Televiziunea clasică va avea soarta telefoniei fixe în următoarele câteva decenii, preferinţa pentru aceasta ajungând să descrească uşor, a declarat Reed Hastings, cofondator Netflix, într-un interviu acordat Agenţiei de presă News.ro. El a vorbit, între altele, despre „binge viewing”, puterea pe care o are divertismentul şi despre avantajul companiei sale în faţa competitorilor şi a dezvăluit care este părerea sa despre eventuala scădere a popularităţii cu care ar putea să se confrunte ultimul sezon din serialul „În culisele puterii/ House of Cards” în urma scandalului sexual în care a fost implicat actorul Kevin Spacey.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Reed Hastings a acordat un interviu Agenţiei de presă News.ro cu ocazia unui eveniment organizat de Netflix la Roma, în care reprezentanţii companiei au anunţat că aceasta se va dezvolta în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, reînnoind producţii şi lansând noi proiecte.

Reporter: Sunteţi pionerii „binge viewing”-ului. Cum a apărut această idee de distribuţie şi care sunt avantajele acesteia?

Reed Hastings: Ideea a venit de la faptul că urmăream seriale HBO pe DVD – „The Wire”, „Entourage”. Eu şi soţia mea stăteam şi ne uitam la un episod după altul. Acesta a fost începutul.

Libertatea este principalul avantaj. Este ca atunci când poţi citi o carte până noaptea târziu sau toată ziua la plajă. Cartea a fost binge viewing-ul original. Sau binge reading-ul. (râde, n.r.)

Reporter: Totuşi, unii cercetători spun că binge viewing-ul nu este foarte sănătos pentru utilizatorii platformei, acesta afectând calitatea somnului şi având legături cu anxietatea şi cu depresia. Luaţi anumite măsuri în acest sens ori în cazul în care observaţi că un utilizator petrece un număr exagerat de ore pe platformă?

Reed Hastings: Este important ca oamenii să aibă o relaţie sănătoasă cu divertismentul. Sigur că nu este sănătos să urmăreşti prea multe producţii TV. Depinde de fiecare persoană să decidă cât timp vrea să urmărească producţii TV. 

Dacă vrei să urmăreşti programe TV, nouă ne-ar plăcea foarte mult să alegi Netflix. Dar, bineînţeles, ar trebui, de asemenea, să ieşi afară, să faci mişcare, să te întâlneşti cu prieteni – toate aceste alte lucruri.

Netlfix este folosit şi în familii mari sau în case în care pe un cont există mai multe profiluri. Aşa că, chiar dacă observăm că pe un cont au fost petrecute foarte multe ore, este posibil ca acestea să fi fost împărţite între mai multe persoane.

Reporter: Un raport Eurodata TV Worldwide lansat recent a arătat că anul trecut televiziunea clasică a rămas în preferinţele spectatorilor, în ciuda faptului că din ce în ce mai multe persoane fac tranziţia către platformele online precum Netflix şi HBO GO. Cum credeţi că va arăta un astfel de raport peste 10 sau 20 de ani?

Reed Hastings: Cred că televiziunea clasică va fi ca telefonul fix, peste 20 de ani. Telefonia mobilă a fost lansată prin anul 2000, iar telefonia fixă a scăzut încet în preferinţele oamenilor, dar dacă ai crescut cu ea, nu dispare întru totul - înregistrează doar o uşoară descreştere în preferinţe.

Reporter: Sunteţi îngrijorat că ultimul sezon al serialului „House of Cards” va avea o audienţă slabă din cauza scandalului sexual în care a fost implicat Kevin Spacey?

Reed Hastings: La sfârşitul sezonului 5 din „House of Cards” Claire a devenit preşedinte, aşa că, din punctul meu de vedere, povestea va continua destul de natural. Este un show minunat pentru noi, dar avem multe alte show-uri grozave.

Reporter: Sunteţi dedicaţi în a oferi conţinut personalizat, întrucât susţineţi că oamenii sunt diferiţi şi preferă, prin urmare, diferite tipuri de conţinut. Totuşi, aţi menţionat într-un alt interviu că aţi vrea să lansaţi un show extrem de „transformaţional”, care să fie pe placul oricărui utilizator Netflix. Ce credeţi că ar trebui să aibă o astfel de producţie pentru a „uni” publicul într-o asemenea măsură?

Reed Hastings: Probabil că ar fi mai mult ca „Stranger Things” – ceva puţin nostalgic, uşor de abordat, dar care să nu sperie foarte tare, şi a cărui acţiune să nu fie plasată atât de mult în lumea reală, pentru că altfel ar polariza mult spectatorii.

Reporter: Care credeţi că sunt avantajele Netflix în faţa competitorilor?

Reed Hastings: În mare parte concentrarea pe ceva, pentru că noi facem doar seriale TV şi filme la nivel global, iar toate celelalte companii, ca Apple, Amazon, Disney, au mai multe business-uri diferite. Aşa că principalul nostru avantaj asupra concurenţei este concentrarea şi faptul că încercăm să facem totul foarte bine.

Reporter: Aţi anunţat recent că veţi creşte bugetul alocat marketingului. Ce v-a determinat, mai exact, să luaţi această decizie?

Reed Hastings: Nu am anunţat ce procent din bugetul de 8 miliarde de dolari alocăm conţinutului original. Am spus doar că acesta va creşte. Anul acesta vom cheltui un miliard de dolari în Europa pentru conţinut original. Creştem şi bugetul pentru marketing, pentru a informa pe toată lumea de noile noastre show-uri. Conţinutul este mai important decât marketingul. Vrei să ai un produs bun, dar vrei şi ca lumea să ştie despre el.

Reporter: Care este show-ul dumneavoastră favorit în prezent şi care este motivul pentru care îl preferaţi?

Reed Hastings: În prezent, show-ul meu preferat este „The Crown”, pentru că îl pot urmări cu soţia mea. L-am urmărit de două ori în întregime. (Râde, n.r.)

Reporter: Documentul referitor la cultura Netflix începe cu un paragraf despre divertisment, despre care spune că, asemenea prieteniei, acesta repezintă o nevoie umană fundamentală, care le oferă oamenilor un „numitor comun”. Consideraţi că divertismentul poate schimba lumea?

Reed Hastings: Cu siguranţă. Divertismentul schimbă modul în care percepem lucrurile. Cu câteva zile în urmă am urmărit un film rusesc, „The Student” („Mucenicul/ (M)uchenik”, regizat de Kirill Serebrennikov, n.r.). Ce a fost minunat în legătură cu asta – este vorba despre un licean care are probleme cu mama lui, fără să fie ceva politic în această producţie. Nu a fost despre Putin, Trump, ci despre o familie cu dificultăţi – o situaţie care ar fi putut la fel de uşor să fie plasată în SUA.

Reporter: Aveţi producţii diverse în portofoliu, dintre care unele istorice. Dincolo de funcţia de divertisment pe care o are Netflix, credeţi că prin conţinutul pe care îl prezentaţi oferiţi şi educaţie?

Reed Hastings: Netflix oferă divertisment. Sigur că utilizatorii pot afla anumite lucruri din conţinutul Netflix, dar obiectivul principal nu este prezentarea unor lecţii de istorie sau limbă, matematică sau ştiinţă. Este mai mult despre a face oamenii să se simtă conectaţi.

Reporter: Ce reprezintă Netflix pentru dumneavoastră personal?

Reed Hastings: Este un mod de a mă conecta cu alţi oameni. Când primesc un mail de la un utilizator care îmi scrie cât de mult a însemnat un show pentru el, asta îmi dă cea mai mare satisfacţie – că utilizatorii au găsit ceva special într-o poveste prezentată de noi. 

Într-o sesiune de întrebări şi răspunsuri pentru presă care a precedat interviul, Reed Hastings a spus că în partea de tehnologie, Netflix va cheltui 1,3 miliarde de dolari în acest an, mai puţin decât pentru conţinut – partea pe care se concentrează companie.

„Conţinutul este cel despre care vorbesc oamenii, în timp ce interfaţa pentru utilizatori face ca ei să se simtă confortabil să se întoarcă pe platformă”, a subliniat Hastings.

„Încercăm să combinăm partea de tehnologie cu cea de conţinut astfel încât să fim mai buni în privinţa conţinutului decât alte companii de tech şi să fim mai buni la partea de tech decât celelalte companii de conţinut”, a mai spus cofondatorul Netflix.

El a adăugat că nu speră cu adevărat ca Netflix să opereze în China, rezumându-se la a licenţia conţinut distribuitorilor existenţi în această ţară.

„Cred că guvernul acestei ţări a luat decizia de a nu le permite companiilor străine să opereze pe teritoriul ei”, a declarat el.

Reed Hastings a cofondat Netflix în anul 1997. În 1991, Hastings a fondat compania Pure Software, care producea instrumente pentru dezvoltatorii de software. După o ofertă publică iniţială lansată în 1995 şi câteva achiziţii, Pure a fost cumpărată de în 1997 de Rational Software.

Hastings este un filantrop activ care a făcut parte din Consiliul statului California pentru Educaţie, în perioada 2000 – 2004. În prezent, el face parte din consiliile câtorva organizaţii educaţionale, între care se numără DreamBox Learning, KIPP şi Pahara.

Reed Hastings este, de asemenea, membru în boardul Facebook, iar în perioada 2007 – 2012 a făcut parte din boardul Microsoft. El a fost profesor de matematică de liceu în Elveţia, în cadrul programului Peace Corps. Hastings este căsătorit şi are doi copii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.