Facebook a decis să simplifice procedura de activare a opţiunii ”Safety Check”, au anunţat, joi, reprezentanţii companiei americane, citaţi de lemonde.fr.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Opţiunea ”Safety Check”, ce permite utilizatorilor de Facebook să transmită prietenilor lor de pe această reţea de socializare că sunt în siguranţă, în timpul unor situaţii de criză, va trece prin câteva schimbări. Obiectivul companiei americane: implementarea acestui sistem de alertă mai repede şi într-o manieră mai pertinentă, prin implicarea utilizatorilor. 

Lansată în 2014, această opţiune, creată iniţial pentru victimele catastrofelor naturale, a fost pentru prima dată activată după atacurile teroriste din 13 noiembrie 2015 de la Paris.

Atunci, 4,1 milioane de internauţi au folosit ”Safety Check”, anunţând un total de 360 de milioane de persoane că se află în siguranţă, potrivit cifrelor publicate de Facebook. 

În ciuda acestei utilizări masive, opţiunea a generat şi câteva critici: mulţi utilizatori au dorit să afle motivul pentru care Facebook nu activase ”Safety Check” cu o zi înainte, pe 12 noiembrie, imediat după atentatul din Beirut. După atacurile teroriste ce au avut loc la Bruxelles pe 22 martie 2016, numeroşi internauţi au criticat ceea ce ei considerau o lipsă de reacţie din partea Facebook, care a avut nevoie de trei ore pentru a activa această opţiune. 

Pentru a răspunde acelor critici şi pentru a ameliora procedura de activare, Facebook a testat un nou mod de funcţionare a opţiunii ”Safety Check”. Până acum, opţiunea era activată într-o manieră relativ artizanală: fiecare criză necesita o dezvoltare tehnică specifică, dar şi redactarea unui mesaj adaptat în limba zonei sau a regiunii afectate. Acest fapt poate să explice motivul pentru care, uneori, este nevoie de câteva ore pentru activarea opţiunii. 

Pentru a rezolva problema, Facebook a dezvoltat un instrument ce permite echipei sale să completeze toate informaţiile necesare activării ”Safety Check”, fără să mai fie nevoie ca acei angajaţi să aibă cunoştinţe de programare informatică. 

Acest lucru înseamnă că un număr mult mai mare de persoane din cadrul companiei Facebook vor fi în măsură să activeze sistemul. Noul instrument ”va permite echipelor formate, de pe toate fusurile orare, să activeze Safety Check la orice oră, pentru orice eveniment din lume, fără să mai depindă de un inginer în informatică pentru a face acest lucru”, a explicat Peter Cottle, creatorul opţiunii ”Safety Check”, pe un blog al companiei Facebook.

În ceea ce priveşte alegerea situaţiilor de criză care necesită o activare a opţiunii, Facebook intenţionează să îi implice mai mult pe utilizatorii săi. Într-o versiune de testare, utilizatorii înşişi sunt aceia care îşi invită prietenii să semnaleze că sunt ”în siguranţă” pe această reţea de socializare. ”În acest fel, comunitatea este aceea care activează Safety Check, nu Facebook”, a declarat Peter Cottle pentru USA Today. 

Din luna ianuarie şi până în prezent, opţiunea ”Safety Check” a fost activată de 17 ori, a precizat Facebook. Astfel, peste 1 miliard de persoane au primit veşti de la prietenii lor de pe această reţea de socializare, în timpul unor situaţii de criză.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.