Cotidianul britanic The Guardian are în vedere posibilitatea de a deveni tabloid şi ar putea să îşi externalizeze activitatea de tipărire, putând fi imprimat într-o tipografie a unei companii rivale, precum News UK, deţinută de magnatul Rupert Murdoch, în cadrul unei serii de acţiuni ce vizează reducerea costurilor, au dezvăluit mai multe surse pentru agenţia de presă Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Publisherul Guardian Media Group (GMG) a anunţat anul trecut că trebuie să opereze o reducere cu 20% a costurilor pentru a compensa pierderile suferite, care au crescut şi au ajuns la 62,6 milioane de lire sterline (72,8 milioane euro) în anul fiscal care se încheie pe 3 aprilie. GMG a spus că vizează să atingă pragul de rentabilitate într-un interval de trei ani.

”Compania creează o gamă largă de proiecte în privinţa eficienţei sale, iar planul pentru divizia print se înscrie în aceste proiecte”, a dezvăluit o sursă. 

GMG tipăreşte atât cotidianul The Guardian, cât şi suplimentul duminical al acestuia, The Observer, cu o presă specială, cumpărată cu 11 ani în urmă, când a decis să schimbe formatul broadsheet cu un format mai mic - Berliner. 

Din punct de vedere editorial, The Guardian, un cotidian cu simpatii moderate de stânga, s-a înfruntat de multe ori pe piaţa media cu tabloidele britanice ale grupului Murdoch, în special în dezvăluirea scandalului interceptărilor telefonice ilegale, care au dus în cele din urmă la închiderea definitivă a tabloidului News of the World în 2011.

La nivel de business, cele două grupuri colaborează, alături de Trinity Mirror şi Telegraph Media Group, la ”Project Rio”, un proiect ce vizează stimularea vânzărilor din publicitate.

DMGT, publisherul tabloidului Daily Mail, s-a retras din proiect în acestă lună, potrivit unor surse.

”Discuţiile au explorat mai multe zone de cooperare”, a spus o sursă.

O altă sursă a spus că GMG a analizat posibilitatea de a îşi transfera producţia la presa deţinută de News UK încă de la sfârşitul anului trecut şi să îşi schimbe formatul pentru a deveni tabloid.

Presele publisherilor rivali sunt setate pentru a tipări în broadsheet şi în tipare tabloid. Formatul Berliner poate fi utilizat în continuare, folosind un echipament special, însă folosirea lui va creşte costurile, a precizat o altă sursă.

Orice economie făcută în privinţa costurilor de producţie, prin transformarea ziarului în tabloid, dacă grupul va decide să schimbe tipografia, va trebui să fie comparată cu costul de refacere a designului cotidianului.

GMG este deţinut de The Scott Trust, înfiinţat în 1936 pentru a salva ziarul central al grupului.

INFORMAŢII SENZAŢIONALE

Printre informaţiile senzaţionale şi exclusivităţile publicate în The Guardian de-a lungul ultimilor ani se află dezvăluirile despre Edward Snowden, referitoare la supravegherea în masă a cetăţenilor americani de către serviciile de securitate interne şi scandalul interceptărilor telefonice ilegale practicate de tabloidele grupului Murdoch. De asemenea, ediţia online a cotidianului The Guardian este una dintre cele mai populare din lume. 

O scădere a pieţei de advertising a condus la pierderi şi mai mari, iar ziarul a suprimat locuri de muncă în 2016, în cadrul unui plan de redresare coordonat de editorul-şef Katharine Viner şi directorul executiv David Pemsel.

The Guardian a renunţat la dimensiunea broadsheet în 2005, dar, spre deosebire de rivalii The Independent şi The Times, care au devenit tabloide, a ales Berliner, un format apreciat de mult timp în Europa continentală dar puţin cunoscut în Marea Britanie.

GMG a cheltuit 50 de milioane de lire sterline (62 milioane dolari) pentru prese produse de inginerul german Man Roland, potrivit unui articol apărut în The Guardian în 2009, şi alte 30 de milioane de lire sterline (34,8 milioane euro) în amenajarea unor noi tipografii în Stratford, o suburbie a Londrei, şi în Trafford Park din Manchester.

Vânzările în print ale cotidianului au crescut în urma acelei schimbări şi a modificării de design, însă acel succes a fost de scurtă durată.

Vânzările medii au fost, în octombrie 2016, de 157.778 de copii, potrivit ABC, mai puţin de jumătate faţă de exemplarele vândute în 2005, fapt ce a dus la folosirea preselor sub capacitatea lor de producţie.

Un purtător de cuvânt de la The Guardian a refuzat să comenteze speculaţiile despre viitorul diviziei de print a cotidianului.

Divizia NewsPrinters deţinută de News UK deţine tipografii în Broxbourne, în apropiere de Londra, Knowsley, în nord-estul Angliei, şi Motherwell, în Scoţia, unde tipăreşte The Sun, The Times şi The Sunday Times, dar şi The Daily Telegraph, The Sunday Telegraph şi Financial Times pentru alţi publisheri.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.