750 euro pe minut, respectiv 15.000 euro pentru 20 minute. Pentru durată mai mică de 20 de minute, tariful se calculează proporţional cu numărul de minute.Transmisiunile de acest tip se vor realiza/ difuza zilnic, de luni până vineri inclusiv, doar în intervalul orar 06.00-16.00, în tronsoanele alocate emisiunilor electorale.

Materialele de campanie realizate de candidaţi în condiţiile tehnice agreate de staţie, cu durata maximă de 5 minute, ce pot conţine programe de campanie, întâlniri cu alegătorii, mitinguri, costă 1.400 euro/ minut, respectiv 7.000 euro pentru 5 minute. Pentru durata mai mică de 5 minute, tariful se calculează proporţional cu numărul de minute.

Preţurile nu includ TVA 20%, iar plata se efectuează în avans.

La B1 TV, un spot electoral de 30 de secunde, difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi al dezbaterilor electorale de luni până vineri, costă 150 de euro, în timp ce emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, difuzate de luni până vineri, costă 1.500 de euro pentru 20 de minute.

Pentru transmisii în direct sau înregistrate mitinguri electorale, conferinţe de presă, activităţi de campanie, B1 TV a impus preţul de 250 de euro pe minut, în Bucureşti, pentru difuzare şi producţie. Preţurile din ofertă nu includ TVA.

La România TV, un spot electoral de 30 de secunde are preţul de 1.000 de euro, pentru intervalul 18.00 - 00.00, şi de 800 de euro, pentru intervalul 06.00 - 18.00.

Pentru emisiunile electorale, România TV a stabilit preţurile de 5.000 de euro pentru 5 minute, 10.000 de euro pentru 10 minute şi 15.000 de euro pentru 15 minute. Preţurile nu includ TVA 20%.

Realitatea TV a stabilit tariful de 700 de euro pe minut pentru spoturi şi 41,66 de euro pe minut pentru prezenţa live a unui candidat într-o emisiune electorală. Preţul creşte cu 50% în primetime.

Postul de televiziune Digi 24 a anunţat CNA că va difuza doar dezbateri electorale, dar nu şi emisiuni şi spoturi electorale.

Campania electorală pentru alegerile parlamentare a început vineri şi se va încheia pe 10 decembrie.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.