Digi Communications NV, unul dintre liderii la nivel european în furnizarea de servicii şi soluţii de telecomunicaţii, listat la Bursa de Valori Bucureşti, raportează venituri consolidate (incluzând şi alte câştiguri) de 418,6 milioane euro în cel de-al doilea trimestru din 2023, o creştere de 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. EBITDA ajustată a crescut cu 21% faţă de rezultatul din al doilea trimestru din 2022, ajungând la 146,2 milioane euro. EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 24% la 125,2 milioane euro.
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Al doilea trimestru al anului 2023 a marcat o altă perioadă de creştere semnificativă pentru Digi Communications, cu o evoluţie remarcabilă atât în pieţele în care activăm cât şi la nivelul tuturor categoriilor de servicii, în linie cu estimările noastre. Devotamentul nostru de a furniza servicii de telecomunicaţii de ultimă generaţie la preţuri competitive, în special într-un mediu inflaţionist, ne-a consolidat poziţia în ambele regiuni şi a contribuit la creşterea cotei noastre de piaţă. Programele noastre de loialitate din România au jucat un rol esenţial în retenţia clienţilor, în timp ce extinderea noastră strategică în Spania arată promiţător. Încurajaţi de această dinamică, continuăm să direcţionăm investiţii semnificative de capital către îmbunătăţirea reţelei mobile din România şi dezvoltarea în continuare a prezenţei noastre în Spania şi Portugalia, asigurându-ne că perspectivele de creştere ale Digi Communications rămân solide.”
În T2 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului său portofoliu de servicii, depăşind 22,4 milioane de relaţii contractuale generatoare de venituri (RGU) în cele trei pieţe în care activează – România, Spania şi Italia, reprezentând o creştere de 16% faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Ofertele Grupului includ servicii de televiziune cu plată, internet fix şi de date, telefonie mobilă şi date, precum şi telefonie fixă. În România, Digi oferă servicii fixe de telecomunicaţii şi divertisment printr-o reţea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o reţea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a reţelei fixe de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii mobile, internet fix şi date şi servicii de telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii mobile.
Segmentul mobil este proeminent deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului. Continuând ritmul de creştere din trimestrele precedente, numărul de RGU din această categorie a ajuns la 10 milioane, o creştere de 21% comparativ cu T2 2022, reprezentând clienţii de telefonie mobilă din România, Spania şi Italia.
În România, segmentul de servicii mobile a ajuns la 5,4 milioane de RGU, o creştere de 19%, faţă de T2 2022, serviciile de internet fix au înregistrat o creştere de 11%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 4,4 milioane de RGU, în timp ce segmentul de servicii de televiziune cu plată (cablu şi satelit) a înregistrat o apreciere cu 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 5,6 milioane de RGU.
Operaţiunile din Spania au continuat să înregistreze o performanţă solidă în cel de-al doilea trimestru al anului 2023, deoarece numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet şi telefonie a crescut cu 68% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, la 1,5 milioane de RGU. Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut semnificativ, cu 25%, şi a ajuns la un total de 4,3 milioane de RGU.
În Italia, utilizatorii de telefonie mobilă au crescut cu 11 %, ajungând la un total de 391 mii RGU.
Subsidiarele Grupului din Portugalia şi Belgia (în asociere cu Citymesh NV) sunt în proces de dezvoltare a infrastructurii în vederea lansării serviciilor de comunicaţii în viitor.
Indicatori comerciali în funcţie de ţară (RGU, sute de mii) | T2 23 | T2 22 | Variaţie (%) |
România |
|
|
|
TV cu plată | 5,580 | 5,271 | 6% |
Servicii internet fix | 4,391 | 3,965 | 11% |
Servicii mobile | 5,391 | 4,528 | 19% |
Telefonie fixă | 909 | 956 | -5% |
Spania |
|
|
|
Servicii mobile | 4,300 | 3,434 | 25% |
Servicii internet fix | 1,112 | 658 | 69% |
Telefonie fixă | 364 | 223 | 63% |
Italia |
|
|
|
Servicii mobile | 391 | 354 | 10% |
TOTAL | 22,438 | 19,389 | 16% |
Performanţa solidă înregistrată în al doilea trimestru al anului a contribuit la rezultatele aferente primului semestru din 2023, în linie cu aşteptările conducerii. În consecinţă, Grupul a înregistrat în S1 2023 venituri şi alte câştiguri consolidate de 817,2 milioane euro (+ 13% faţă de S1 2022), EBITDA ajustată de 279,9 milioane euro (+ 14% faţă de S1 2022) şi EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 de 238,6 milioane euro (+ 15% faţă de S1 2022).
Raportul financiar la 30 iunie 2023 al Digi Communications este disponibil aici .
Despre Digi Communications NV
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de telecomunicaţii RCS & RDS, liderul pieţei de televiziune cu plată şi servicii convergente de bandă largă din România, cu operaţiuni în Spania, Italia şi prezenţă în Portugalia şi Belgia. Înfiinţată în urmă cu aproximativ 30 de ani, compania operează în România o reţea extinsă şi avansată de fibră optică. DIGI aduce pe piaţă cele mai accesibile servicii de comunicaţii electronice, atât în domeniul comunicaţiilor fixe, cât şi în cel al comunicaţiilor mobile. De-a lungul timpului, acest avantaj competitiv a devenit un beneficiu pentru milioane de clienţi, care au obţinut acces mai rapid şi mai accesibil la servicii de înaltă calitate.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.