Uzina Roman din Braşov, care mai are 300 de angajaţi şi este supusă unui plan de reorganizare după ce iniţial s-a aflat în insolvenţă, a încheiat un contract de 12 milioane de euro pentru livrarea a o sută de camioane în Taiwan. De asemenea, fabrica mai are în derulare un contract cu Armata Română şi este în negocieri şi cu o companie din Pakistan.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Avem acest contract de o sută de autobasculante ce vor fi livrate în Taiwan. Suntem în discuţii şi cu o companie din Pakistan, iar camioanele sunt deja în probe acolo. Mai avem în derulare un contract cu Ministerul Apărării după ce am câştigat licitaţia. Este vorba despre 23 de camioane militare în valoare de două milioane de lei“, a declarat Carol Rugacs, directorul de producţie şi administratorul Roman SA.

El a precizat că două dintre camioanele care vor fi livrate în Taiwan, în baza contractului de 12 milioane de euro, au fost deja finalizate.

Administratorul uzinei a criticat prevederile fiscale, susţinând că din cauză că fabrica este supusă în prezent unui plan de reorganizare nu poate participa la licitaţii, deşi are bani în conturi, decât dacă primeşte o scrisoare de garanţie de la bancă.

”Noi suntem o societate în reoganizare şi potrivit instrucţiunilor Băncii Naţionale nu putem primi scrisoare de garanţie atunci când ne înscriem la o licitaţie, deşi avem bani în cont. Asta ne afectează foarte mult. Vrem să facem ceva, să supravieţuim, dar legile din România ne pun probleme. De exemplu, când am participat la licitaţia cu Ministerul Apărării, aveam în cont de 100 de ori mai mult decât suma necesară pentru înscrierea la licitaţie, dar nu am primit scrisoare de garanţie de la bancă. Până la urmă, cei din Armată au înţeles situaţia şi am putut să virăm banii în contul de la trezorie şi să participăm la licitaţie. Degeaba ai produse bune şi competitive, dacă te loveşti de astfel de prevederi“, a mai declarat Carol Rugacs.

Uzina Roman din Braşov a fost iniţial fabrică de armament, fiind înfiinţată în 1938, iar din anul 1953, după naţionalizare, a fost numită Steagu Roşu şi a început să fabrice autocamioane. Problemele uzinei au început în anul 2006, când mii de oameni au fost concediaţi, 80% din acţiuni fiind preluate de Asociaţia Pro Roman Braşov, iar preşedinte al Consiliului de Administraţie a fost numit Ioan Neculaie. În următorii opt ani, fabrica a fost disputată în instanţă, iar în 2015 uzina a revenit Asociaţiei Pro Roman, al cărei preşedinte este omul de afaceri Ioan Olaru. În prezent, fabrica are datorii de 90 de milioane de lei, se află într-un plan de reorganizare, după ce iniţial a fost în insolvenţă timp de mai mulţi ani, şi mai are 300 de angajaţi. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.