Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Într-un moment în care piaţa de recondiţionare câştigă tot mai multă popularitate, cu peste 309 milioane de smartphone-uri recondiţionate vândute la nivel mondial în 2023 conform IDC, Recommerce© expune rezultatele pieţei de second-hand şi obiceiurile consumatorilor din România, precum şi principalele tendinţe care se preconizează în acest sector.

Românii se numără printre europenii cei mai dornici să cumpere un smartphone recondiţionat — dorinţă determinată în principal de nevoia de a economisi eficient.

În 2023, 3% dintre români au achiziţionat un dispozitiv recondiţionat. Piaţa smartphone-urilor recondiţionate este în creştere la nivel local, cu peste 60% dintre români exprimându-şi interesul de a cumpăra un dispozitiv recondiţionat.

Preţul este factorul determinant în decizia de a achiziţiona un smartphone recondiţionat pentru 70% dintre consumatorii români, cu 2% mai mulţi faţă de anul 2022.

Această tendinţă se menţine constantă în toată Europa, unde 67% dintre consumatori pun accent pe preţurile mai accesibile, mai ales din cauza inflaţiei crescute. Preferinţa pentru modelele de vârf se observă la 40% dintre consumatori, înregistrând o creştere de 5%, şi întrece semnificativ preocupările legate de impactul asupra mediului.

Într-o perioadă caracterizată de inflaţie, când cele mai noi modele pot ajunge să coste chiar şi 1.000€, telefoanele recondiţionate devin o alternativă avantajoasă pentru buget, având preţuri în medie cu până la 50% mai reduse faţă de cele noi.

Peste 30% dintre consumatorii din România (+3%) îşi propun să aibă un impact pozitiv asupra mediului atunci când achiziţionează un produs.

Platformele online sunt preferate de peste 80% dintre consumatori pentru achiziţionarea smartphone-urilor recondiţionate, marcând cel mai înalt procent observat printre ţările europene. 44% dintre consumatori (+5%) preferă să cumpere direct de la operatorii de telecomunicaţii.

Majoritatea românilor preferă să revândă smartphone-ul folosit în loc să-l păstreze.

În contextul discuţiilor continue despre inflaţie şi puterea de cumpărare scăzută, românii arată o conştientizare crescută a opţiunilor lor pentru revânzarea smartphone-urilor. O proporţie de 35% dintre respondenţi îşi declară intenţia de a-şi revinde telefonul mobil actual, cu 8% mai mult faţă de anul 2022.

Proporţia consumatorilor români care plănuiesc să-şi păstreze telefonul vechi pentru eventuale nevoi viitoare a scăzut cu 3 puncte, la 28%. Această schimbare indică o tendinţă unică printre români, reflectând un comportament observat în pieţele mai mature, precum Franţa, unde propensiunea de a revinde smartphone-urile depăşeşte tendinţa de a le păstra pentru nevoi potenţiale — un contrast faţă de sentimentul predominant în alte ţări evaluate, unde, în medie, 39% dintre consumatori preferă să-şi păstreze smartphone-urile vechi.

De altfel, 33% dintre români au hotărât să-şi doneze telefoanele vechi, în timp ce 7% au ales să le recicleze.

"Există o tendinţă notabilă către un comportament de cumpărare îndreptat spre ecologie în România. Mai mult ca oricând, compania noastră este angajată să sprijine această tranziţie către o piaţă a smartphone-urilor sustenabilă, oferind în acelaşi timp o opţiune accesibilă din punct de vedere financiar consumatorilor," a declarat Hector Destailleur, General Manager al Recommerce Group pentru Europa de Est.

"Smartphone-urile noastre recondiţionate devin o opţiune din ce în ce mai atractivă pentru cumpărătorii inteligenţi. Numai în 2023, am vândut peste 30.000 de smartphone-uri recondiţionate în regiune. Din România, ne-am extins în Bulgaria, Croaţia, Grecia, Ungaria, Moldova, Slovacia şi Slovenia, şi mai multe alte ţări urmează să fie incluse în curând. Ne propunem o creştere de cel puţin 30% în 2024," a menţionat Grégoire Vigroux, Co-Fondator & Consilier Senior, Recommerce Europa de Est.

Metodologia KANTAR:

Sondaj online realizat între 11 şi 15 ianuarie 2024, 7.750 de persoane din 12 ţări: Franţa, Belgia, Germania, Olanda, România, Elveţia, Polonia, Italia, Spania, Ungaria, Portugalia şi Irlanda, cu vârste între 16 şi 65 de ani şi reprezentativi pentru persoanele care trăiesc în fiecare ţară.

Despre Recommerce Group:

Recommerce Group© este pionierul european în recondiţionarea produselor high-tech, în special smartphone-uri. Fondată în 2009, Recommerce achiziţionează echipamente folosite, oferă soluţii de trade-in pentru software şi aplicaţii către retaileri, persoane fizice şi companii, recondiţionează şi revinde echipamente recondiţionate, inclusiv smartphone-uri şi console de jocuri. Compania îşi distribuie produsele recondiţionate sub marca „Recommerce©”, şi le comercializează pe www.recommerce-group.com/en/ precum şi în multe ţări europene prin intermediul distribuitorilor şi operatorilor de telecomunicaţii. Ca parte a angajamentului său faţă de economia circulară şi responsabilă, compania promovează recuperarea şi reutilizarea echipamentelor prin aplicarea tehnologiilor de inteligenţă artificială din sectorului industrial.

Recommerce a devenit unul dintre liderii Europei în recondiţionarea şi revânzarea produselor high-tech. Recommerce face parte din promoţia Next 40 din 2020 şi din promoţiile French Tech 120 din 2021 şi 2022, este certificată ISO 14001, ISO 9001, ISO 27001 de DNV şi este etichetată RecQ - Reconditionnement de Qualité, primul etichet european care certifică calitatea produsului final de către DEKRA Certification, precum şi evaluată cu Aur de Ecovadis pentru politica sa CSR.

Compania este prezentă în România din momentul achiziţiei startup-ului românesc Fenix, în iunie 2021.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.