Producţii de circ contemporan cu teme actuale, teatru în limba sardă, spectacole de flamenco în premieră şi de hairdressing, toate prezentate de artişti din 70 de ţări sunt cap de afiş al celei de-a 27-a ediţii a Festivalului Internaţiona de Teatru de la Sibiu - FITS (12-21 iunie) a cărui temă este "Puterea de a crede!". Constantin Chiriac, preşedintele manifestării, a anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, momentele de vârf ale manifestării.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele mai aşteptate spectacole la FITS indoor

Publicul va putea vedea la Sibiu piesa „Macbeth” a lui Shakespeare, jucată în limba sardă şi, conform tradiţiei elisabetane, cu o distribuţie complet masculină, un proiect de Alessandro Serra, fondator şi regizor al companiei de teatru italiene Teatropersona.  

O altă producţie importantă este "Cavalerul înflăcărat / The Knight of the Burning Pestle", de Francis Beaumont, în regia lui Declan Donnellan, prezentat în limba rusă, produs de Cheek by Jowl şi Moscow Pushkin Drama Theatre în coproducţie cu Barbican, London; Les Gémeaux/Sceaux/Scène Nationale; Centro Dramático Nacional, Madrid (INAEM). 

"Imposibila reîntoarcere [Cheiul Senei]/ Points of no-return [The Banks of the Seine]", un spectacol scris şi regizat de Alexandra Badea, cu scenografia Velicăi Panduru, care a fost prezentat în cadrul Festivalului de la Avignon, este o producţie România-Franţa. 

Spectacolul de dans "Flamenco - puterea de a renaşte / Flamenco Reborn", regia şi coregrafia David Gutiérrez, este un alt cap de afiş al festivalului. Pentru compania Barcelona Flamenco Ballet, termenul „renaştere” poate fi interpretat drept
reconstrucţie. Dansatorii reconstruiesc în permanenţă atmosfera scenică. Creează o mişcare ori un ritm prin mişcări repetitive, pline de forţă, după care sparg totul prin opriri bruşte, doboară ordinea stabilită, apoi o iau de la capăt, cu mişcări şi ritmuri noi.

O premieră internaţională la FITS 2020 va fi spectacolul de dans "Flacăra nopţii/ Flamenco Nights", regia şi coregrafia: David Gutierrez, cu colaborarea specială: Tania Martin, Carlos Romero & Lucrezia. Spectacolul exprimă toate stările prin care trece un artist în seara reprezentaţiei, de la frică la succes, redând adevărul despre viaţa de artist şi descoperindu-ne aspectele întunecate din experienţa de culise, frustrările şi eforturile de auto îmbunătăţire. Faima reprezintă dorinţa şi ambiţia supremă. Astfel, Barcelona Flamenco Ballet creează mai mult decât un spectacol de dans, o adevărată operă de artă. 

Din Israel, va fi prezent spectacolul de dans al companiei Kibbutz Contemporary "Nevoia de mângâiere/ Asylum" a cărei coregrafie este semnată de Rami Be'er. Tot din Israel, vine şi "De-a viaţa/ TOML", al Sol Dance Company - House of Dance, textul şi coregrafia Eyal Dadon. 

Germania va fi reprezentată de spectacolul de dans "Puterea creaţiei/ Kreatur", al coregrafei Sasha Waltz. 

La secţiunea Circ: În "Marele început: unu, doi, trei/ Eins Zwei Drei", regizorul şi coregraful Martin Zimmermann lucrează cu trei arhetipuri de clovn, ilustrând teme puternice precum autoritatea, supunerea şi libertatea.

Spectacolul de circ „Născut din haos”, regia Darcy Grant, este cel mai îndrăzneţ şi mai ambiţios spectacol de până acum al companiei Gravity & Other Myths din Australia. Acrobaţii la limită, trepidante, explozive despre naştere, moarte şi fizica primordială se împletesc cu mărturii verbale şi perspective asupra senzaţiilor de pe scenă în timp real.

„Puterea de a crede - Dans ritualic” (Ino Moxo) porneşte de la romanul peruvianului Cesar Calvo, „Cele trei jumătăţi ale lui Ino Moxo”, adaptându-l, fără a avea pretenţia de a fi o reprezentare literală sau dramatică, de la elementele mistice, ritualice şi surprinzătoare ale scrierilor sale şi adăugând totodată diverse imagini specifice, atât tradiţionale, cât şi contemporane, din Câmpia Amazonului. Spectacolul aduce un ritual scenic contemporan în care se întreţes diferite limbaje artistice şi experienţa unei producţii ce pendulează abil între graniţele artelor vizuale (vizualizând uzul spaţiului, imagini, elemente, prezenţe), ale muzicii (canto, muzică, medii sonore) şi ale spectacolului (prezenţă, mişcare, acţiune).

Producţia belgiană "În viaţă numai de bine!/ All the Good", de Jan Lauwers & Needcompany, este despre pierdere şi speranţă. O poveste de dragoste într-o vreme în care Europa îşi sacrifică valorile şi o mulţime de oameni se pierd în faţa urii şi a lipsei înţelegerii.

Dansul "Ritualul primăverii/ La Consagración de la Primavera", în regia şi coregrafia semnate de Israel Galván, este expresia unei libertăţi inspirate şi totodată ingenioase şi a unei traiectorii ce cultivă continuitatea în rupturi,
urmând cursul operei "Le Sacre du Printemps" a lui Stravinski. 

Un alt spectacol de circ contemporan, "Renaştere prin circ/ Bloom", Suedia, în regia Julien Auger & Sade Kamppila,  invită într-o lume a florilor, a muzicii clasice şi a trucurilor de circ cu adevărat uimitoare. "Bloom" este un omagiu adus bucuriei mişcării, încrederii şi grijii. Acesta prezintă o mulţime de momente de circ superbe şi debordează de entuziasmul tinerilor circari care aduc şi mai multă iubire şi bucurie în lume.

Creat de Yaron Lifschitz and the Circa Ensemble, "Sacru şi profan/ Sacre" din Australia, pe muzica lui Philippe Bachman & Igor Stravinsky, 

În primul spectacol de circ pe acordurile „Ritualului primăverii” al lui Stravinsky, "Sacru şi profan/ Sacre" din Australia, apreciata companie de circ contemporan Circa împleteşte acrobaţii redutabile de nivel mondial şi întâlniri dinamice pline de umor negru şi de gingăşie. Pe lângă „Ritul primăverii” de Stravinsky, spectacolul prezintă compoziţii noi de Philippe Bachman: scena răsună cu muzica puternică, devenind o explozie de corpuri cuprinse de un ritual ce duce spre moarte. Sub coordonarea vizionarului regizor de circ, Yaron Lifschitz, trupa Circa creează „Sacru şi profan”, o producţie riscantă, cu izbucniri electrizante de corporalitate şi forţă. 

Dintre spectacolele outdoor, "Visul lui Don Quijote" este o incursiune nocturnă a tristului personaj inspirat din capodopera lui Miguel de Cervantes. Producţia spaniolă a Grupo Puja! beneficiază de scenografia şi regia tehnică a lui Luciano Trevignani. Aceeaşi companie prezintă şi „Haos în cosmos”, un dans ritualic şi cosmic, regia şi decorul: Luciano Trevignani, Cristian Weidmann, Martin Herrero. 

Teatro dei Venti din Italia aduce la Sibiu "Moby Dick", conceput de Stefano Tè. Producţia inspirată din romanul „Moby Dick” de Herman Melville, include decoruri de mari dimensiuni şi o echipă formată din 20 de artişti, actori, muzicieni, acrobaţi şi tehnicieni. 

"Linişte, se deschide cortina!/ Behind the Scene" este un spectacol de circ al Les P'tits Bras din Franţa, în regia lui 
Christian Lucas. Numerele realizate la înălţime de artişti în rochii aurii vor uimi privitorii. 

"Ce-aţi făcut cu părul meu?!/ Get your Head Together", Sienta la Cabeza, din Spania, este un spectacol de stradă insolit, o invitaţie provocatoare extinsă spectatorilor de a deveni protagoniştii unei transformări şi ai unei experienţe radicale, printr-un coafat de neuitat pe ritmul muzicii. 

Puerto Candelaria este cea mai îndrăzneaţă, controversată şi inovatoare propunere muzicală a Columbiei din ultimele decenii. Concert live Cinema Tropico

În cadrul conferinţei de presă, Constantin Chiriac a anunţat şi o parte dintre invitaţii care vor primi o stea pe Aleea Celebrităţilor: Sasha Waltz, Israel Galvan, Denis O’Hare, Jan Lauwers, Helmut Stürmer, Akram Khan. 

Ediţia cu numărul 27 se va desfăşura sub semnul "Puterii de a crede!". 

O nouă secţiune a FITS pentru Bursa de Spectacole, "Pitch Session", va avea două jurii internaţionale care vor selecta zece propuneri de spectacole ce urmează a fi prezentate la scenă deschisă în cadrul evenimentului. Organizatorii amintesc că înscrierile la Bursă se pot face până la 31 martie, însă numai cei care se înscriu până la finele lunii februarie mai pot beneficia de reducerile semnificative.

Preşedintele FITS a anunţat că la 1 martie va fi prezentat programul complet cu spectacolele indoor şi outdoor, iar pe 27 martie, de Ziua Mondială a Teatrului, vor fi puse în vânzare a biletelor şi, de asemenea, completarea programului cu evenimentele speciale, în măsura în care acestea vor fi confirmate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.