Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul.

Pictura folosită „nu era şocantă”, a spus purtătoarea de cuvânt a instituţiei, Pascale Chasse.

De fapt, tabloul „Femmes à la toilette” a fost una dintre imaginile principale folosite pentru promovarea expoziţiei, care face legătura între arta africană şi influenţa asupra lui Picasso şi impactul pictorului asupra artiştilor contemporani africani.

Imaginea tabloului a fost folosită pentru reclame TV şi în presa scrisă, precum şi pentru principalul banner afişat în faţa muzeului din Montreal.

După ce prima variantă de reclamă a fost respinsă de Facebook, reprezentanţii muzeului au încercat cu o altă imagine, mai abstractă, „Large Still Life with Pedestal Table”.

Dar nici aceasta nu a fost acceptată.

„Algoritmul (Facebook, n.r.) nu vede diferenţa între o operă de artă şi o reclamă proastă”, a declarat Chasse pentru BBC.

Facebook nu permite utilizatorilor să publice imagini cu nuduri, şi nici fotografii ale tablourilor, sculpturilor care conţin nuduri.

Regulile pentru advertoriale sunt şi mai stricte şi nu permit folosirea nudurilor din tablouri în reclame, deşi, în acest caz, a fost făcută, până la urmă, o excepţie.

Politica adoptată de Facebook este încă în lucru, compania fiind în mai multe rânduri criticată pentru blocarea imaginii unor reclame care conţineau renumite lucrări de artă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.