Într-un context global marcat de cheltuieli militare record, ce depăşesc 2 trilioane de dolari anual, CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation, organizaţie non-guvernamentală fondată de Laureatul Premiului Nobel pentru Pace şi fostul Preşedinte al Finlandei, Martti Ahtisaari şi recunoscută ca una dintre cele mai importante organizaţii de mediere şi rezolvare a conflictelor din lume, lansează campania „Help Us Keep the Night Silent”.
VML România se alătură eforturilor creative internaţionale pentru a aduce în prim-plan o imagine cutremurătoare: Moş Crăciun în vestă antiglonţ. Această iniţiativă subliniază urgenţa păcii printr-un simbol recontextualizat, generând un impact vizual şi emoţional puternic.
Campania este centrată pe un scurtmetraj cinematic, creat de VML România în strânsă colaborare cu N2 Group Finland (parte a WPP). Filmul, regizat de Jan Sederlöf, câştigator Grand Prix Clio Entertainment 2025, surprinde un moment intim şi plin de tensiune între Moş Crăciun şi Doamna Crăciun, chiar înainte ca Moşul să pornească în călătoria sa anuală – de această dată, echipat cu o vestă antiglonţ. Această imagine puternică rezonează cu realităţile conflictelor care afectează milioane de vieţi din întreaga lume.
Spotul a fost prezentat în premieră în cadrul unui eveniment deschis de Alexander Stubb, Preşedintele Republicii Finlanda, cu participarea unor invitaţi in la internaţionali, printre care: Mary Robinson, fost preşedinte al Irlandei şi fost Înalt Comisar al ONU pentru Drepturile Omului, ASR Prinţul El Hassan bin Talal al Iordaniei Liberata Mulamula, Trimis Special al Uniunii Africane pentru Femei, Pace şi Securitate şi fost Ministru de Externe al Tanzaniei Fawzia Koofi, fost prim-vicepreşedinte al Parlamentului Afgan şi Preşedinte al asociaţiei „Women for Afghanistan”.
Dacă ne uităm la tot ce s-a întâmplat în ultimii ani, mai ales în ultimele luni şi chiar zile, conflictul şi instabilitatea politică au devenit parte din playlistul zilnic. Ba chiar e on heavy rotation, aproape în fiecare colţişor al lumii. Noi lansăm acum o campanie care se simte total diferit de munca tipică de zi cu zi şi mai mult ca o oglindă ţinută în faţa lumii în care trăim. a declarat Bogdan Teodorescu – Executive Creative Director VML România.
Implicarea VML România a fost crucială în dezvoltarea şi adaptarea acestui concept puternic, asigurând rezonanţa mesajului la nivel global şi contribuind la calitatea execuţiei creative. Expertiza agenţiei din Romania, alături de viziunea N2 Group, a transformat o idee îndrăzneaţă într-o producţie de impact, capabilă să genereze empatie şi acţiune.
Într-un fel, filmul este cu adevărat despre Doamna Crăciun. Îngrijorarea ei reflectă ceea ce simţim cu toţii pentru siguranţa unei persoane dragi – darămite pentru siguranţa întregii lumi,” a adăugat Laura Tohtua, Creative Director la N2 Creative din Helsinki. „Toţi cei pe care i-am invitat să se alăture proiectului au acceptat fără ezitare, şi ne-am pus sufletul în aducerea la viaţă a acestei poveşti.
Chiar şi într-o lume instabilă, munca esenţială nu se opreşte – nici pentru Moş Crăciun, nici pentru CMI, a declarat Hanna Klinge, Director General Adjunct al CMI. Activitatea de menţinere a păcii rareori ajunge pe prima pagină a ziarelor, dar absenţa ei le defineşte. Prin această campanie, dorim să evidenţiem problemele care ne modelează munca în fiecare zi, o muncă ce continuă cu angajament şi determinare, chiar şi atunci când condiţiile globale sunt dificile.
Moş Crăciun devine un mesager universal al păcii, subliniind fragilitatea securităţii globale. Conceptul creativ provoacă, şochează şi invită la reflecţie, reuşind să evite discursul politic direct şi să se bazeze pe empatia umană fundamentală.
Campania „Help Us Keep the Night Silent” este un exemplu despre puterea parteneriatelor creative internaţionale pentru cauze sociale, reunind talente din diverse agenţii din reţeaua WPP.
Despre CMI
CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation, fondată în anul 2000 de Laureatul Premiului Nobel pentru Pace şi fostul Preşedinte al Finlandei, Martti Ahtisaari, este recunoscută ca una dintre cele mai importante organizaţii de mediere şi rezolvare a conflictelor din lume, sprijinind peste 50 de procese de pace la nivel global. Campania „Help Us Keep the
Night Silent” strânge fonduri pentru a sprijini munca de mediere a CMI în regiunile afectate de conflicte.
Resurse media adiţionale:
Vizionare spot: https://www.youtube.com/watch?v=attFj0ahiQc
Site-ul campaniei: https://cmi.fi/donatenow/

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.







