Postul B1 TV a fost amendat, joi, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu 5.000 de lei pentru că în emisiunea "Dosar de politician" nu a fost asigurată imparţialitatea.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite. 

CNA a sancţionat postul B1 TV cu amendă de 5.000 de lei pentru încălcarea prevederilor art. 40 alin. (2) şi (4) şi ale art. 67 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, la difuzarea ediţiilor din 10.02.2021 şi 18.03.2021 ale emisiunii „Dosar de politician”. 

Conform articolului 40 (2), în cazul în care acuzaţiile prevăzute la alin. (1) sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars ; respectarea acestui principiu presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt. (...) (4) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea.

De asemenea, aceeaşi televiziune a primit somaţie publică, deoarece în cadrul emisiunii „Bună, România!” din data de 09.03.2021 nu au fost respectate dispoziţiile art. 30 din Codul audiovizualului, conform cărora : „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine”. 

Somaţie publică a primit şi postul Digi 24, pentru: emisiunea „Focus România”, ediţia din 03.01.2021, difuzată fără a se respecta dispoziţiile art. 64 alin. (1) lit. b) din Cod, ştirea având ca titlu „Relaţii intime la şcoală, între elevi minori; Relaţii intime în toaleta şcolii”, difuzată în data 11.03.2021 cu încălcarea dispoziţiilor art. 7^1 alin. (1) din Codul audiovizualului, potrivit cărora: „Ştirile sau relatările referitoare la acte de violenţă sau de natură sexuală din instituţiile de învăţământ vor fi difuzate numai împreună cu punctul de vedere al conducerii şcolii şi cu acordul părinţilor ori al reprezentanţilor legali ai minorului ; face excepţie situaţia în care radiodifuzorul acţionează în interesul superior al minorului, fără să fie afectată imaginea publică a acestuia sau dreptul lui la viaţă intimă, privată şi familială”, ştirea cu titlul „Sectorul 1 ar putea rămâne fără internet”, transmisă în cadrul emisiunii „Jurnalul de seară” din 15.04.2021 fără a se ţine cont de dispoziţiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului 504/2002 care prevede că „toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor”.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.