Mark Zuckerberg, CEO şi cofondator al Facebook, confruntat cu un val de critici potrivit cărora ştirile false publicate pe această reţea de socializare au contribuit la ascensiunea lui Donald Trump, şi-a apărat cu tărie compania şi a spus că astfel de afirmaţii reprezintă ”o nebunie”, informează BBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Vorbind pe scena de la Techonomy, o conferinţă dedicată tehnologiei, organizată în California, Mark Zuckerberg a spus că Facebook nu ar trebui să fie considerată vinovată de victoria repurtată de republicanul Donald Trump în alegerile prezidenţiale americane.

”Ideea că ştirile false de pe Facebook au influenţat în vreun fel alegerile este o idee destul de nebunească”, a spus Zuckerberg.

”Dacă voi credeţi asta, atunci eu nu cred că voi aţi înţeles mesajul pe care susţinătorii lui Trump au încercat să îl transmită în campania pentru aceste alegeri”, a adăugat CEO-ul Facebook.

Mai multe date au arătat că ştirile false au fost mult mai amplu distribuite pe reţeaua de socializare decât ştirile care dezminţeau afirmaţiile iniţiale. 

Pentru un număr tot mai mare de oameni, în special pentru americani, Facebook a devenit principala sursă de transmitere de ştiri.

Funcţia News Feed a site-ului este special concepută pentru a arăta utilizatorilor conţinuturi de cel mai mare interes pentru acesta, generând ceea ce unii dintre specialişti au denumit ”o bulă de filtrare”, care întăreşte părerile utilizatorului, fără să îi prezinte şi opinii diferite de ale sale.

În acest an, reţeaua Facebook a fost acuzată că este anti-Trump, după ce s-a presupus că moderatorii săi umani favorizează ştirile liberale care sunt difuzate în funcţia ”Trending Story” a utilizatorilor.

Deşi a negat acele acuzaţii, Facebook a concediat echipa sa de moderatori umani şi a ales să se bazeze începând din acel moment doar pe un algoritm robotizat care decide ştirile ce trebuie să fie arătate utilizatorilor pentru a deveni cele mai populare.

În consecinţă, acele ştiri care, după cum s-a dovedit ulterior, erau complet false au apărut de nenumărate ori în News Feed-ul unui număr impresionant de persoane.

Atunci când a fost întrebat în legătură cu nevoia de echilibru şi procedurile de verificare a informaţiilor de care o companie precum Facebook are nevoie pentru a-şi păstra credibilitatea, Mark Zuckerberg a spus că totul constă în ”a asculta ceea ce vor oamenii”.

”Scopul meu - şi, totodată, lucrul de care îmi pasă - constă în a oferi oamenilor puterea de a distribui, pentru a face lumea mai deschisă şi mai conectată. Acest lucru necesită construirea unei bune versiuni de News Feed. Încă mai trebuie să lucrăm la asta. Vom continua să o îmbunătăţim”, a spus Mark Zuckerberg.

La acelaşi eveniment, CEO-ul Facebook a oferit celor prezenţi o perspectivă optimistă în legătură cu preşedinţia lui Donald Trump, spunând că obiectivele sale asumate, protecţia medicală globală şi conectivitatea, nu necesită în mod obligatoriu o cooperare cu guvernul american.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.