Gigi Căciuleanu prezintă duminică 26 iunie, ora 16.00, la Sala mare a Teatrului Naţional “Radu Stanca”, „Kiritza sau jocul de-a…”, pornind de la piesele lui Vasile Alecsandri. Spectacolul este o co-producţie a Teatrului Naţional Bucureşti, Fundaţiei Art Production şi Gigi Căciuleanu Romania Dance Company, cu sprijinul JTI.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Piesa de teatru coregrafic „Kiritza sau jocul de-a…” îi are în distribuţie, în jurul sopranei Oana Berbec, pe Lari Giorgescu, Ileana Olteanu, Ciprian Nicula, Florin Călbăjos, Mihai Munteniţă, Costina Cheyrouze, Crina Semciuc, Fulvia Folosea, Aylin Cadîr, Ionuţ Toader, Eduard Adam, Axel Moustache, Petre Ancuţa, Victoria Dicu, Mihai Calotă şi Emilian Mârnea. Asistent: Lelia Marcu-Vladu. Muzica: Jacques Offenbach şi Paul Ilea. Scenografia: Florilena Popescu Fărcăşanu. Costume: Liliana Cenean. Lumini: Cristian Şimon. Regia tehnică: Adrian Ionescu, Silviu Negulete.

Personajul Kiritza, pe care Gigi Căciuleanu o caracterizează drept „o Kiritză cu pretenţii de emancipare, agitându-se în mijlocul unui “patchwork” ţesut din fragmente alese ale emblematicelor piese aparţinând lui Vasile Alecsandri”, este interpretat de Oana Berbec. Absolventă de canto la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti la clasa prof. dr. Silvia Voinea, a urmat cursuri de măiestrie cu Ileana Cotrubaş, Marina Krilovici, Donna Woodward şi Larisa Gergieva. A susţinut numeroase turnee în ţară, dar şi la Berlin, Amsterdam, Barcelona, Roma, Sofia ş.a. Prima mare oportunitate de a colabora cu maestrul Gigi Căciuleanu s-a ivit în anul 2017, la Opera Naţională Bucureşti, cu “TragiComedy“, spectacol care i-a deschis o nouă perspectivă a exprimării artistice.

„De ce subtitlul „Jocul de-a..."? Fiindcă, de fapt, personajele nu există ca atare, ci ca membri ai unei trupe de actori pe modelul celei din „Visul..." lui Shakespeare unde fiecare dintre ei se poate introduce după voie în pielea şi costumul oricăruia dintre personaje. De ce Kiritza cu „K” şi cu „tz”? Spre a accentua năzuinţa cvasi dureroasă a personajului de a se europeniza, de a nu mai aparţine unei provincii sau unei ţări, ci întregului mapamond dominat de sus...din balon! Aşa cum personajul lui Charlie Chaplin nu m-a făcut întotdeauna să râd, ci mai degrabă să-mi tremure câte o lacrimă la colţ de ochi, personajul Coanei Chiriţa m-a înduioşat de când l-am descoperit. Ca pe cel al unui molieresc „burghez gentilom" la feminin, visând la emancipare cu orice preţ. Dorind din toţi „ţâţânii" sufletului de a-şi părăsi condiţia pentru a se putea „duce spre lună şi stele"... Cred că, dacă Alecsandri ar fi prins timpurile lui Gagarin, cu siguranţă Coana Chiriţa n-ar fi zburat în balon, ci într-o rachetă cosmică...”, explică Gigi Căciuleanu.

„Un spectacol de o prospeţime şi de o originalitate care nu mă miră, pentru că îl cunosc pe Gigi şi îl urmăresc de aproape 50 de ani. E un Alecsandri foarte modern, iar dansul şi vocea sopranei se aliniază într-un tot care devine o bucurie a ochiului şi a minţii”, a spus Răzvan Theodorescu, istoric de artă şi membru al Academiei, după avanpremiera ”Kiritza sau jocul de-a…”, care a avut loc anul trecut în octombrie la Teatrul Naţional Bucureşti.

Doru Liciu, istoric, diplomat: ”Un spectacol extraordinar, subversiv, provocator, extraordinar de dinamic şi de savuros. Sincronizarea dansului cu muzica, totul a fost perfect. A fost o reală plăcere să ne aflăm printre cei care au vizionat în avanpremieră spectacolul. Sunt convins că spectatorii vor avea o imensă încântare să vadă acest spectacol. Felicitări întregii echipe, au fost fabuloşi”.

Lari Giorgescu, actor şi dansator: „Gigi a îndrăznit să facă un spectacol cu actorii Teatrului Naţional. A reuşit să facă din nişte oameni care nu sunt obişnuiţi cu mişcarea, dans-actori. Acesta este cred pariul pe care l-a câştigat cu Kiritza”.

Paul Ilea, compozitor: „A fost din nou o super-provocare, pentru ca aşa face Gigi de fiecare dată, îi place să mă provoace. Iar mie îmi place la nebunie să fiu provocat de el. Sper să le placă oamenilor acest spectacol, mie îmi place foarte mult ce a ieşit”.

Gilda Lazăr, director JTI: “Un spectacol a la Gigi Căciuleanu, adică incredibil, foarte complex, dinamic şi colorat! Un gen nou clădit pe vechile savori şi foarte universal-românesc, pe care l-aş numi, într-un singur cuvânt compus, tragi-comico-absurd”.

Biletele pot fi achiziţionate online pe www.sibfest.ro şi de la Agenţia Teatrală din Sibiu (str. Nicolae Bălcescu nr. 17).

JTI este sponsor oficial al “Gigi Caciuleanu Romania Dance Company”. Cu sprijinul JTI, aceasta a lansat de-a lungul timpului premiere de mare succes, ca de exemplu „OuiBaDA”, „D’ale noastre”, în care intraductibilul Caragiale a fost... tradus în limbajul dansului,”, „Folia”, după Shakespeare, la care s-au adăugat „FabriKa”, „Un minut de dans sau UFF!”, „L’Om Dada” sau „EmojiPlay”.

JTI şi-a început activitatea în România în 1993 (ca R.J. Reynolds) şi a fost una dintre primele companii multinaţionale care au investit pe plan local. JTI este recunoscută pentru susţinerea celor mai importante evenimente culturale din România, fiind partener al FITS, TIFF, SoNoRo, al Turneelor muzicale de poveste din oraşele mici, precum şi al proiectelor COOLsound şi Aplauze pentru poet. Întâlnirile JTI, devenite un brand cultural naţional pentru dansul contemporan, au ajuns în acest an la cea de-a XXII-a ediţie. 

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.