La nivel internaţional, 23% dintre consumatorii online consideră interacţiunile virtuale la fel de bune ca cele în care întâlneşti persoana faţă în faţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

GfK a publicat rezultatele dintr-un studiu derulat în 22 de ţări care arată că aproape un sfert dintre consumatorii online (23%) sunt de acord că interacţiunile virtuale cu oameni si locuri pot fi la fel de autentice ca atunci când te afli acolo în persoană. Doar 15% dintre cei chestionaţi nu sunt de acord cu această afirmaţie.

Oportunităţile pentru interacţiuni virtuale sunt tot mai frecvente în viaţa de zi cu zi - fie că este vorba despre conferinţe video, interacţiunea video în timpul convorbirii telefonice cu ajutorul funcţiei “face-timing” de pe smartphone, chat-ul de Facebook şi de WhatsApp sau chiar explorarea oraşelor, a restaurantelor sau a muzeelor, utilizând opţiunea de vizionare a străzilor oferit de Google Maps sau aplicaţia 3D-Panorama. Dar sunt aceste interacţiuni la fel de bune ca cele offline?

Acordul cu afirmaţia că interacţiunile virtuale pot fi la fel de potrivite ca cele directe creşte la cei cu vârstă cuprinsă în intervalele 20 - 29 de ani şi 30 – 39 de ani, cu 28%, respectiv 27%. Aceasta îi poziţionează confortabil înaintea adolescenţilor, care sunt următoarea generaţie cea mai "orientată spre lumea virtuală", cu 22 de procente.

În mod aşteptat, acordul cu această afirmaţie scade vertiginos în rândul generaţiilor mai în vârstă. Unul din cinci (20%) dintre cei cu vârsta cuprinsă între 50 şi 59 de ani nu sunt de acord că interacţiunile virtuale pot fi la fel de bune ca atunci când eşti în contact direct cu o persoană, în comparaţie cu doar 15% care au votat opusul. Mulţi dintre cei cu vârsta de peste 60 de ani nu sunt de acord - aproape o treime (27%), în timp ce doar unul din zece (11%) spun că sunt de acord.

Brazilia şi Turcia sunt cel mai mult "orientate spre lumea virtuală", Germania şi Suedia cel mai puţin

Brazilia şi Turcia se află în topul listei consumatorilor online care cred în autencitatea interacţiunilor virtuale, cu o treime (34%) în fiecare ţară susţinând acest lucru. Ele sunt urmate de Mexic (28%), China (27%) şi Rusia (24%).

Aceste rezultate au aplicabilitate în aproape toate business-urile. Fie că vor folosi realitatea augmentată pentru a spori impactul activităţilor de marketing şi al campaniilor publicitare sau vor apela la conferinţe video pentru a reduce costurile de deplasare pentru şedinţe – a cunoaşte pieţele şi segmentele de consumatori care sunt cele mai deschise la interacţiuni virtuale este un punct de pornire esenţial.

 

Celălalt capăt al scalei, al celor care nu sunt de acord că virtualul poate înlocui interacţiunile faţă în faţă, este condus de Germania, cu aproape o treime (32%) dintre consumatorii online. Aceasta este urmată de Suedia, la 29 de procente, de Cehia şi Belgia care au rezultate strânse (26%) şi Olanda şi Marea Britanie la doar puţin sub un sfert (23%).

Despre studiu

GfK a realizat acest studiu online pe un eşantion de peste 27.000 de consumatori în vârstă de 15 ani sau mai mult din 22 de ţări. Statele incluse în studiu sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franţa, Germania, Hong Kong, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie şi SUA.

Descărcaţi rezultatele studiului pentru toate cele 22 de ţări analizate www.gfk.com/global-studies/global-study-overview/

Despre GfK        

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.

GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informaţii relevante despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienţă GfK în ştiinţa datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de ţări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare şi abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acţionabile, care să permită clienţilor săi să-şi îmbunătăţească avantajul competitiv şi să îmbogăţească experienţele şi alegerile consumatorilor.

Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.gfk.com sau urmăriţi GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.

Persoana de contact: Raluca Ungureanu, PR Specialist GfK România; Mobil: 0745 12 12 31; e-mail: raluca.ungureanu@gfk.com

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.