Pneurile de iarnă sunt expuse unor factori de uzură mult mai agresivi decât în cazul celor de vară. Asta înseamnă că anvelopele de iarnă vor avea nevoie de ceva mai multă atenţie şi îngrijire din partea proprietarilor de autovehicule, mai ales dacă vor să le utilizeze vreme mai îndelungată. Schimbarea lor regulată este un factor extrem de important. Este ştiut faptul că un set de anvelope nu mai poate fi utilizat după zece ani, dar se recomandă, de regulă, înlocuirea lor după o perioadă de cinci ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La fel de importantă precum schimbarea anvelopelor în timp util este şi întreţinerea lor adecvată. Astfel, şoferii pot prelungi viaţa şi calitatea cauciucurilor, menţinându-le îngrijite şi păstrând un nivel adecvat de siguranţă în trafic. În acest articol vor fi discutate câteva măsuri de întreţinere a pneurilor de iarnă, pentru pasionaţii de autovehicule, dar şi pentru cei întreprinzători şi responsabili.

Iată care sunt cele mai uzuale motive pentru care pneurile de iarnă se uzează prea repede:

  • Alegerea anvelopelor este primul pas

         În primul rând, trebuie să îţi alegi cu grijă anvelopele. Acestea sunt o investiţie serioasă, mai ales dacă se pune preţ pe calitatea lor, iar cei de la E-roti.ro deţin o gamă variată de cauciucuri de iarnă din care pot fi alese cele mai potrivite. Confruntarea comună se dă între anvelopele înguste şi cele late. Caracteristicile lor sunt, bineînţeles, diferite, dar şi nivelul de confort şi manevrabilitate a autovehiculului va varia mult. Deşi cele înguste sunt ceva mai ieftine, cele late vor oferi un plus de confort bine venit.

  • Montarea şi monitorizarea nu sunt corespunzătoare

            De cele mai multe ori, aspectul montării este trecut cu vederea cu prea multă uşurinţă. În realitate, procesul de montare va influenţa pe parcurs gradul de uzura al pneurilor. Acest lucru este la fel de important precum schimbarea la timp a pneurilor pentru a nu rămâne înzăpeziţi cum li se întâmplă multora sau pentru a pune în pericol alţi participanţi la trafic. Presiunea cauciucurilor trebuie monitorizată cu atenţie. Dacă aceasta este prea mică, rularea se va efectua mult mai dificil, iar dacă este prea mare, aderenţa va fi mult mai redusă şi se va produce patinajul.

  • Depozitarea pneurilor nu este corespunzătoare

            Un alt factor care determină uzură precoce a pneurilor este lipsa de atenţie în ceea ce priveşte depozitarea cauciucurilor în extrasezon. Este bine-cunoscut faptul că anvelopele trebuie depozitate într-un spaţiu răcoros şi umbros, care să aibe, preferabil, un sistem de ventilaţie adecvată. Este exclusă expunerea la soare sau căldură sub orice formă, iar umezeala poate fi la fel de dăunătoare. Dacă sunt aşezate una peste alta, anvelopele nu trebuie să stea în aceeaşi poziţie o perioadă îndelungată pentru că există riscul de deformare. Înainte de montare, după perioada de stagnare, se poate încerca hidratarea pneurilor pentru o reîmprospătare binemeritată.

            În concluzie, pneurile de iarnă se vor degrada treptat pe măsură ce întâmpină vicisitudinile sezonului rece, dar şoferii le pot prelungi viaţa cu puţină grijă şi o rutină de întreţinere adecvată. Depozitarea corespunzătoare şi atenţia sporită, alături de monitorizarea presiunii şi echilibrarea cauciucurilor periodic vor face din acestea companioni loiali pe termen lung.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.