O pictură a lui Pieter Bruegel cel Tânăr a fost furată miercuri dintr-o biserică italiană, iar poliţia a dezvăluit câteva ore mai târziu că aceasta era o copie, parte a unei înscenări puse la cale de autorităţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Hoţii au pătruns, miercuri dimineaţă, în biserica Santa Maria Maddalena din oraşul italian Castelnuovo Magra, şi au plecat cu un tablou în valoare de 3 milioane de euro, atribuit pictorului flamand Pieter Bruegel cel Tânăr.

Poliţia a dezvăluit în seara de miercuri că pictura de secol 17 este, de fapt, o copie, potrivit The Guardian.

Versiunea originală „The Crucifixion”, donată bisericii din regiunea Liguria în urmă cu mai mult de un secol, este păstrată de o lună într-un loc sigur.

Poliţia era informată că hoţii au pus ochii pe opera de artă, care a fost subiectul unui jaf în 1981, înainte de a fi recuperată câteva luni mai târziu, astfel că a montat un sistem de supraveghere pentru a supraveghea infractorii.

Primarul oraşului, Daniele Montebello, se număra între puţinii oameni care cunoşteau planul şi s-a exprimat ca atere în orele de după ce a avut loc furtul, spunând jurnaliştilor că pierderea acestei picturi este „o lovitură dată comunităţii”.

Miercuri seară, Montebello a declarat: „Circulau zvonuri că cineva ar putea fura lucrarea, aşadar poliţia a decis să o ducă într-un loc sigur, înlocuind-o cu o copie şi instalând camere de supraveghere. Mulţumesc poliţiei, dar şi enoriaşilor care au remarcat că pictura nu este originală, dar au păstrat secretul”.

Pictura a fost donată de o familie înstărită şi a fost ascunsă în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, pentru a nu fi furată de soldaţii germani.

Pieter Bruegel cel Tânăr este fiul lui Pieter Bruegel cel Bătrân, care este considerat unul dintre cei mai importanţi artişti flamanzi şi olandezi ai Renaşterii. Pieter Bruegel cel Tânăr şi-a câştigat traiul din copierea lucrărilor tatălui lui. „The Crucifixion” este o pictură în ulei pe stejar.

Numărul furturilor operelor de artă în Italia a scăzut de la 906, în 2011, la 449, în 2016. Ţara este, totuşi, cea mai mare piaţă de artă furată.

Aproximativ jumătate dintre artefactele furate în 2016 au fost ţinute în biserici. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.