Avionul cu propulsie solară Solar Impulse 2 a aterizat cu succes în California, duminică dimineaţă, după ce a reuşit să traverseze Oceanul Pacific, într-un zbor lipsit de incidente tehnice, a cărui durată totală a fost de 65 de ore, informează 20minutes.fr.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Reuşita nu este deloc una neglijabilă, deoarece etapa Hawaii - San Francisco a făcut parte dintr-un zbor în jurul lumii pe care avionul Solar Impulse 2, care utilizează doar energia solară, îl efectuează în această perioadă.

”Etapa deasupra Pacificului s-a încheiat cu bine. Mi-a plăcut la nebunie!”, a declarat pilotul elveţian Bertrand Piccard, cu câteva secunde înainte ca aeronava să aterizeze pe aeroportul Moffett Airfield din Mountain View, un oraş aflat la mică distanţă de San Francisco. 

După escală de aproape 300 de zile în Hawaii, determinată de probleme tehnice, avionul Solar Impulse 2 a decolat joi seară de pe această insulă, reluându-şi astfel zborul în jurul lumii, pe care l-a început pe 9 martie 2015, în Abu Dhabi.

Traversarea Oceanului Pacific a reprezentat cea mai periculoasă etapă din acest zbor în jurul lumii, prin prisma distanţei uriaşe şi a absenţei unor piste de aterizare în cazul apariţiei unor situaţii de urgenţă. 

Zborul deasupra Oceanului Pacific a reprezentat cea de-a noua etapă dintr-un total de 13 care sunt programate pentru Solar Impulse 2, ce funcţionează pe baza unei baterii care este alimentată doar cu energie solară. 

Bertrand Piccard şi compatriotul lui André Borschberg pilotează avionul Solar Impulse 2 în mod alternativ, schimbându-se la manşa aeronavei, în fiecare etapă programată în zborul său în jurul lumii.  

Zborul în jurul lumii planificat de cei doi temerari elveţieni, care militează pentru folosirea pe scară largă a ”energiei curate”, a fost întrerupt brusc, după ce avionul a aterizat, în iulie 2015, în Hawaii, la jumătatea periplului său de 35.000 de kilometri. Avionul a rămas imobilizat timp de 293 de zile pentru o escală tehnică, folosind acest repaus pentru a-şi încărca şi repara bateriile, avariate cu ocazia precedentei etape deasupra Oceanului Pacific, şi aşteptând în acelaşi timp condiţii meteorologice ideale pentru o nouă decolare.

Avionul Solar Impulse 2, ale cărui aripi sunt acoperite cu peste 17.000 de celule fotovoltaice, care încarcă bateria pe timpul zilei, a fost construit pentru a-şi încheia turul în jurul Globului în 13 etape, echivalentul a 500 de ore de zbor, cu scopul de a promova folosirea energiei regenerabile. 

După ce a ajuns la San Francisco, el va mai avea de efectuat alte câteva etape, dintre care două în centrul Statelor Unite, urmând să ajungă apoi la New York, pe coasta de est americană, înainte de a începe traversarea Oceanului Atlantic. Organizatorii vor alege în ultimul moment destinaţia escalei finale - Europa Occidentală sau Africa de Vest -, pe coasta Mării Mediterane, înainte de încheierea călătoriei, în Abu Dhabi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.