Banca Transilvania vine cu o serie de recomandări pentru clienţii săi, pentru evitarea tentativelor de fraudă online, pe fondul creşterii numărului acestora atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Obiectivul persoanelor care iniţiază aceste tentative este accesul la banii clienţilor, prin obţinerea datelor personale, cum sunt informaţiile de acces în aplicaţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Inducerea în eroare are loc prin capcane precum reclame în social media, e-mail-urile false sau apeluri telefonice. Un exemplu în acest sens ar fi reclamele online care promit câştiguri mari în urma unor investiţii, recomandate prin mesaje video falsificate prin furt de identitate a unor persoane cu notorietate/care reprezintă o companie, fără ca acestea să aibă vreo legătură cu subiectul.

Tipuri de tentative de fraudă “la modă”

  • Programe Remote Access (precum Any Desk): persoanele sunt apelate telefonic de oameni rău intenţionaţi, pentru a le convinge să îşi instaleze pe telefon aplicaţii precum Any Desk. Acestea oferă răufăcătorilor acces la toate datele din telefon.
  • Apelul telefonic (Spoofing): persoanele sunt sunate de pe numere de telefon care par a fi ale băncii/altor instituţii, cu subiecte specifice (aprobarea unui credit, de exemplu) şi solicită datele cardului, care, odată comunicate, deschid accesul răufăcătorilor la bani.
  • Deepfake: sunt mesaje video difuzate în social media, în care apar persoane – de obicei, cu notorietate – care recomandă anumite investiţii, fără ca, în realitate, acestea să fie implicate în subiect.

Recomandări BT pentru siguranţa banilor şi a informaţiilor personale:

  • Nu dezvălui nicio informaţie de acces la aplicaţiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credenţiale).
  • Nu descărca nicio aplicaţie precum Any Desk.
  • Nu dezvălui datele cardului bancar: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) şi nici PIN-ul. Nu introdu PIN-ul pe site-uri şi nu-l divulga telefonic. Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăţi online trebuie să fie securizat (link-ul trebuie să înceapă cu https).
  • Analizează critic un mesaj primit. Evită accesarea link-urilor care prezintă modalităţi rapide de îmbogăţire sau de economisire. Dacă ceva este prea bun pentru a fi adevărat, probabil că exact aşa este.
  • Evită să accesezi “oportunităţi de investiţii” care vin din partea unor persoane necunoscute, care îţi prezintă aceste oportunităţi pe e-mail, prin SMS sau telefon. Aceste persoane pot suna ca şi cum ar fi din partea BT sau a altor bănci. De multe ori, pentru accesarea acestora ţi se solicită să transferi sume de bani.
  • Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date confidenţiale (datele cardurilor, parolă de acces, PIN) - telefonic, prin SMS, e-mail etc.
  • Evită să accesezi link-uri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) şi nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste link-uri. Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective şi verifică existenţa promoţiei sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
  • În cazul în care ai o suspiciune că eşti victima unui incident, dacă eşti client BT, ia legătura cu banca: contact@btrl.ro; 0264 30 80 28, iar în cazul în care ai fost păgubit, depune o plângere la Poliţia Română şi informează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (alerts@dnsc.ro, 1911).


Extra-info
Unde pot fi consultate mai multe detalii despre subiect:

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.