Donaţiile pentru achiziţionarea lucrării ”Cuminţenia Pământului” se pot face, începând de miercuri, prin realitatea augmentată, astfel, modelul tridimensional al sculpturii lui Constantin Brâncuşi poate fi aplicat pe orice suprafaţă surprinsă de camera foto a telefoanelor inteligente, în orice colţ al lumii, iar utilizatorii au posibilitatea să doneze, apoi, online sau prin SMS.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Aplicaţia “Cuminţenia călătoreşte” este disponibilă gratuit în magazinele Play Store şi App Store şi urmăreşte să promoveze campania pentru achiziţionarea de către statul român a operei lui Brâncuşi.

Subscripţia publică a reuşit să adune, până în prezent,  562.117 de euro, prin intermediul tuturor canalelor puse la dispoziţie: 122.956 de euro pe site-ul campaniei, brancusiealmeu.ro, 50.016 de euro, prin intermediul eMag.ro, 349.637 de euro, prin transfer bancar în conturile Ministerului Culturii, şi 39.508 de euro, prin SMS.

”Opera poate fi admirată, plimbată şi manevrată de oricine în realitatea augmentată, prin intermediul aplicaţiei «Cuminţenia călătoreşte»”, transmite agenţia de comunicare GMP, care se ocupă de campanie.

Aplicaţia “Cuminţenia călătoreşte” a fost dezvoltată de Augmented Space Agency, în parteneriat cu 3D Selfie, Websyler şi GMP Advertising, şi este disponibilă gratuit în magazinele Play Store şi App Store. 

Achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi se poate face printr-un efort comun al statului român şi al cetăţenilor: suma de 5 milioane de euro a fost alocată deja de Guvern şi e nevoie ca 6 milioane de euro să fie colectate prin intermediul contribuţiilor voluntare ale persoanelor private şi juridice, până, cel târziu, pe 30 septembrie 2016.

Printre personalităţile care şi-au arătat deja sprijinul pentru campania de subscripţie publică se regăsesc Adrian Ghenie, Doina Lemny, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Mircea Cărtărescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, François Saint-Paul - ambasadorul Franţei şi Răzvan Burleanu.

De asemenea, în spoturile publicitare îşi declară susţinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Pleşu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Păcurariu, Dragoş Bucurenci, Părintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv, Virgil Stănescu, Alexandru Tomescu, Cristina Cioran, Gheorghe Hagi, Virgil Ianţu, Dora Dumitrescu şi Ilie Năstase.

Printre companiile care şi-au anunţat implicarea în susţinerea campaniei se numără eMag, Dedeman, Banca Transilvania, Omniasig, BRD, UniCredit Bank România, Coresi, New Folder, Unlock, Media Trust, Humanitas şi Cărtureşti.

”Cuminţenia pământului” a fost realizată de Constantin Brâncuşi în anul 1907 şi aparţine Patrimoniului cultural naţional, în categoria Tezaur.

Constantin Brâncuşi spunea despre operă: ”A fost încercarea mea de a da de fundul oceanului, cu degetul arătător (încercarea de a atinge vechimea, arhaicul). Căci mi-a fost prea mare spaima când i-am ridicat vălul... Femeia nu trebuie niciodată dezvăluită... Isis trebuie să rămână acoperită sub cel puţin unul din cele şapte văluri ale frumuseţii sale, cel al misterului - care îi oferă şi preţuirea şi nemurirea. «Cuminţenia Pământului» a fost, pentru mine, ceea ce este cu mult mai adânc femeia - dincolo de psihologia dumneavoastră!”

”Cuminţenia Pământului” e realizată în calcar crinoidal şi se ştie că Brâncuşi ar fi folosit pentru corpul statuetei un bloc de piatră din catacombele Parisului - grotele Savonnières. În prezent, ”Cuminţenia Pământului” este în proprietatea moştenitorilor arhitectului Gheorghe Romaşcu, care a cumpărat opera de artă de la Constantin Brâncuşi în anul 1911.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.