Românii vor chioşcuri de distribuire a presei, ascultă muzică populară şi etno şi preferă filmele de acţiune, potrivit unui sondaj realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală pentru anul 2016.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sondajul a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, în perioada 23 septembrie - 14 noiembrie 2016, pe un eşantion naţional de 1.349 de persoane, cu vârste de 18 ani şi peste.

A existat un supliment de 402 chestionare realizate în Bucureşti.

Marja teoretică de eroare la nivelul întregului eşantion a fost de +/- 2,7%, la un nivel de încredere de 95%.

Cele mai răspândite elemente de infrastructură culturală în România, potrivit celor care au răspuns sondajului, sunt: bisericile (99%), căminele culturale (76%), festivalurile şi sărbătorile locale (76%), parcurile (75%), casele de cultură (72%) şi bibliotecile (71%).

Printre cele mai mari nevoi de infrastructură culturală, se numără: chioşcuri de distribuire a presei (60%), librării (62%), papetării (56%), cinematografe (44%), muzee (33%), teatre (37%) şi săli de spectacole (35%). 

În 12 luni, 36% dintre respondenţi au cumpărat între 1 şi 20 de cărţi, în timp ce 32% au răspuns că nu au cumpărat niciun volum, 21% au cumpărat între 21 şi 30 de cărţi, iar 11%, au cumpărat între 31 şi 50 de cărţi.

Cât priveşte numărul de cărţi citite, la nivel naţional, 39% au răspuns că au citit între 1 şi 20, 29% nu au citit nicio carte, 22% au citti între 21 şi 30 de cărţi, iar 10% peste 31 de cărţi.

Privitor la muzică şi dans, 53% dintre cei întrebaţi ascultă populară şi etno, 30% pop autohton, 20% pop străin, 15% manele, 11% blues, câte 9% hip-hop/rap, respectiv muzică simfonică, 7% rock, câte 6% operă şi operetă, jazz şi electronică, şi 3% muzică experimentală.

Cei mai mulţi, 56,3%, ascultă muzică de 1- 2 ori pe săptămână sau mai des.

La întrebarea ”Aţi participat vreodată ca spectator la un spectacol de dans?”, 56% dintre cei chestionaţi au răspuns afirmativ.

Dintre respondenţi, 58% preferă filmele de acţiune, 55% - comediile, 40% - thrillere, 37% - drame, 33% - romantice, 22% - animaţii, 21% - documentare, 18% - istorice, 17% - biografice, 12% - musicaluri.

”Barometrul de consum cultural” a fost realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, aflat în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.