Concursul Eurovision, cel mai mare spectacol muzical în direct din lume, potrivit promoterilor evenimentului, a atras 183 de milioane de telespectatori, între care 50 de milioane unici pe YouTube, fiind apreciat în special de tineri, potrivit AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Rata de audienţă în 36 de ţări care au difuzat finala pe 22 mai de la Rotterdam, la care au fost câştigători italienii de la Måneskin, a ajuns la 40,5%, adică cu 4 procente mai mult faţă de ediţie precedentă, din 2019, a precizat un comunicat al European Broadcasting Union care organizează concursul. 

Creşterea audienţei în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani a fost cu 7 procente, de 52,8%.

Canalul YouTube al evenimentului a înregistrat 50,6 milioane de spectatori unici în 234 de ţări, adică 71% în rândul celor cu vârste între 18 şi 34 de ani.

"Succesul imens al formaţiei Måneskin şi al atâtor cântece din acest an demonstrează că impactul concursului Eurovision este mai puternic ca niciodată, chiar şi la cea de-a 65-a ediţie", a declarat Martin Osterdahl, directorul executiv al evenimentului. 

Formaţia Måneskin, care a câştigat concursul european cu melodia "Zitti e buoni", a obţinut şi marele premiu al Festivalului muzicii de la San Remo anul acesta. 

Este a treia victorie a Italiei în Eurovision. În Italia, finala competiţiei muzicale europene a avut cea mai bună audienţă din 2011. 

În Regatul Ţărilor de Jos, concursul a fost urmărit de 78,5% din telespectatori. În Islanda, spectacolul a fost văzut de 99,9% din telespectatori. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.