Rethink România a lansat pe 16 decembrie rezultatele primului său studiu desfăşurat online în perioada octombrie-noiembrie 2021, pe tema mentalităţii românilor, pe un număr de 2400 de cetăţeni români, aparţinând segmentului de români activi, 18-65 ani plus populaţia Pareto, adică top 20% după venituri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul a fost cofinanţat de Rethink România şi a fost demarat în luna octombrie 2021, odată cu lansarea think tank-ului.

 “Unul dintre obiectivele asumate de Rethink România este să demareze studii care să arate zonele în care pot fi create şi implementate programe pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii în România. Ştim că astăzi, de exemplu, percepţia românilor despre viaţa în România este mai puţin bună decât realitatea, dar acest lucru nu se poate schimba decât prin acţiuni asumate şi consecvente, pentru că nu avem voie să obosim şi să ne pierdem încrederea.”, a declarat Dragoş Anastasiu, Preşedinte Rethink România.

Studiul şi-a dorit să înţeleagă mai bine percepţiile şi motivaţiile care se regăsesc în spatele tendinţelor, care motivează fundamental societatea noastră: mentalitate, educaţie, demografie, la rândul lor legate de calitatea vieţii şi atractivitatea României. A fost realizat în parteneriat cu Aha Moments şi The Pareto Report, rezultatele urmând a fi prezentate pe parcursul mai multor sesiuni. Dintre acestea, prima se referă la Mentalitate, componenta cea mai importantă pentru evoluţia României. 

Mihai Bârsan, membru Rethink şi coordonator al Grupului de lucru Studii: “Este o lege a managementului că ceea ce măsori este ceea ce vei obţine. Poate mai important decât PIB-ul, kilometri de autostradă etc. şi alte rezultate tehnico-economice, este să măsurăm performanţa acelor indicatori care se referă la oameni, la percepţiile şi atitudinile lor care, până la urmă, sunt o condiţie pentru celelalte. Prin înţelegerea în profunzime a românilor, ne propunem să identificăm şi să urmărim acei indicatori de performanţă a căror schimbare ar avea un impact disproporţionat către o Românie  2050 aşa cum ne-o dorim cu toţii ".

Printre principalele concluzii ale studiului, se regăsesc următoarele:

  • „Doar o treime din respondenţi îşi asumă responsabilitatea personală atât pentru problemele, cât şi pentru reuşitele din viaţa lor.”
  • „Gradul de asumare a întrajutorării ca valoare în viaţă este în relaţie directă cu calitatea vieţii în general.”
  • „Claritatea obiectivelor de ţară ale României este una din problemele serioase ale majorităţii (dar şi printre cele relativ mai uşor de rezolvat de către elită).”
  • „Tinerii arată un grad semnificativ mai mare de asumare şi iniţiativă, dar în acelaşi timp suferă de lipsa de încredere.”

Dani Sandu, sociolg şi Consultant World Bank crede că “societăţile cresc organic, de la sine, către atingerea potenţialului. Uneori, această creştere poate fi accelerată cu ajutorul unei înţelegeri mai bune a resorturilor interne şi nevoilor. Această cercetare şi activitatea ReThink, în general, pot fi acest accelerator pentru România.”

Rezultatele acestui demers au confirmat nevoia integrării unui index de mentalitate, pe care Rethink România îl va măsura anual, începând cu anul 2022, şi care va fi instrumentul ce va urmări modul în care românii se raportează în timp la comunitate, la calitatea vieţii şi dorinţa de a promova România.

Despre Rethink România

Rethink România este o iniţiativă a unor antreprenori care cred că, în ultimii 30 de ani, România nu şi-a atins potenţialul şi care s-au hotărât să schimbe acest model, pentru că următorii 30 de ani să fie mai productivi, iar viitorul copiilor noştri mai sănătos.

Rethink România reuneşte antreprenori, profesionişti, inovatori, entuziaşti şi învingători în domeniile lor de activitate:

Andy Szekely (Bootcamp University), Avi Cicirean (BrandMinds), Bogdan Rădulescu (Untold Festival), Cristina Chiriac (Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin), Cristina Gheorghe (Institutul Dezvoltării Personale), Călin Ile (Federaţia Industriei Hoteliere din România), Daniela Nemoianu (Nemoianu Consulting), Dorin Bodea (Result Development), Dragoş Petrescu (City Grill), Elena Lotrean (Şcoala Finlandeză din Sibiu), Florin Jianu (CNIPMMR), Felix Tătaru (GMP Group), Felix Pătrăşcanu (FAN Courier), Marius Ghenea (Catalyst România), Ovidiu Şandor (Mulberry Development), Simona Baciu (Transylvania College), Virgil Stănescu (SportsHub), George Leca (Asociaţia Pentru Valori în Educaţie), Cristi Nacu, Dragoş Anastasiu (Eurolines Group şi Preşedinte ReThink România) şi mulţi alţii.

Raportarea la România anului 2050 este imposibilă fără a acorda o atenţie specială tinerilor. ReThink România Young este o comunitate de tineri cu potenţial demonstrat de implicare civică, ce produce idei transformatoare care pot fi transpuse în iniţiative sau direcţii strategice pentru România. Membrii tineri sunt mentoraţi de membrii fondatori şi participă la grupurile de lucru ale think tank-ului. Aripa Young a think tank-ului este coordonată de Roxana Chiriţoiu şi îi are în componenţă pe Alexandra Diala, Andreea Ciora, Laura Mîrza, Cătălina Uruc şi Ştefan Matei.

***

Orice schimbare în societate pleacă de la fiecare individ în parte şi soluţia pentru ca România să devină aşa cum ne-o dorim vine de la fiecare dintre noi, din modul în care ne raportăm la mediul înconjurător, la viitor şi la valori. Dacă te identifici cu viziunea rehink România, dacă împărtăşeşti misiunea noastră şi dacă rezonezi cu valorile noastre, te aşteptăm alături de noi să construim împreună planuri pentru următorii 30 de ani.

www.rethinkromania.ro

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.