Regista, soluţia pentru automatizarea şi eficientizarea proceselor din instituţiile publice şi companiile private din România, parte a grupului Zitec, a organizat cea de-a treia ediţie a Galei Regista - Împreună construim România Digitală. Evenimentul a avut ca scop premierea instituţiilor publice cu cel mai relevant progres digital din România. Gala a găzduit şi două dezbateri pe tema digitalizării, la care au contribuit Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Preşedintele ADR şi alte voci importante din mediul public şi privat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Tendinţa  digitalizării rămâne una puternic ascendentă la nivel european, iar România nu face excepţie. Deşi ţara noastră se situează în continuare pe ultimul loc în clasamentul DESI, există în egală măsură oportunităţi de progres digital în România. Regista, prin sloganul  #DigitalizamRomania, reluat şi în cadrul celei de-a treia ediţii a Galei, depune eforturi susţinute, alături de clienţii săi din întreaga ţară, pentru a aduce contribuţii reale la creşterea gradului de digitalizare.

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, a fost prezent la Gala Regista, în deschiderea căreia a menţionat faptul că statul şi mediul privat trebuie să conlucreze la un parteneriat solid pentru dezvoltarea digitală a României: ”Potenţialul uriaş al României în segmentul IT&C, inclusiv în zona cybersecurity, nu trebuie să fie doar un statement, ci o certitudine pentru oricine vine să facă afaceri sau să fie un nomad digital în ţara noastră. Vă invit să fim parteneri pentru că statul, indiferent de ţară, nu va avea aceeaşi agilitate ca industria privată”.

La fel ca în anii precedenţi, Gala Regista a premiat instituţiile publice cu progrese remarcabile în privinţa digitalizării, la una dintre următoarele şapte categorii, ai căror câştigători sunt:

  • Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti - pentru instituţia cu cea mai bună prezenţă pe reţelele sociale
  • Primăria Năvodari, Constanţa - pentru instituţia cu cea mai bună interacţiune digitală cu cetăţenii
  • Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor - pentru cea mai digitalizată instituţie
  • Primăria Pantelimon, Constanţa - pentru cea mai digitalizată primărie de comună
  • Primăria Târgu Bujor, Galaţi - pentru cea mai digitalizată primărie de oraş
  • Universitatea Petrol – Gaze, Prahova - pentru cea mai digitalizată instituţie de învăţământ
  • Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, Argeş - pentru cel mai important progres digital

Premiile acordate de către Regista instituţiilor publice de mai sus sunt oferite având la bază criterii obiective de selecţie. Acestea presupun extragerea automată a datelor din rapoarte interne de folosire a soluţiei Regista, în funcţie de module, tipul şi numărul de documente rulate, utilizatori şi solicitări.

Premiul pentru cel mai important progres digital, reprezintă aprecierea directă a Regista faţă de instituţia publică din România care şi-a adus cel mai mare aport la dezvoltarea soluţiilor din platformă. 

Interesul pentru digitalizarea proceselor interne este tot mai crescut în România şi nu doar în cazul primăriilor. Deşi UAT-urile continuă să reprezinte procentul majoritar din portofoliul Regista, anul 2023 a atras şi interesul şi instituţiilor de învăţământ şi unităţilor spitaliceşti. Rolul Regista, şi implicit al digitalizării, se remarcă şi în cazul altor tipuri de instituţii publice. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, cea mai digitalizată instituţie în 2023, şi Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeş, care a obţinut premiul la categoria cel mai important progres digital, sunt doar 2 dintre exemplele care arată că digitalizarea poate fi făcută acolo unde există viziune şi interes pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii cetăţenilor.

”Contează foarte mult cum vom continua să #DigitalizamRomania; progresul se vede la firul ierbii, atât în cele mai mari oraşe, cât şi în cele mai mici comune din ţară. Cel mai important mesaj pentru 2024 este că în era digitalizării, parteneriatul dintre mediul privat şi stat devine vital. Doar prin colaborare şi inovaţie comună putem câştiga bătălia digitală. Sectorul privat aduce agilitate, creativitate şi expertiză, în timp ce statul furnizează cadrul legal, infrastructura şi resursele necesare. Este momentul să ne unim forţele pentru a transforma această provocare într-o oportunitate şi a asigura un viitor digital prosper pentru cetăţeni”, a declarat Edward Creţescu, Manager General Regista.

Cele două dezbateri din cadrul Galei Regista 2024 au tratat progresul digitalizării în România, dar şi efectele pe care le are acest proces în societate. Invitaţii au luat pe rând cuvântul pentru a discuta despre nivelul actual de infrastructură digitală din ţară, dar şi pentru a realiza o radiografie a gradului de digitalizare în administraţia publică, comparativ cu cel din sistemul privat. A fost atins şi subiectul securităţii cibernetice în era digitalizării, discutând despre riscuri, dar şi strategii pentru protejarea datelor. Speakerii au vorbit şi despre impactul digitalizării în piaţa muncii, dar şi la nivel academic, în rândul şcolilor şi universităţilor.

Invitaţii care au luat cuvântul au fost Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Dragoş Cristian Vlad, preşedinte Autoritatea pentru Digitalizarea României, Iulian Stanciu, preşedinte executiv eMAG, Bogdan Putinică, General Manager Microsoft România, Radu Burnete, directorul Federaţiei Patronale Concordia, Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei Române pentru Smart City, Alex Şelaru, fondator edus.ro, Marcel Bartic, profesor de istorie Şcoala Evrika, Alexandru Lăpuşan, CEO & Founding Partner Zitec, şi Edward Creţescu, General Manager Regista. Discuţiile au fost moderate de către Radu Puchiu, co-founder Tinia Group şi Andreea Paul, Dr. Economist, Conf. Univ. ASE, Preşedinte INACO, iar gala a fost prezentată de Teddy Păun, jurnalist şi moderator radio.

Dezbaterile au pornit de la ideea că încă există carenţe cu privire la gradul de înţelegere a cetăţenilor faţă de digitalizare, arătând că este un moment potrivit ca acest concept abstract să fie explicat clar oamenilor: ”Digitalizarea ar trebui corect explicată publicului larg. Suntem într-un an electoral, se va vorbi mult politic, iar digitalizarea nu va fi un subiect cu care cineva să iasă în faţă şi să câştige alegerile. Cred că este şi treaba noastră, a industriei, dar şi treaba celor din administraţie să înceapă să umanizeze această digitalizare, «uite, doamna Rodica are mai mult timp să stea cu copilul în parc pentru că şi-a plătit taxele», astfel încât oamenii să înţeleagă şi să spună «da, înţeleg, accept şi chiar vreau digitalizare», a afirmat Iulian Stanciu, preşedinte executiv eMAG.

Invitaţii au vorbit şi despre voinţa politică la nivel naţional cu privire la adoptarea soluţiilor digitale şi la convergenţa zonei private cu cea publică: ”Digitalizarea în România poate fi accelerată într-un mod destul de simplu. Cred că voinţa politică din România începe să aibă coerenţă şi convergenţă în ceea ce priveşte tehnologiile digitale şi modul în care pot fi folosite. Digitalizarea nu înseamnă să-ţi cumperi un laptop şi o imprimantă; serviciile, mai ales cele puse în slujba cetăţeanului, pentru a-i face viaţa mai uşoară, pentru a genera progres economic şi pentru a accelera educaţia. Dar există o diferenţă între viziune, strategie şi execuţie. Apelând la practicile concurenţiale normale, ar trebui să nu se mai pună piedici în calea acestor proiecte pentru a le întârzia absurd în momentul în care avem atât de mare nevoie de ele”, a menţionat Bogdan Putinică, General Manager Microsoft România

În completare, a fost menţionată şi viziunea patronatelor cu privire la situaţia digitalizării: ”Nu dialogul lipseşte între mediul privat şi cel public. Se întâmplă însă două lucruri: în primul rând avem o viteză de elaborare a politicilor publice şi de guvernare mult prea mare, astfel că nu există timp pentru a avea un dialog de substanţă. Aş dori să ne dăm timp să înţelegem problemele şi să avem un schimb fructuos de idei. A doua chestiune dificilă când a venit vorba de digitalizare a fost faptul că partidelor politice le-a lipsit nu doar voinţa, ci şi o viziune despre ce este şi ce trebuie să fie administraţia în România. Cred că pentru foarte mulţi, administraţia era văzută ca un instrument care serveşte decidentului, iar politicienii o vedeau doar din acest unghi. Lucrurile încep însă să se schimbe şi începem să ne mutăm în unghiul în care administraţia serveşte şi cetăţeanului”, a afirmat Radu Burnete, directorul Federaţiei Patronale Concordia

Şi cloud-ul guvernamental, un subiect de importanţă majoră în prezent, a fost dezbătut în cadrul Galei Regista: ”Da, mai avem 23 de luni până la implementare; din iunie 2022 am reglementat foarte mult, şi mă bucur că acum putem da un semnal că dorim o tehnologie de cloud full-stack în cloud-ul guvernamental, pentru a funcţiona şi a da o siguranţă că putem dezvolta şi putem răspunde nevoilor. Nu putem fi mâine în locul Estoniei, dar vom avea o suveranitate a datelor. Estonienii au reuşit şi pentru că şi-au setat, încă de la legile fundamentale, utilizarea unei surse unice de adevăr pentru evidenţa populaţiei. IT-ul nu este foarte complicat dacă ai «as is»-ul făcut, iar ADR, alături de parteneri, a reuşit să facă un «as is». Practic, nu dăm o cutie neagră ce trebuie deschisă şi descifrată”, a concluzionat Dragoş Cristian Vlad, preşedinte  Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Cea de-a treia ediţie a Galei Regista, s-a desfăşurat în regim hibrid, înregistrând peste 60.000 de vizualizări din online, de peste patru ori mai mult decât ediţia precedentă. 

Gala Regista este posibilă cu sprijinul companiilor Zitec, eMAG, Harrison Consulting şi Banca Comercială Română, fiind organizată în colaborare cu spotmedia.ro. Partenerii media ai evenimentului sunt: 9AM, Asociaţia Română Smart City, Revista BIZ, BizPLUS, Ziarul Bursa, CursDeGuvernare.ro, Edus, Ghidul Primăriilor, mediaTRUST, News.ro, Softlead, start#up.ro, Total PR, Wall-Street.

Înregistrarea integrală a Galei Regista 2024 este disponibilă pe pagina evenimentului.

###

Despre Regista

Regista este o soluţie care se adresează atât instituţiilor publice, cât şi companiilor private din România care doresc să îşi digitalizeze procesele interne. Aplicaţia transformă procesele birocratice şi administrative, astfel încât angajaţi şi cetăţenii să poată beneficia de servicii online eficiente şi moderne.

Aplicaţia Regista este folosită de peste 1.000 de instituţii şi companii din toate judeţele României. Acestea folosesc cel puţin unul dintre modulele disponibile: registratură electronică, managementul documentelor, verificare stare solicitări, formulare electronice, sesizări online, programări online, plăţi online (taxe locale cu debit, taxe locale fără debit, amenzi, impozite), contul cetăţeanului sau Monitorul Oficial Local

Soluţiile Regista sunt dezvoltate de către Zitec, lider pe piaţa IT şi digital marketing în România. Compania este partener Microsoft Gold şi are certificările ISO 9001: 2015 şi ISO 27001:2017.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.