Ziarul The Phnom Penh Post din Cambodgia, perceput drept ultimul cotidian independent în limba engleză din această ţară, a fost vândut unui om de afaceri malaezian, tranzacţia generând noi îngrijorări cu privire la libertatea presei, scrie bbc.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Noul proprietar al ziarului este Sivakumar Ganapthy, directorul unei firme de PR care a lucrat anterior pentru guvernul cambodgian.

Ganapthy a declarat că va respecta moştenirea ziarului şi îi va asigura independenţa editorială. 

Însă, această vânzare vine în contextul intensificării acţiunilor împotriva mass media independente, înainte de alegerile generale, care vor avea loc în luna iulie.

The Cambodia Daily, un alt ziar independent, a fost obligat anul trecut să se închidă, după ce a primit o factură fiscală în valoare de 6,3 milioane de dolari pe car nu a putut să o plătească. 

Alte instituţii media independente au fost, de asemenea, acuzate că nu îşi respectă obligaţiile fiscale.

Organizaţia nonprofit Radio Free Asia, finanţată de guvernul american, şi-a închis recent biroul din Phnom Penh, capitala Cambodgiei, spunând că motivul este „represiunea neîncetată” faţă de mass media independentă din partea prim-ministrului Hun Sen.

Fostul proprietar al ziarului The Phnom Penh Post, australianul Bill Clough, a confirmat vânzarea cotidianului, sâmbătă, spunând că a luat această decizie din cauza veniturilor tot mai mici din publicitate.

Bill Clough a dezvăluit numele cumpărătorului, precizând că Sivakumar Ganapthy este „un om de ziar foarte respectat”.

Anterior, ziarul a primit un ordin de la autorităţi să plătească taxe de 3,9 milioane de dolari, însă Clough a spus că această problemă a fost rezolvată, ca parte a acordului făcut. 

Vânzarea a stârnit îngrijorări în comunitatea jurnaliştilor, în legătură cu libertatea presei, în contextul apropierii alegerilor. 

Instituţiile media care s-au confruntat cu probleme au publicat adesea informaţii pe teme precum corupţia şi abuzuri ale drepturilor omului care au afectat imaginea guvernului lui Hun Sen, care este prim-ministru de 33 de ani.

Chad Williams, fost redactor-şef al ziarului The Phnom Penh Post, a spus că este evident că guvernul a aprobat această vânzare. El a spus că este posibil ca guvernul cambodgian să fi ameninţat ziarul cu închiderea acestuia pentru a forţa vânzarea cotidianului.

Huy Vannak, subsecretar de stat în Ministerul de Interne al Cambodgiei, a spus pentru Reuters că această vânzare reprezintă „o tranzacţie normală” şi că The Phnom Penh Post „va rămâne un ziar”.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.