Ministrul italian al Culturii, Alberto Bonisoli, a răspuns unui apel venit din partea mai multor organizaţii şi cineaşti care au criticat Festivalul de Film de a Veneţia după ce o producţie Netflix a câştigat marele trofeu - „Roma”, de Alfonso Cuarón.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul a spus: „Barbera este directorul artistic şi alegerile artistice aparţin directorului artistic”.

Organizaţiile, între care ANAC (Associazione Nazionale Autori Cinematografici), care reprezintă regizori şi scenarişti, FICE (Federazione Italiana Cinema d'Essai) şi ACEC (Associazione Cattolica Esercenti Cinema), au descris festivalul drept „un instrument de marketing” pentru netflix şi i-au cerut lui Bonisoli să deschidă o anchetă privind promovarea companiei de către Biennală, având în vedere că Mostra del Cinema este finanţată din bani publici.

Bonisoli a transmis de la Milano, unde se afla la o conferinţă de presă privind descoperirea unui vas antic cu monede din aur, că ignorarea Netflix nu face bine ţării.

„Vreau ca Italia să rămână o ţară de producţie de film. Anul acesta, Festivalul de Film de la Veneţia a fost un succes. Este ediţia care a avut cea mai mare credibilitate la nivel global. Trebuie să fim fericiţi legat de asta”, citează The Hollywood Reporter.

Privitor la regulile distribuţiei de film, ministrul a spus că în Italia nu sunt aplicate aceleaşi reguli ca în Franţa, dar a admis că ar putea fi emise directive în urma unor dezbateri asupra problemei, fără să excludă taxarea serviciului de streaming.

„Am avut deja o întâlnire cu toţi subiecţii din sistemul cinematografiei şi vom mai avea una în octombrie, privind directivele pentru televiziune şi platforme”, a adăugat ministrul.

Anul acesta, Netflix nu a făcut activări promoţionale la Lido, însă organizaţiile italiene - care nu pun la îndoială decizia juriului şi nici calitatea filmului lui Cuarón - sunt nemulţumite pentru că patru locuri din competiţie au fost date unor filme care nu vor fi distribuite în cinematografele din lume.

În plus, reprezentanţii lor susţin că Bienala a oferit resurse „uriaşe” companiei Netflix şi a îngreunat situaţia cinematografelor din Italia şi Europa.

„Roma” este prima producţie Netflix care a câştigat un premiu major la un festival de film european. Din palmaresul festivalului de anul acesta de la Veneţia a făcut parte şi „The Ballad of Buster Scruggs”, produs tot de Netflix, regizat de fraţii Joel şi Ethan Coen, premiat pentru scenariu.

„Leul de Aur, simbol al festivalului internaţional de film, care a fost mereu finanţat din resurse publice este un patrimoniu al spectatorilor italieni. Filmul care îl câştigă ar trebui să fie la îndemâna tuturor, în cinematografe, şi nu doar abonaţilor la platforma americană”, se arată într-un comunicat al organizaţiilor.

Lungmetrajul „Roma” al lui Alfonso Cuarón a câştigat, sâmbătă seară, trofeul Leul de Aur al celei de-a 75-a ediţii a Festivalului de Film de la Veneţia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.