Pentru a reuşi să îţi promovezi cu succes afacerea în mediul online, este nevoie să fii la curent cu diverse tehnici şi strategii, dar şi cu principalele modalităţi de promovare - promovare plătită sau promovare organică. În acest articol va fi prezentată o modalitate de promovare plătită, anume promovarea PPC (sau pay-per-click).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Aşadar, dacă îţi doreşti să afli mai multe despre ce este PPC, pentru ce fel de afaceri este potrivită această modalitate de promovare, ce beneficii îţi poate aduce, dar şi multe alte detalii interesante, citeşte în continuare acest articol!

Ce este PPC? Termeni şi definiţii

PPC reprezintă un tip de publicitate pentru care se plăteşte de fiecare dată când un anunţ este accesat, indiferent de landing page-ul setat. Este o modalitate de promovare care poate aduce rezultate excelente atunci când este setată corespunzător şi se iau în calcul principalele modalităţi de optimizare.

Forma reclamelor PPC este variată, acestea fiind prezente atât sub formă de text (gândeşte-te la anunţurile simple din rezultatele Google), sub formă de imagini (bannere pe diverse site-uri), video (anunţuri pe YouTube) şi, bineînţeles, într-o combinaţie de elemente - de exemplu text + imagine. Mai mult decât atât, aceste reclame pot fi plasate pe diverse canale sau platforme (Google, reţele sociale, platforme cu conţinut video etc.), reuşind să ajungă cu uşurinţă la persoanele din grupul tău ţintă datorită metodelor inteligente de targetare. 

Înainte de a începe publicitatea PPC, este necesar să fii familiarizat cu anumiţi termeni de specialitate. Printre cei mai importanţi se numără următorii cinci:

●       Scorul de calitate (quality score) - scorul pe care algoritmul îl oferă reclamei tale bazându-se pe mai multe criterii (calitatea landing page-ului, relevanţa cuvintelor cheie targetate etc.);

●       CPC sau costul-per-click reprezintă suma pe care o vei plăti pentru fiecare click;

●       CPM sau cost-per-mille reprezintă suma plătită pentru o mie de impresii, adică suma plătită pentru fiecare persoană care îţi vede reclama;

●       Cuvinte cheie (sau keywords) reprezintă cuvintele pe care utilizatorii le caută în Google şi cuvintele pe care tu doreşti să le foloseşti pentru anunţurile tale pentru ca utilizatorilor să le fie afişată reclama;

●       Landing page-ul reprezintă pagina pe care utilizatorii ajung în momentul în care dau click pe anunţul tău, iar acesta trebuie optimizat corespunzător pentru a reuşi să convingă utilizatorii să realizeze o conversie.

Cum funcţionează publicitatea PPC?

Modalitatea de funcţionare a reclamelor PPC este, la bază, simplă. Totuşi, cu cât se doresc a fi obţinute rezultate mai performante şi o targetare cât mai eficientă, lucrurile se pot complica. În astfel de situaţii, este recomandat să apelezi la ajutorul specialiştilor de la o agenţie de marketing, aşa cum este Limitless.ro. Pe scurt, promovarea PPC funcţionează prin urmarea acestor paşi: alegerea tipului campaniei în funcţie de obiective, selectarea audienţei, a perioadei de afişare a reclamei etc., alegerea bugetului, setarea landing page-ului şi alegerea elementelor reclamei (text, elemente multimedia etc.).

Beneficiile PPC

Cu siguranţă ai văzut până acum aceste anunţuri, ele sunt prezente aproape la fiecare căutare în Google, atât sub formă de simplu text, cât şi de text însoţit de imagini cu produse (shopping ads). Atunci când este realizată corespunzător, promovarea PPC aduce numeroase beneficii. Printre cele mai apreciate avantaje se numără:

●       Obţinerea de rezultate rapide;

●       Posibilitatea de a folosi PPC pentru a îmbunătăţi performanţele strategiei SEO;

●       Reclamele PPC nu sunt afectate aproape deloc de schimbările de algoritm (spre deosebire de SEO);

●       Targetarea acelor utilizatori care sunt cei mai predispuşi să facă o achiziţie în funcţie de pasul la care se află în al lor customer journey;

●       Raportul cost-rezultate este unul pozitiv mai mereu (excepţie făcând campaniile care nu sunt corect optimizate pentru motorul de căutare);

●       Control ridicat asupra campaniilor;

●       Modalităţi uşoare de testare A/B pentru a identifica varianta cea mai potrivită;

Rezultatele campaniilor pot fi măsurate cu uşurinţă - toate datele sunt stocate în contul tău de business. Vei putea folosi în viitor aceste rezultate pentru a lua decizii mai bune şi a reuşi să obţii un ROI mai bun.

Cele mai bune platforme PPC

Deşi există mai multe platforme pentru campaniile PPC, în România cele mai bune rezultate sunt aduse de Google Ads şi Facebook Ads. Cu ajutorul Google Ads pot fi plasate reclame PPC atât în motorul de căutare, cât şi pe diverse alte site-uri, iar prin intermediul Facebook Ads se pot rula campanii pe principalele reţele sociale - Facebook şi Instagram.

Ce este Google Ads?

Google Ads reprezintă, aşadar, o platformă pentru promovarea PPC, fiind şi una dintre cele mai folosite la nivel global. Acest lucru se datorează rezultatelor pozitive pe care campaniile derulate aici le aduc, cât şi popularităţii Google, acesta fiind principalul motor de căutare folosit de persoane de pretutindeni. Mai simplu spus, dacă potenţialii tăi clienţi folosesc Google, ar trebui să implementezi campanii plătite aici!

Cum funcţionează PPC în Google Ads

În esenţă, modalitatea de funcţionare a reclamelor PPC în Google Ads este simplă - în momentul în care un utilizator caută un anumit termen (cuvânt cheie) în motorul de căutare, iar reclama ta este optimizată pentru acea căutare (acel termen, acel cuvânt cheie), în funcţie de mai mulţi factori de clasare (quality score) şi alte setări pe care le-ai aplicat campaniei tale (cum ar fi intervalul orar la care să fie afişată reclama sau geo locaţia), utilizatorul poate vedea anunţul tău în partea de rezultate plătite a paginii.

Spre exemplu, dacă tu ai un service de biciclete în Craiova şi ai optimizat o campanie PPC pentru căutarea „reparaţii biciclete Craiova”, selectând ca anunţul să apară doar celor din Craiova şi din vecinătate, indiferent de ora la care se face interogarea în Google, în momentul în care cineva caută „reparaţii biciclete Craiova”, anunţul tău va fi afişat printre rezultatele de căutare.

Modele PPC

Modelele PPC intră în ceva mai multe detalii comparativ cu simplul mod de funcţionare al reclamelor plătite, fiind un pas mai avansat în momentul în care se alege strategia optimă pentru a atinge obiectivele setate.

Cele două modele principale au în vedere felul în care se decide împărţirea bugetului pentru fiecare afişare a reclamei în parte. Există un model care presupune plata unei sume fixe pentru fiecare afişare şi există un model care presupune licitarea unei sume maxime care poate fi plătită pentru o afişare. La acest din urmă model, motorul de căutare decide, în funcţie de mai mulţi factori, precum quality score-ul obţinut, competiţie etc., care este suma care urmează să fie plătită pentru o anumită afişare. În funcţie de cuvintele cheie targetate şi de optimizarea anunţurilor, aceste sume pot varia de la unele destul de mici, până la altele destul de apropiate de suma maximă licitată.

Acestea sunt cele mai importante informaţii despre publicitatea PPC şi felul în care ea funcţionează. Totuşi, la fel de importante sunt şi cercetarea cuvintelor cheie pentru anunţuri, cât şi managementul campaniilor. Domeniul reclamelor plătite prin Google Ads este unul complex, care necesită multă practică pentru a putea fi stăpânit corect. Dacă nu dispui de timpul necesar pentru a învăţa tot ceea ce presupune PPC sau dacă îţi doreşti ajutor din partea specialiştilor, nu ezita şi apelează la o agenţie de marketing digital! 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.