TAB România, reprezentant exclusiv al companiei americane The Alternative Board (TAB), a lansat procesul de francizare la nivel naţional, aducând pe piaţa locală un model de business care pune accent pe leadership colaborativ şi învăţare continuă. Iniţiativa marchează o nouă etapă pentru antreprenoriatul românesc, oferind profesioniştilor în consultanţă, coaching dar şi altor profesionişti în dezvoltarea antreprenorială oportunitatea de a deveni parteneri într-o reţea globală care transformă antreprenorii în lideri ai propriilor comunităţi de business.
„Credem că antreprenorii sunt motorul oricărei economii, iar rolul nostru este să-i aducem împreună, într-un cadru de încredere, neconcurenţial, unde pot discuta deschis despre provocări, oportunităţi şi decizii importante, atât pe plan profesional, cât şi personal. Cu cât un antreprenor ajunge mai sus, cu atât este mai singur, iar misiunea noastră este să ne asigurăm că nu parcurge acest drum singur. Noi nu lucrăm cu companiile, ci cu antreprenorii, cu proprietarii companiilor. Când lucrezi cu afacerea, contribui la maximizarea profitului companiei, dar, când lucrezi cu antreprenorul, contribui la maximizarea potenţialului vieţii lui pentru ca el să poată conduce mai bine propria organizaţie”, a declarat Jason Zickerman, CEO global al The Alternative Board, prezent la Bucureşti, la evenimentul de lansare a procesului de francizare.

Viziunea TAB este de a activa în fiecare economie competitivă, la nivel global, pentru a avea un impact real asupra antreprenorilor, familiilor, angajaţilor şi comunităţilor lor. „Valorile noastre – comunitate, responsabilitate, învăţare continuă, inovaţie, încredere, excelenţă şi respect – rămân aceleaşi în toate cele 26 de ţări în care activăm. Indiferent dacă un antreprenor este din România, Noua Zeelandă, Germania sau Canada, provocările, oportunităţile şi aspiraţiile sunt similare. Ne adaptăm însă la cultura locală pentru ca antreprenorii să se deschidă mai uşor, să colaboreze şi să-şi împărtăşească experienţele mai uşor, dar valorile şi principiile TAB rămân neschimbate în întreaga lume”, a precizat Jason Zickerman.
Prin deschiderea francizării, TAB România oferă profesioniştilor din consultanţă, coaching dar şi altor profesionişti în dezvoltarea antreprenorială oportunitatea de a deveni parteneri într-o reţea internaţională validată, cu infrastructură digitală completă, programe de training livrate de echipa din Statele Unite şi suport constant din partea comunităţii globale. În România, conceptul a fost adus în 2021 de Nicodim Hagău, antreprenor cu peste un deceniu de expertiză în adaptarea, testarea şi livrarea programelor de management şi leadership pentru mediul antreprenorial, şi este dezvoltat în parteneriat cu Bogdan Herea, antreprenor cu experienţă relevantă în domeniul IT, care a descoperit conceptul TAB în Franţa, în urmă cu şapte ani, pe vremea când era vicepreşedinte al Departamentului de Inginerie într-o companie aflată în clasamentul Fortune 500.
În ultimii patru ani, TAB România a dezvoltat cu succes primele proiecte în Cluj şi Bucureşti, iar obiectivul pentru următorii zece ani este crearea unei reţele de 15-20 de francizaţi şi susţinerea dezvoltării a peste 2.000 de companii la nivel naţional.
„Conceptul funcţionează datorită oamenilor şi noi îi căutăm pe cei pasionaţi să ajute alte persoane să se dezvolte. Cine doreşte să devină francizat, dar este valabil şi pentru membri, testează întâi acest concept, să vadă dacă i se potriveşte. Este un proces care durează 3-4 luni în care ne cunoaştem, facem o serie de teste, participă la o întâlnire de board, vorbeşte cu un francizat din reţeaua globală, analizează planul de afaceri şi apoi se decide. Un lucru foarte important este să fi lucrat înainte în consultanţă sau coaching, pentru că este de ajutor să faci parte deja dintr-o comunitate, să ai o reţea de antreprenori cu care ai colaborat deja”, a explicat Nicodim Hagău, Master Francizor TAB România.
Modelul TAB este construit pe conceptul de boarduri de antreprenori – grupuri de 6-8 lideri din industrii diferite care se întâlnesc lunar pentru a analiza decizii strategice, a împărtăşi experienţe şi a identifica soluţii de creştere atât la nivel de business, profesional, dar şi la nivel personal. Boardurile sunt completate de sesiuni individuale de coaching şi de instrumente strategice dedicate, cum este programul StratPro, care ajută echipele să-şi clarifice viziunea şi să-şi alinieze obiectivele.
„În următorii ani, ne dorim să creştem semnificativ numărul de francizaţi şi de parteneri facilitatori în afara Bucureştiului şi Clujului, pentru că antreprenoriatul este diferit în fiecare regiune şi are nevoie de sprijin adaptat. Vrem să identificăm oameni care cred în proiectul nostru şi care vor să ajute antreprenorii să se dezvolte, oameni care vor să facă parte dintr-o comunitate globală de sprijin, în care fiecare membru poate învăţa şi contribui la succesul celorlalţi”, a declarat Nicodim Hagău.
TAB reprezintă un spaţiu real de leadership colectiv, unde antreprenorii se ajută reciproc să ia decizii mai bune. La nivel global, TAB înseamnă peste 500 de boarduri active, o comunitate de mii de antreprenori care cresc mai repede decât media pieţei şi o reţea construită pe încredere şi confidenţialitate.
„Rezultatele apar rapid, pentru că, odată ce intri în TAB, se întâmplă mai multe lucruri în paralel: intri într-un proces de coaching, faci o radiografie completă a vieţii tale – nu doar a afacerii – şi îţi stabileşti un plan anual cu obiective clare, pe care le urmăreşti împreună cu coach-ul tău. Aceste obiective pot fi de business, personale sau financiare. Apoi devii parte dintr-o comunitate restrânsă, cu care poţi discuta absolut orice. Aici este adevărata valoare adăugată a TAB: îţi oferă un spaţiu unde găseşti 6-7 oameni care te ascultă, te înţeleg şi te provoacă să acţionezi. Este un grup de suport, dar şi un grup care te responsabilizează, pentru că primeşti feedback, oferi la rândul tău sfaturi bazate pe experienţă şi vezi cum ideile se transformă în rezultate concrete”, a declarat Bogdan Herea, cofondator TAB România, membru din 2019 al unui board TAB în Franţa.
Valentin Bolboacă, cofondator al agenţiei de marketing online Klain şi membru TAB din ianuarie 2022, spune că, pe lângă sprijinul primit din partea comunităţii TAB şi dezvoltarea personală, beneficiile s-au reflectat clar şi în rezultate concrete: „Anul acesta, afacerea a crescut cu 40%, anul trecut cu 60%, iar în urmă cu trei ani cu 50%. Sunt creşteri semnificative într-un context dificil. Toate aceste rezultate au fost planificate în platforma TAB şi monitorizate constant împreună cu Nicodim şi boardul”, a declarat Valentin Bolboacă.
Într-un climat economic tot mai instabil, succesul nu mai depinde doar de strategie, ci de capacitatea de a lua decizii curajoase, bazate pe colaborare, date şi învăţare continuă. „Cred că cel mai important este să creştem treptat, să ajungem la cât mai multe persoane din Bucureşti, dar şi din alte oraşe în care există un ecosistem antreprenorial dezvoltat. Apoi, cred că, în următorii 3-5 ani, munca noastră va fi axată pe educaţia şi dezvoltarea antreprenorului, nu doar a afacerii. Vom lucra împreună cu echipele şi liderii din organizaţiile respective, pentru că, dacă vrei să ai un antreprenor care să crească şi să se dezvolte, trebuie să-i oferi sisteme, să-l sprijini să-şi dezvolte echipa şi să-l ajuţi să-şi organizeze resursele. Scopul este ca el să poată să se concentreze nu doar pe afacere, ci şi pe viaţa personală şi familia sa. Aceasta, cred eu, este cheia succesului într-un mediu antreprenorial”, explică Bogdan Herea.
Despre TAB
The Alternative Board (TAB), companie americană cu o istorie de peste 35 de ani, reprezintă o combinaţie unică între advisory board, coaching, training şi planificare strategică. Activă în 26 de ţări, organizaţia a ajutat până acum peste 25.000 de companii antreprenoriale să se dezvolte şi să îşi crească afacerile într-un ritm de 2,5 ori mai rapid decât competitorii. Modelul TAB integrează boarduri formate din antreprenori, sesiuni individuale de coaching şi instrumente de planificare strategică, oferind un cadru practic pentru leadership eficient şi creştere sustenabilă. La nivel global, organizaţia are între 7.000 şi 8.000 de membri activi, provenind din peste 1.100 de domenii de activitate. În cele peste trei decenii de activitate, conceptul de board advisory a ajutat companiile care au aderat la sistem să îşi crească veniturile până la un nivel de aproape 30 de miliarde de dolari, valoarea cumulată.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.







